Värsta virus-varningen?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Värsta virus-varningen?
Fick just detta från en kompis:
Tycker texten är lite konstigt skriven, som en dålig översättning från engelska. Är det nåt att ta på allvar eller ännu ett falskt alarm?
Varför ska man både låta bli att öppna det och stänga av datorn? Om man inte öppnar det så är det väl ingen fara?
STORT VIRUS PÅ GÅNG!
Läs & vidarebefordra!!
Förmedla till alla dina kontakter snarast!!
Var uppmärksam under de närmaste dagarna: öppna inte några budskap med en bilaga med titeln 'Vykort från HALLMARK' oberoende vem som har skickat det till dig!
Det är ett virus som öppnar en vykorts-bild, som 'bränner' hela C-hårddisken i din dator!
Detta virus kommer att tas emot av någon som har din e-postadress i sin kontaktlista.
Det är anledningen till att du måste meddela alla dina kontakter! Det är bättre att få detta budskap 25 gånger, än att ta emot viruset och öppna det!!
Om du får ett mail kallat POSTCARD, trots att det skickas till dig från en vän; öppna det inte!! Stäng av datorn omedelbart!!!
Detta är det värsta virus som aviserats av CNN.
Det har varit indelade efter Microsoft som den mest destruktiva viruset någonsin!!
Detta virus upptäcktes av McAfee nyligen, och det finns ingen reparation ännu för denna typ av virus!
Detta virus förstör hårddisken, där vital information hålls!!!
Meddela alla dina vänner.
KOM IHÅG: Om du skickar till dem, kommer du att gynna alla!
Med vänliga hälsningar
Jessika Karlsson
Polismyndigheten i Stockholms län
Personal- och utvecklingsavdelningen
Tycker texten är lite konstigt skriven, som en dålig översättning från engelska. Är det nåt att ta på allvar eller ännu ett falskt alarm?
Varför ska man både låta bli att öppna det och stänga av datorn? Om man inte öppnar det så är det väl ingen fara?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Jag har fått flera liknande varningar, som varnar för lite olika mailrubriker.
Alla med "värsta viruset någonsin" och "stäng av datorn".
Jag tror att det är ett hoax.
Alla med "värsta viruset någonsin" och "stäng av datorn".
Jag tror att det är ett hoax.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:54:11, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Har vi personer på polismyndigheten i Sverige som skriver på det viset i tjänsten så tänker jag i varje fall jag bli anarkist. Som tur är slipper jag nog då detta med stor säkerhet bara är skitsnack.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 16:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Viruset i det här är manuellt. Man får själv sprida det, genom att varna sina vänner.
För i det här fallet och alla andra liknande varningar jag har sett så är det en bluff, en sk hoax.
Jag googlade helt enkelt "Vykort från Hallmark". http://blogg.tkj.se/vykort-fran-hallmark/ var första träffen, och den säger: "Om du får en varning om detta, strunta i det. Släng brevet och glöm det."
För i det här fallet och alla andra liknande varningar jag har sett så är det en bluff, en sk hoax.
Jag googlade helt enkelt "Vykort från Hallmark". http://blogg.tkj.se/vykort-fran-hallmark/ var första träffen, och den säger: "Om du får en varning om detta, strunta i det. Släng brevet och glöm det."
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 16:54:11, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Brukar väl vara så att "stäng av datorn" är deras sätt att få en att i praktiken starta om datorn, som många program/virus kräver man ska för att dom skall fungera... så gör man som varningen säger får man med andra ord viruset... Tack och lov har jag inte dom problemen längre.
Senast redigerad av aspiemelly 2011-05-04 16:54:11, redigerad totalt 1 gång.
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03