När är det okej att göra slut med en vän?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Som rubriken lyder och finns det "detta gör man inte slut med sin vän för" ?
Syftar på att vissa saker kanske man måste acceptera, för att olika kan man vara och ändå vara vänner.
Har någon här blivit dumpad eller gjort slut med en vän? Varför blev det så? Och hur hanterade ni det?
Syftar på att vissa saker kanske man måste acceptera, för att olika kan man vara och ändå vara vänner.
Har någon här blivit dumpad eller gjort slut med en vän? Varför blev det så? Och hur hanterade ni det?
Jag har sagt upp vänskaper för att personen har börjat bete sig som en rövhatt, eller för att jag just har upptäckt att de har varit det länge. Om vänskapen drar mer energi än vad du får tillbaka.
Jag har förlorat vänner av olika skäl, ibland för att jag varit en rövhatt, andra gånger vet jag inte.
Det är jobbigt vilket som, men det går över.
Jag har förlorat vänner av olika skäl, ibland för att jag varit en rövhatt, andra gånger vet jag inte.
atoms skrev:Jag har sagt upp vänskaper för att personen har börjat bete sig som en rövhatt, eller för att jag just har upptäckt att de har varit det länge.
Jag själv har tyvärr inte på äldre dagar kunnat göra slut med en vän, för att då var det mer att jag kanske inte riktigt såg hur folk behandlade mig.
Idag hade jag nog mer försökt se varningstecken men som sagt det är svårt för man vill ju egentligen ha vänner så ingen tänker väl på att göra slut med en vän det första man gör. Om det inte är något riktigt sjukt eller allvarligt.
Sedan så har vänner sagt upp kontakten med mig för at dels för att man var för olika (Jag tycker man kan vara olika och ändå vara vänner) Men också för att man bara glidit ifrån varandra. Man har bytt skolor osv.
Nu när man är äldre så är det svårt att träffa vänner, det gäller även fast man har en diagnos eller ej. Många har ju kvar sina vänner sen skolan så de vill inte ha nya vänner.
Återgå till Att leva som Aspergare