TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav slackern » 2023-12-22 10:52:45

antonius skrev:Fargo (season 5), en fantastisk serie fortsätter, efter spelarstrejken, har inte sett en så bra serie sen Sopranos eller Braking bad, om man gillar sofistikerat mördande, med mycket underfundig humor, ger den :-)049 :-)049 :-)049 :-)049 med ett +

Jag håller med dig 5 säsongen är skitbra såhär långt var inte särskilt förtjust i 4 säsongen så klart ett lyft.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav antonius » 2023-12-22 11:23:59

slackern skrev:sofistikerat mördande

men vart lite fel, jag menade såklart osofistikerat mördande, lol men är en sevärd serie
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav slackern » 2023-12-22 18:08:51

antonius skrev:
slackern skrev:sofistikerat mördande

men vart lite fel, jag menade såklart osofistikerat mördande, lol men är en sevärd serie

Jag får lite Ensam Hemma känsla utav den kvinnliga huvudrollen med alla hennes "fällor å upptåg".
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Skogkatt » 2024-12-30 13:13:35

Det finns bara två avsnitt så det är ingen riktig serie, men jag skulle rekommendera den här till alla som såg Lindgrens filmer och serier på tv när de var barn.

Den heter "Astrid Lindgrens älskade filmer"
https://www.tv4play.se/program/13fdd95a ... ade-filmer

Det var på norsk TV igår kväll och det var så bra. Det är något av det bästa jag sett på många år. Man blir så nostalgisk och det var lite overkligt att se många av skådespelarna som vuxna nu så många år senare. Madicken besökte huset där de spelade in serien och filmerna. Och flera av skådespelarna från Saltkråkan återvände till ön 50 år senare. Och det fanns videor med Astrid själv och filmregissören, det fanns många intressanta saker där.

Inger Nilsson reste till Spanien och träffade Anikka och Tommy. :) Och Anikka berättade en otrolig historia. Hon har bott i Spanien de senaste 40 åren. Och Pippi Långstrump är väldigt populär i Spanien, alla över en viss ålder vet vem det är och såg det på TV. Så något som hade hänt henne flera gånger var att hon träffade spanjorer och blev vän med dem. Och så en dag råkade några av dem börja prata om Pippi Långstrump och svensk television. Och då hade Anikka sagt "ja, jag var faktiskt där, jag spelade Anikka".

Först trodde folk att hon skämtade, men så småningom förstod de att hon faktiskt var Anikka. Och folk hade ju klickat och nästan ramlat av sina stolar. Där sitter de med en vän och pratar om serien de tyckte så mycket om när de var barn, och så upptäcker de att Anikka sitter bredvid dem. :-)005 Det är ganska speciellt.
Skogkatt

Anslöt: 2021-10-02

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in