Uppsala 21 februari!
Uppsala 21 februari!
Efter lite fram och tillbaka med Pemer beslutades så att träffen i Uppsala blir lördag den 21 februari!
Jag tänkte mej att vi ses här runt 15-16 och betar av vårt vanliga program: chillande, fika, kanske lite käk (finns massor av pizzerior och burgarställen precis runt hörnet samt ett lidl 75 m från dörren), tills jag slänger ut er. ;-D
Alla är välkomna, tom rdos!
Den som gärna vill komma men är lite blyg, skicka PM till mej med information om hur du vill ha det så ska jag försöka ordna! Det kanske är svårt att inse det men jag tycker det är roligt om den som kommer vill slå sej ner i ett hörn någonstans och läsa bok/sova/surfa/teckna eller något annat trevligt - då slipper jag vara jobbig värdinna. Jag har absolut inga krav på dej som dyker upp, mer än att du inte får plocka med dej mina saker utan mitt uttryckliga medgivande! ;-D
Jag har trådlöst internet så vill du surfa lite är det bara ta med datorn. Det kan även finnas dator till utlåning om det kniper! Kuddar och filtar finns i mängder så blir du sömnig är det bara låna. Den som önskar en lugn stund kan kura ihop sej på balkongen med en kopp varm choklad!
Intresse har visats från följande personer:
Mats, Pemer, lettan, Aspkvinna.
Jag tänkte mej att vi ses här runt 15-16 och betar av vårt vanliga program: chillande, fika, kanske lite käk (finns massor av pizzerior och burgarställen precis runt hörnet samt ett lidl 75 m från dörren), tills jag slänger ut er. ;-D
Alla är välkomna, tom rdos!
Den som gärna vill komma men är lite blyg, skicka PM till mej med information om hur du vill ha det så ska jag försöka ordna! Det kanske är svårt att inse det men jag tycker det är roligt om den som kommer vill slå sej ner i ett hörn någonstans och läsa bok/sova/surfa/teckna eller något annat trevligt - då slipper jag vara jobbig värdinna. Jag har absolut inga krav på dej som dyker upp, mer än att du inte får plocka med dej mina saker utan mitt uttryckliga medgivande! ;-D
Jag har trådlöst internet så vill du surfa lite är det bara ta med datorn. Det kan även finnas dator till utlåning om det kniper! Kuddar och filtar finns i mängder så blir du sömnig är det bara låna. Den som önskar en lugn stund kan kura ihop sej på balkongen med en kopp varm choklad!
Intresse har visats från följande personer:
Mats, Pemer, lettan, Aspkvinna.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
Ett tips om det skulle vara lite blygare personer som funderar på att komma och inte är säkra på att de vågar är att man kan använda signalsystem, där den som gärna är med och träffar folk men inte vill prata så mycket själv och inte vill bli direkt tilltalad har på sig ett rött märke, den som inte har problem med att bli tilltalad bär ett grönt märke, och den som är lite halvskeptisk signalerar sitt mellanläge med ett gult.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
Ojdå! Blev det en ny tråd om den här träffen?
Jag är fortfarande intresserad . I den andra tråden diskuterades det skjuts med bil. Som Pemer gissade kommer jag med bil från Gotland och kan liksom Aspkvinna erbjuda skjuts från Stockholmstrakten.
Jag är fortfarande intresserad . I den andra tråden diskuterades det skjuts med bil. Som Pemer gissade kommer jag med bil från Gotland och kan liksom Aspkvinna erbjuda skjuts från Stockholmstrakten.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
ja har funderingar på att komma å bor ca: 1tim från stockholm så bil med nån därifrån vore väll inte helt fel.
Senast redigerad av armagh sniper 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
- armagh sniper
- Anslöt: 2008-12-14
Zombie skrev:Så klart Inger och jag kommer till weasley om vi kan!
Tänk om hon, eller du, inte kan och den andra skulle kunna gå då? Jag retas bara, hoppas du inte tar illa upp...
Tänkte på dig när jag läste en jättebra bok igår - ADD-friendly ways to organize your life. Om tids-, rums- och pappershantering, bland annat. Mycket bra! Tyvärr lite för amerrkansk för att direktöversättas och vara användbar i svenska sammanhang.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Zombie skrev:Så klart Inger och jag kommer till weasley om vi kan!
Tänk om hon, eller du, inte kan och den andra skulle kunna gå då? Jag retas bara, hoppas du inte tar illa upp...
Va? KAN man det??
Kommer du? Det vore roligt!
alfapetsmamma skrev:Tänkte på dig när jag läste en jättebra bok igår - ADD-friendly ways to organize your life. Om tids-, rums- och pappershantering, bland annat. Mycket bra! Tyvärr lite för amerrkansk för att direktöversättas och vara användbar i svenska sammanhang.
Fast något kanske finns i den? Eller? Är författaren värd att nämna?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
Avzombiefiera dig själv med.... ADD-friendly ways to organize your life, av... Judith Kolberg och Kathlyn G Nadeau!
- alfapetsmamma
Verkar kul!
Har skrivit in det i min mobil.
Vore bra med lite mer info om adress!
Vore bra med lite mer info om adress!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
Re: Verkar kul!
Miche skrev:Vore bra med lite mer info om adress!
Justja!
För att få reda på adress etc, gör så att ni skickar PM när ni vet om ni ska komma, så skickar jag adressen till er då. Vill inte riktigt slänga ut den när och fjärran utan anledning...
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
Jag kanske kommer med bil från Göteborg, men jag glömmer ofta av saker som är mer än en vecka in i framtiden
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Jag kommer gärna......när vi ska chilla,
vad exakt gör vi då (snillet spekulerar )
/ D.
vad exakt gör vi då (snillet spekulerar )
/ D.
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 17:27:00, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
- Anslöt: 2008-04-27
Zombie skrev:Tack!!
OT: Måste försöka få tag i även om den är amerikanistisk - eller har jag bara råkat inte stöta på den enorma mängden böcker som handlar om hur man kan hantera ADD/trötthetssyndrom?
Jag har lånat den av mina damer på ADHD-center, har inte sett den på bibblan, så jag tror inte den är frekvent förekommande nånstans. Köper nästan aldrig böcker... numer.
Jo, så lånade jag en till som verkar ytterligt lovande, på samma tema men ändå annorlunda.
4 Weeks to an Organized Life with AD/HD heter den. Båda författarna har ADHD själva, liksom Nadeau i första boken. Trevligt värre med inifrånperspektiv, tycker jag!
http://www.amazon.com/Weeks-Organized-L ... 1589793269
- alfapetsmamma
Mats skrev:Ojdå! Blev det en ny tråd om den här träffen?
Kan du köra förbi Södertälje på vägen?
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 17:27:04, redigerad totalt 1 gång.
Någon som vill ha vägbeskrivning?
Eftersom jag är rätt bekant i Uppsala (bor 1,5 mil norr om), så kan jag kasta in en vägbeskrivning här för de som åker bil eller kollektivt (om jag vet vilket Lidl jag ska beskriva vägen till... det finns 3 st...)
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 17:27:04, redigerad totalt 1 gång.