Hur ska Torgnys namnsdag uppmärksammas på forumet?
47 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
KrigarSjäl skrev:Kommer icke på fråga! Träffen sker i Raggsjö socken i Västerbotten eller inte alls.
Instämmer! Någon byastuga borde väl finnas i Raggsjö. Eller åtminstone i Kvarnåsen. Alternativet får väl vara Medan i Norsjö eller föreningshuset i Fromheden (Sockenindelningen finns ju inte kvar utan hela Norsjö kommun tillhör numera samma församling..)
Vem bor närmast Raggsjö då? 258 km härifrån, men jag har åtminstone släktingar i Norsjö... Och har passerat vägskälet mot Raggsjö ett otal ggr men aldrig byn (ännu).
Senast redigerad av jorand 2011-05-04 17:50:54, redigerad totalt 1 gång.
-Byastuga!?
Vad är ni för några tunnisar, till bortklemade stadsmänniskor egentligen?
Ni får väl bygga en koja av kundvagnar, som ni både kan sova- och hålla själva tillställningen i.
-damn!
Borde inte vara svårt att hitta någon lämplig plats, i raggsjö socken, där man kan uppföra en sådan, provisorisk byggnad... .
Ni får väl bygga en koja av kundvagnar, som ni både kan sova- och hålla själva tillställningen i.
-damn!
Borde inte vara svårt att hitta någon lämplig plats, i raggsjö socken, där man kan uppföra en sådan, provisorisk byggnad... .
Senast redigerad av ford 2011-05-04 17:50:54, redigerad totalt 1 gång.
Hm, vore rätt tufft om man kunde
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 17:50:54, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
ford skrev:-Byastuga!?
Namensi pajkarn! Int jär järna nagera stassbor...? Je wål väl hava nage hov!?
We bö int höv nan stuöu, håvvaligen...! Kundvagnan som wal klädd we nalta gränris, he bli finnt! Å nalta kokekäfi, lakasoppa, blajta å pärern. He jär mumma! Kanschi kånna we draga opp en grannabbar däri Raggsjön å schnör´n oppa kwällsbrasa.
Jådda.
http://www2.norsjo.net/raggsjobyaforening/
(Byastuga finnes(!) för de som så föredrar...!)
Schuup, he könn vi ha.rdos skrev:Jag tycker forumet kan ha en tyst minut mellan 01.00 och 01.01 för att fira Torgny.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 17:50:54, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag köpte en roman på bokrean, trots att jag bestämt mig för att inte köpa fler romaner innan jag läst dem jag har olästa (ett flera år gammalt beslut) och dessutom i pocket, vilket jag egentligen verkligen avskyr (jag vill ha böcker med hårda pärmar med bokstäver stora nog att läsa)... Norrlands Akvavit.
Jo, jag gillar honom och jag som vanligtvis inte tycker om ljudböcker vill allra helst höra honom läsa sina böcker själv...
Jo, jag gillar honom och jag som vanligtvis inte tycker om ljudböcker vill allra helst höra honom läsa sina böcker själv...
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 17:50:54, redigerad totalt 1 gång.
Ah, det borde man ju prova! Har inte tänkt på det tidigare, men den dialekten och det språket har jag ju i blodet.. Så jag "hör" ju iofs den då jag läser men i alla fall. Värt att prova!
jorand skrev:Ah, det borde man ju prova! Har inte tänkt på det tidigare, men den dialekten och det språket har jag ju i blodet.. Så jag "hör" ju iofs den då jag läser men i alla fall. Värt att prova!
Absolut!
Själv har jag bott några år i Kiruna och fått åtminstone en grunddos norrländska (även om jag tycker bättre om den som talas nere i Pitetrakten).
En del författare är en upplevelse att lyssna till. Utöver Torgny Lindgren kan jag rekommendera Göran Tunström, hans uppläsning av "Juloratoriet" är en av mina första Radioföljetongsupplevelser.
Och så har jag hört "Lady Chatterleys älskare" i uppläsning av Sven Wollter...
I lyckade fall kan en inläsning av en bok ge en extra dimension till berättelsen. Lite Radioteater.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 17:50:55, redigerad totalt 1 gång.
Titti skrev:
Och så har jag hört "Lady Chatterleys älskare" i uppläsning av Sven Wollter...
I lyckade fall kan en inläsning av en bok ge en extra dimension till berättelsen. Lite Radioteater.
Visst är Herr Wollter rätt man för jobbet? Har både läst boken och lyssnat på den med Svenne som uppläsare och jag måste säga att han hmm... tillför en hel del haha
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 17:50:55, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter