Någon som gillar att gå ut och dansa i Stockholm med omnejd
32 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vore kul och träffa några som gillar att gå och dansa, som skulle tänka sig att göra det ngn gång? Finns det aspisar gillar att dansa?
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag hatar att dansa, men hade hängt på om jag bodde i krokarna. Krogrundor är alltid nice.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Re: Någon som gillar att gå ut och dansa i Stockholm med omn
lettan skrev:Vore kul och träffa några som gillar att gå och dansa, som skulle tänka sig att göra det ngn gång? Finns det aspisar gillar att dansa?
Japp, men inte disko. Då ska det vara modernt (dansband) eller gammaldans.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Japp, men bara discodans, blir det någon seriös dans kan det funka om
du har stålhätta på dansskorna och inte tänkt besöka aktuellt ställe igen...
/ D.
du har stålhätta på dansskorna och inte tänkt besöka aktuellt ställe igen...
/ D.
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
- Anslöt: 2008-04-27
Lettan!
Tack för senast förresten. Visst vill jag dansa! Man är väl inte autist för inget.
Jag går jättegärna ut och dansar; helst till riktig gaydisco om det finns.
Förutsättningen är ju som vanligt att jag får barnvakt eller att discot är på dagistid.
Och att du inte skäms för mig och min dansstil.
Det är ju dans för oss gamlingar på Torekällberget ibland. Jag har en killkompis som inte dansar, men gillar att se på tjejer. Nästa gång han vill gå ut och jag kan måste du hänga på!
Tack för senast förresten. Visst vill jag dansa! Man är väl inte autist för inget.
Förutsättningen är ju som vanligt att jag får barnvakt eller att discot är på dagistid.
Det är ju dans för oss gamlingar på Torekällberget ibland. Jag har en killkompis som inte dansar, men gillar att se på tjejer. Nästa gång han vill gå ut och jag kan måste du hänga på!
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag kommer ju aldrig ut och dansar, men när det väl händer tycker jag det är kul. Kan viss styrdans hjälpligt, men skulle kanske behöva lära mig det ännu bättre. Har ju talat om danskurs ibland i diverse trådar. Annars dansar man väl disco, där dansar man ju som man vill... och hålla takten kan jag...
Undrar om inte senast jag dansade på ett disco var i Dundalk på Irland någon av de sena nätterna under hockeyresan inför förra... eh... förrförra säsongen... det är länge sedan!
Undrar om inte senast jag dansade på ett disco var i Dundalk på Irland någon av de sena nätterna under hockeyresan inför förra... eh... förrförra säsongen... det är länge sedan!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag hänger gärna med på rejv o bärs
Men vad tycker Lettan...
Men vad tycker Lettan...
- Daycatcher
Rejv är väl olagligt anyway, i övrigt finns väl inga åldersbetänkligheter,
det är väl som med sex, det handlar om uthållighet och känsla....
Tycker du att jag är för gammal, Flawed
- Daycatcher
Re: Någon som gillar att gå ut och dansa i Stockholm med omn
Isabell skrev:Lettan!
Gärna, jag hänger på, jag har velat gå till torekällbergets för som är 30+, men det har aldrig blivit av! De har väl nattklubb en gång i månaden, va?
Folks danstilar bryr jag mig inget om, folk får väl dansa hur dem vill!!
Jag b
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
För 3 år sedan nåt var det rejv här där jag bor på järvafältet en sommarnatt, och jag gick inte fast jag ville för jag var rädd för att bli tagen för en socialtjänsttant. Är över 40:( Fy för att låta rädslor styra ens liv. Jag kanske hade haft en fantastisk natt, nu fick det ingen chans.
Gillar att dansa, utom just folkdans och dansband men efter att ha sett ett par dansa så j-a vacker folkdans till en julkonsert i St. Jakobskyrka i december så vill jag oxå:D
Skulle vi vara ett gäng som drar ut så behöver man kanske inte känna sig som den enda som inte är runt 20 heller...
Garbos i Sumpan har 2 våningar. Övrevåningen hade musik med drag i och ungdomar, undrevåningen hade gummor och gubbar med svenska slagdängor. Var ett tag sen jag var där dock, vet inte hur stället är idag.
Gillar att dansa, utom just folkdans och dansband men efter att ha sett ett par dansa så j-a vacker folkdans till en julkonsert i St. Jakobskyrka i december så vill jag oxå:D
Skulle vi vara ett gäng som drar ut så behöver man kanske inte känna sig som den enda som inte är runt 20 heller...
Garbos i Sumpan har 2 våningar. Övrevåningen hade musik med drag i och ungdomar, undrevåningen hade gummor och gubbar med svenska slagdängor. Var ett tag sen jag var där dock, vet inte hur stället är idag.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Har en kompis som är över 50 som gillar att dansa till enformig elektronisk musik och sånt. Själv vill jag ha samtalston och har egentligen velat lära mig dansa på riktigt. Ordinär dansbandsmusik tilltalar mig inte dock.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Daycatcher skrev:Rejv är väl olagligt anyway, i övrigt finns väl inga åldersbetänkligheter,
Varför skulle rave vara olagligt?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:
Inte olaglig i bokstavsmening men i princip.
Har faktiskt inte varit på något rave party men min förutfattade mening
om sådana är att de ses som fördärvande för ungdomar, att ecstasy
och andra droger misstänks florera, vilket gör att polis kommer och gör tillslag, visiterar och trakasserar och stör så snart de vet var något raveparty hålls.
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
Jag har bara varit på ett rejv, samma som det gudrun schyman gick på. Docklands.
Det dansades länge, men eftersom jag är så okunnig/naiv ang droger så såg jag inget. Eller så koncentrerade jag mig på att skutta runt på dansgolvet med mina vänner.
2 öl och lite koffein var det starkaste jag själv tog.
Men det förekommer säkert mycket skit där, precis som på cafe opera etc.
Det dansades länge, men eftersom jag är så okunnig/naiv ang droger så såg jag inget. Eller så koncentrerade jag mig på att skutta runt på dansgolvet med mina vänner.
2 öl och lite koffein var det starkaste jag själv tog.
Men det förekommer säkert mycket skit där, precis som på cafe opera etc.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Daycatcher skrev:Savanten Svante skrev:
Inte olaglig i bokstavsmening men i princip.
Har faktiskt inte varit på något rave party men min förutfattade mening
om sådana är att de ses som fördärvande för ungdomar, att ecstasy
och andra droger misstänks florera, vilket gör att polis kommer och gör tillslag, visiterar och trakasserar och stör så snart de vet var något raveparty hålls.
Jag noterar att 1990-talets sensationsjournalistiska motsvarighet till dansbane-eländet har stannat kvar i minnet.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.