Lugnande
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Tarzan skrev:I mina öron låter det dock som om du åkt på en deprission. Det du säger att du upplever stämmer precis in på mig hur jag kände för något halvår sedan pga en rad händelser. Skulle jag va du skulle jag ta mig en tid hos en läkare. I mitt fall löste det sig med 50 mg sertralin.
Jag har psykläkarkontakt sedan ungefär ett år. Provade då först Zoloft (sertralin), hann dock bara ha den fyra veckor (före su-utsättning), man skall ha den längre för att säkert kunna säga om den gett effekt och isf hur, man kan ju deppa ner mer i början då hämmningarna släpper före humöret går upp, för att sedan få bra effekt på lång sikt. Depression är det i någon form/kombo. Jag är typ under utredning på psyk tror jag.
Ensamflickan skrev:Mitt standardförslag när ångesten/"livet" känns för outhärdligt brukar vara narkos. Undrar just varför jag aldrig får det?
För dyrt att hålla bevakningspersonal?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 17:32:43, redigerad totalt 1 gång.
http://www.ox.ac.uk/media/news_stories/2009/090701.html
såg den här rapporten igår......ångestdämpande och avledande.
såg den här rapporten igår......ångestdämpande och avledande.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 17:32:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Ensamflickan skrev:Mitt standardförslag när ångesten/"livet" känns för outhärdligt brukar vara narkos. Undrar just varför jag aldrig får det?
För dyrt att hålla bevakningspersonal?
Jag har aldrig bett om bevakningspersonal...
Jag har även som alternativ gett "en näve Propavan", så man får sova nåt dygn, och om det fortfarande känns förjävligt när man vaknat, uträttat lite behov, ätit nåt, så får man väl ta en näve till...
Mao. nedsövning - "one way or the other"...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 17:32:43, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Ensamflickan skrev:Jag har aldrig bett om bevakningspersonal... Jag har även som alternativ gett "en näve Propavan"
Jag har svårt att se att någon vårdpersonal skulle ta ansvaret för att söva dig utan bevakning och heller inte tillåta dig att käka en näve Propavan. Det kan inte vara hälsosamt. Jag fick ju inte ens en ask Atarax när jag bad om det, för jag tyckte en tablett var för svagt...
Gamla vanliga lugnande saken är ju också att hetsäta, godis, choklad, pizza, cola, leverpastejsmörgås med tomat, bullar... tyvärr hemska bieffekter i längden.
Lavendel skall vara lugnande också. Det finns som både parfym, tvål, tvättmedel, luktkuddar, essens mm.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 17:32:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Jag har svårt att se att någon vårdpersonal skulle ta ansvaret för att söva dig utan bevakning och heller inte tillåta dig att käka en näve Propavan. Det kan inte vara hälsosamt. Jag fick ju inte ens en ask Atarax när jag bad om det, för jag tyckte en tablett var för svagt...
Det är därför jag vill ha hand om mina mediciner själv...
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Återgå till Att leva som Aspergare