Musikarkiv på nätet, gratis med BBB, Spotify :)
83 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ensamflickan skrev:Savanten Svante skrev:http://tunerec.com/ är en intressant variant som spelar upp nätradio den själv spelat in, och den behöver ingen invite!
Jag reggade mig på den igår, och den håller på för fullt att spela in låtar, är nu uppe i över 22 000, men när jag försöker lyssna på nåt så kommer det upp nåt felmeddelande som säger att jag måste logga ut och sen logga in igen. Vad är det för fel? Eller måste man vänta tills den spelat in alla låtar klart? (Och hur kan det komma sig att den spelar in även när jag kopplat ner mig från Internet? Räkneverket över antal låtar tickar i alla fall på för fullt...)
Fattar inte heller någonting. Jag kan inte heller lyssna på något i tunerec
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Grooveshark http://listen.grooveshark.com/verkar vara något liknande som Deezer.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Ensamflickan skrev:Savanten Svante skrev:http://tunerec.com/ är en intressant variant som spelar upp nätradio den själv spelat in, och den behöver ingen invite!
Jag reggade mig på den igår, och den håller på för fullt att spela in låtar, är nu uppe i över 22 000, men när jag försöker lyssna på nåt så kommer det upp nåt felmeddelande som säger att jag måste logga ut och sen logga in igen. Vad är det för fel? Eller måste man vänta tills den spelat in alla låtar klart? (Och hur kan det komma sig att den spelar in även när jag kopplat ner mig från Internet? Räkneverket över antal låtar tickar i alla fall på för fullt...)
Fattar inte heller någonting. Jag kan inte heller lyssna på något i tunerec
Men senare igår kväll kunde jag faktiskt lyssna på ett par låtar. Den behövde kanske bara mer tid på sig att spela in musiken...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
nano skrev:Det gick alldeles utmärkt men då kunde jag bara ha max 7 lyssnare pga slö lina men nu kan jag 390 samtidiga lyssnare på 192Kbps vardera.
Gör som jag, bygg ett serverrum, jag har en hel hög med datorer där inne fast bara 6 st igång.
Men det blir ändå varmt, varmare än jag trodde, jag blev tvungen att bygga till ventilation för att kunna köra alla datorer, på sommaren räcker det inte till.
Det gick åt 5 st gipsskivor (2500x1200mm) skruv och typ 10 reglar (45x45x2500) samt en spånskiva som jag kapade upp i små rutor som jag gjorde golv med kabelutrymme under för alla kablar.
Synd bara att jag knappt använt kabelutrymmet i golvet, nästan alla kablar går andra vägar.
Specialbyggde en dörr också
Oj! 7 mot 390, ja då kan man ju lugnt säga att du tagit steget upp!
Åh vad roligt! Så passiv jag känner mig, men nu fick dig mig att planera lite! Fast jag tror inte att jag skall ha 6 datorer igång, får jag fråga varför du har det? Eller behöver jag det?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Behöver och behöver, man behöver inte behöva för att ha roligt
Jag tycker det är kul att ha div olika servers igång, jag har de sedvanliga, ftp, http, pop och lite obskyra tjänster som jag kör.
ett par maskiner som renderar 3D grafik vid behov men inte så ofta.
Behöver jag göra 3D animationer så startar jag alla.
Jo det är ju et klart bra kliv, men så har jag ju under tiden fått en helt annan uppkoppling.
Skillnaden mellan adsl och fiber är - klart märkbar
Jag tycker det är kul att ha div olika servers igång, jag har de sedvanliga, ftp, http, pop och lite obskyra tjänster som jag kör.
ett par maskiner som renderar 3D grafik vid behov men inte så ofta.
Behöver jag göra 3D animationer så startar jag alla.
Jo det är ju et klart bra kliv, men så har jag ju under tiden fått en helt annan uppkoppling.
Skillnaden mellan adsl och fiber är - klart märkbar
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag använder last.fm (den för ju statistik också) men skulle gärna vilja testa detta Spotify.
Senast redigerad av Jim Harnesk 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- Jim Harnesk
- Anslöt: 2008-10-30
Musik i mängder, spotify invites :)
Hittat denna länk med invites till spotify:
http://lakka.se/index.php?p=spot
i skrivande stund är det 665 invites kvar.
bara att gå dit o skriva in sin mail så kommer det ett mail med en invite at klicka på.
Vet inte hur många låtar de har men hörde något om 10 miljoner låtar.
Det mesta finns.
Känns lite som att man kan lägga ned mp3 tankandet nu
finns två versioner, endera tar du gratis och får reklam ibland, brukar vara 5-7 ggr per dygn eller så betalar man 99 kr per månad.
I bägge fallen får man tillgång till all musik och den börjar spela omedelbums.
Just ja, man måste ha deras spelare men det kan man leva med tills vidare.
Kommer nog så att man kan bygga in spelaren i andra spelare framöver.
http://lakka.se/index.php?p=spot
i skrivande stund är det 665 invites kvar.
bara att gå dit o skriva in sin mail så kommer det ett mail med en invite at klicka på.
Vet inte hur många låtar de har men hörde något om 10 miljoner låtar.
Det mesta finns.
Känns lite som att man kan lägga ned mp3 tankandet nu
finns två versioner, endera tar du gratis och får reklam ibland, brukar vara 5-7 ggr per dygn eller så betalar man 99 kr per månad.
I bägge fallen får man tillgång till all musik och den börjar spela omedelbums.
Just ja, man måste ha deras spelare men det kan man leva med tills vidare.
Kommer nog så att man kan bygga in spelaren i andra spelare framöver.
Vet inte om liknande har gjorts tidigare, men det är bra att folk anpassar sig istället för att fruktlöst klaga på att vi inte köper fysiska skivor med musik på.
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
Har kört Spotify ett tag nu.
Om jag skulle sammanfatta vad jag tycker hittills:
- Stort utbud. Mycket finns där men en del saknas. En del låtar jag sökt efter finns inte, och då har det rört sig om någorlunda kända artister. Mycket svenska låtar, även äldre saker.
- Ljudkvaliteten rätt bra, normal MP3-klass som duger mer än väl i datorhögtalare. Upplever dock att Mp3-filer av hög kvalitet låter bättre, men svårt att säga.
- Reklamen kommer sällan och är inte speciellt störande.
- Problemet är ju att man inte kan ladda upp musiken till Mp3-spelare eller till USB-minne för bilradion.
- Användarinterfacet kunde vara bättre, men duger ändå för att vara en beta. Lite struligt med playlists. Man borde kunna skapa flera playlists och välja nån av desa att spela.
- Allt som allt väldigt trevligt och ett stort steg i rätt riktning.
- Tyvärr ändå inget alternativ till att sluta ladda hem MP3. Allt finns inte där, låter kan försvinna, omöjligt att ladda upp till Mp3-spelare,och vissa tveksamheter kring ljudkvaliteten gör att jag vill ha min musik på hårddisken ändå.
Om jag skulle sammanfatta vad jag tycker hittills:
- Stort utbud. Mycket finns där men en del saknas. En del låtar jag sökt efter finns inte, och då har det rört sig om någorlunda kända artister. Mycket svenska låtar, även äldre saker.
- Ljudkvaliteten rätt bra, normal MP3-klass som duger mer än väl i datorhögtalare. Upplever dock att Mp3-filer av hög kvalitet låter bättre, men svårt att säga.
- Reklamen kommer sällan och är inte speciellt störande.
- Problemet är ju att man inte kan ladda upp musiken till Mp3-spelare eller till USB-minne för bilradion.
- Användarinterfacet kunde vara bättre, men duger ändå för att vara en beta. Lite struligt med playlists. Man borde kunna skapa flera playlists och välja nån av desa att spela.
- Allt som allt väldigt trevligt och ett stort steg i rätt riktning.
- Tyvärr ändå inget alternativ till att sluta ladda hem MP3. Allt finns inte där, låter kan försvinna, omöjligt att ladda upp till Mp3-spelare,och vissa tveksamheter kring ljudkvaliteten gör att jag vill ha min musik på hårddisken ändå.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker interfacet är bra.
En funktion jag tycker ät bra är att man kan dela med sig av de bra låtar man hittat, därför har jag gjort en "collaborative playslist" för vårt kära forum som man kan kopiera plocka låtar från och lägga till så att alla som har lagt till playlisten ser
http://open.spotify.com/user/nanotime/p ... msEyZnCBho
Fritt att använda och göra som man vill i playlisten.
Den heter "AS"
Man bestämmer själv vad AS betyder om någon frågar.
Det kan vara tex:
ASpergare
AS if this will be silence
ASså
AS (bokstäverna låg intill varann på tangentbordet)
.....
Nåja spela roll egentligen.
Moggy, man kan skapa flera playlists, jag har 5 själv som jag egenhändigt skapat.
En funktion jag tycker ät bra är att man kan dela med sig av de bra låtar man hittat, därför har jag gjort en "collaborative playslist" för vårt kära forum som man kan kopiera plocka låtar från och lägga till så att alla som har lagt till playlisten ser
Den heter "AS"
Man bestämmer själv vad AS betyder om någon frågar.
Det kan vara tex:
ASpergare
AS if this will be silence
ASså
AS (bokstäverna låg intill varann på tangentbordet)
.....
Nåja spela roll egentligen.
Moggy, man kan skapa flera playlists, jag har 5 själv som jag egenhändigt skapat.
nano skrev:Jag tycker interfacet är bra.
Den heter "AS"
.
Länken funkar inte, får bara "Playlist not found"
Glöm det, funkade när jag kopierade länken...
Har lagt till två låtar nu. Vargeskogen av Lalla Hanson och Loituma.
Dyker dom alltså upp hos dig och andra som går in på playlisten?
Okej, det verkar ju ifnns rätt bra möjligheter att bygga playlists, hade nog missat det innan.
Dyker dom alltså upp hos dig och andra som går in på playlisten?
Okej, det verkar ju ifnns rätt bra möjligheter att bygga playlists, hade nog missat det innan.
De har Philemon Arthur and the Dung
det är statuspoäng
det är statuspoäng
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 16:58:42, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
http://www.spotify.com/blog/archives/20 ... catalogue/
Testar precis Spotify!
Grymt Impad!
/Barracuber
Grymt Impad!
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jag har använt Spotify ett tag nu och tycker om det... igår ramlade jag rakt över ett nytt användningsområde och en guldgruva där dock. Hittade 10-cd-boxen med Lindeman. Ren och skär njutning.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
Moggy skrev:Går iofs att rippa från Spotify med t.ex Audicity
Hur gör man då?
- Ensamflickan
- Inaktiv
Man startar spotify spelar en låt samtidigt som man spelar in den med audacity.
Föreslår att man gör det i datorn enbart så ljudet inte tar omvägen via högtalarna för då blir det sämre ljud.
Föreslår att man gör det i datorn enbart så ljudet inte tar omvägen via högtalarna för då blir det sämre ljud.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan skrev:Moggy skrev:Går iofs att rippa från Spotify med t.ex Audicity
Hur gör man då?
Kolla här
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
nano skrev:Man startar spotify spelar en låt samtidigt som man spelar in den med audacity.
Jag försökte, men det funkade inte... Ska man ändra några inställningar i audacity för att det ska funka?
- Ensamflickan
- Inaktiv