Sifferbrist
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Sifferbrist
Jag trodde aldrig att jag skulle be om nåt som innebär fler siffror men det börjar bli frustrerande när man vill söka i medlemsregistret eller långa trådar att det står 1 ... 62, 63, 64 och inget däremellan. Särskilt när man vet eller tror att det man söker ligger ungefär mittemellan - då måste man klicka sig framåt eller bakåt en sida i taget, vilket är allt från enerverande till superirriterande beroende på hur snabb/långsam uppkoppling man har.
Går det inte att få fler siffror att välja mellan?
Och gärna längre sidor också så att det får plats fler inlägg på varje.
Går det inte att få fler siffror att välja mellan?
Och gärna längre sidor också så att det får plats fler inlägg på varje.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Får spamma "Page down" knappen + klicka på "Nästa".
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Håller med både Inger och Mats. Jag har själv tänkt på detta, och stört mig på att det är så jobbigt att hitta t ex sidan 25 i en 50 sidor lång tråd... Och även med fler inlägg på varje sida, men också en längre sida för rubriker. Men den aktivitet som är här, hamnar ju inlägg ganska snabbt på sidan 2 eller 3...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Ett tips är att kolla på adressfältet. Som ett exempel så har sida 265 av Associationstråden adressen:
association ... -3696.html
Siffran 3696 i slutet av adressen är första inlägget på sida 265 och det 3696:e i tråden.
14 inlägg per sida gör att adressen till sida 30 i en tråd ska sluta med: ...406.html(14*29), då första sidan inte räknas.
Det behöver dock inte vara ett exakt nummer, man kommer till sida 30 om man skriver ett nummer mellan 406 och 419.
association ... -3696.html
Siffran 3696 i slutet av adressen är första inlägget på sida 265 och det 3696:e i tråden.
14 inlägg per sida gör att adressen till sida 30 i en tråd ska sluta med: ...406.html(14*29), då första sidan inte räknas.
Det behöver dock inte vara ett exakt nummer, man kommer till sida 30 om man skriver ett nummer mellan 406 och 419.
Senast redigerad av storskojaren 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
- storskojaren
- Anslöt: 2008-03-09
Tyvärr, storskojaren, det hjälper inte i praktiken. På tok för otympligt för oss icke-datafolk.
Jag lade märke till det här redan när jag reggade mig och förstod att det förr eller senare skulle få mig att ge upp att leta efter medlemmar och inlägg. Men jag har inte orkat säga något när ingen annan har verkat besväras, jag har tillräckligt bakom mig av att påtala vad som inte intresserar någon...
Jag lade märke till det här redan när jag reggade mig och förstod att det förr eller senare skulle få mig att ge upp att leta efter medlemmar och inlägg. Men jag har inte orkat säga något när ingen annan har verkat besväras, jag har tillräckligt bakom mig av att påtala vad som inte intresserar någon...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Tyvärr, storskojaren, det hjälper inte i praktiken. På tok för otympligt för oss icke-datafolk.
Jag tror att jag kanske fick det att låta mer komplicerat än vad det egentligen är:
Gå bara till sidan två i vilken tråd som helst och adressen kommer att sluta på: -14.html
Ersätt 14 med ett högre nummer, det måste inte vara exakt bara ett ungefärligt nummer.
100 laddar sida åtta, 200 laddar sida 15 osv.
Det är rejält mycket snabbare och enklare än att sitta och trycka nästa 30-40 gånger.
Även om jag kan hålla med om att det borde finnas ett enklare sätt, men det funkar bra som en nödlösning.
Senast redigerad av storskojaren 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
- storskojaren
- Anslöt: 2008-03-09
t i URL'n står förmodligen för "Thread", eller kanske Tråd som det heter på svenska. Nästa nummer är postnumret såklart och oftast men inte alltid har folk inställt 14poster per visad sida.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
storskojaren skrev:...
100 laddar sida åtta, 200 laddar sida 15 osv.
Det är rejält mycket snabbare och enklare än att sitta och trycka nästa 30-40 gånger.
Minskar belastningen på servern om inte annat.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jo, det också. När jag någon gång verkligen har orkat stålsätta mig för att klicka fram tjugo-trettio gånger har jag avbrutits av någon av de där "tji fick du"-sidorna ("inga träffar på dina sökkriterier" eller "för att minska belastningen på servern...").
storskojaren: Jo, jag förstod principen, och tusen tack för tipset!
Men pluttifikationstabellen på fjorton skrämmer mig extra när jag är nyvaken.
Fast som du själv påpekade, det behövs i alla fall ett enklare sätt.
Nätkulturen är egendomlig. Jag har sett mycket oordning på nätet, som aldrig skulle godtas i en seriös papperspublikation. Ändå borde förutsättningarna för relevanta register och vettiga knappar vara en baggis att fixa i jämförelse (redan för programskaparna alltså).
storskojaren: Jo, jag förstod principen, och tusen tack för tipset!
Men pluttifikationstabellen på fjorton skrämmer mig extra när jag är nyvaken.
Fast som du själv påpekade, det behövs i alla fall ett enklare sätt.
Nätkulturen är egendomlig. Jag har sett mycket oordning på nätet, som aldrig skulle godtas i en seriös papperspublikation. Ändå borde förutsättningarna för relevanta register och vettiga knappar vara en baggis att fixa i jämförelse (redan för programskaparna alltså).
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 17:57:39, redigerad totalt 1 gång.
För medlemslistan kan man ju införa bokstavslänkar också!? Då skulle man kunna hoppa direkt till alla nick som börjar på given bokstav. Det är ju mer naturligt än att gå via anonyma nummer.
Så här ser det ut i ett annat forum:
Bokstavslänkar (+ en länk för specialtecken) skulle vara bra även för sökresultat tillsammans med möjligheten att kunna sortera resultatet med avseende på de olika kolumnerna. Bokstavslänkarna skulle då kunna länka till den kolumn som resultatet för närvarande är sorterat med avseende på.
Så här ser det ut i ett annat forum:
Bokstavslänkar (+ en länk för specialtecken) skulle vara bra även för sökresultat tillsammans med möjligheten att kunna sortera resultatet med avseende på de olika kolumnerna. Bokstavslänkarna skulle då kunna länka till den kolumn som resultatet för närvarande är sorterat med avseende på.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 17:57:40, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter