Kom inte in på forumet på hela dagen
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag är i princip inloggad hela tiden. Men plötsligt var jag inte det igår. Jag måste uppge mitt (långa och omöjliga att komma ihåg) lösenord. Det fanns i datorn. Men då måste jag logga in på Google Drive. Och då måste jag använda min mobil.
Mobilen visade sig ha dött under natten. Måste ladda den. Sedan loggade jag in på Google Drive.
Äntligen hade jag kopierat lösenordet. Nu skulle jag komma in, trodde jag. Men inte då, fick meddelande att jag gjort för många inloggningsförsök. Måste svara på Captchafrågor. Handlade om vilka som var författare resp artister. Svarade på det och jag svarade rätt. Men när jag försökte logga in så kom det nya Captchafrågor, om vad som var maträtter resp inte. Svarade igen och försökte logga in igen. Men då kom det Captchafrågor igen!
Gav upp och undade om jag någonsin skulle komma in igen. Men efter midnatt försökte jag igen, fick samma captchafrågor igen, svarade på dem igen, men kunde logga in denna gång.
Men är det bara jag som råkat ut för detta?
Mobilen visade sig ha dött under natten. Måste ladda den. Sedan loggade jag in på Google Drive.
Äntligen hade jag kopierat lösenordet. Nu skulle jag komma in, trodde jag. Men inte då, fick meddelande att jag gjort för många inloggningsförsök. Måste svara på Captchafrågor. Handlade om vilka som var författare resp artister. Svarade på det och jag svarade rätt. Men när jag försökte logga in så kom det nya Captchafrågor, om vad som var maträtter resp inte. Svarade igen och försökte logga in igen. Men då kom det Captchafrågor igen!
Gav upp och undade om jag någonsin skulle komma in igen. Men efter midnatt försökte jag igen, fick samma captchafrågor igen, svarade på dem igen, men kunde logga in denna gång.
Men är det bara jag som råkat ut för detta?
Alien skrev:Men är det bara jag som råkat ut för detta?
Googles algoritmer verkar tro att jag är ett virus, slänger ofta ut mig från nätet, så jag känner igen problemet
Alien skrev:Jag måste uppge mitt (långa och omöjliga att komma ihåg) lösenord.
Det brukar överallt gå att beställa nytt lösenord genom att uppge mailadressen man registrerat på kontot. Då har man det där på några sekunder, så jag bryr mig inte om att minnas lösenord.
"Glömt lösenordet?" står det.
När jag skulle regga mig på ett par andra ställen har det hänt att jag hamnat i en virvel av captcha och koder både till mobil och epost som alla skulle verifiera varandra. Jag har avstått efter några varv.
Dagobert skrev:Alien skrev:Jag måste uppge mitt (långa och omöjliga att komma ihåg) lösenord.
Det brukar överallt gå att beställa nytt lösenord genom att uppge mailadressen man registrerat på kontot. Då har man det där på några sekunder, så jag bryr mig inte om att minnas lösenord.
Nja, för att ta reda på vilken epostadress måste jag in i dokumenten på Google Drive och kolla, och då kan jag ju lika gärna plocka fram lösenordet.
Alien skrev:Dagobert skrev:Alien skrev:Jag måste uppge mitt (långa och omöjliga att komma ihåg) lösenord.
Nja, för att ta reda på vilken epostadress måste jag in i dokumenten på Google Drive och kolla, och då kan jag ju lika gärna plocka fram lösenordet.
Har du flera så skriv en av dem och prova - är det fel får du genast svaret att de inte har nåt konto med den adressen. Då provar du nästa osv.
Jag har aldrig fått någon ytterligare omgång med captcha.
Forumet är tydligen särskilt misstänksamt mot mig. Eller så hade det hakat upp sig.
Alien skrev:Måste svara på Captchafrågor. Handlade om vilka som var författare resp artister. Svarade på det och jag svarade rätt. Men när jag försökte logga in så kom det nya Captchafrågor, om vad som var maträtter resp inte. Svarade igen och försökte logga in igen. Men då kom det Captchafrågor igen!
Captchafrågorna har förändrats.
Tidigare var det några bilder i en ruta att klicka på och sen var det klart.
Nu är det inte klart efter de första klickningarna, utan några av bilderna i rutan byts ut och ska ev. klickas på innan man klickar på Klart. Som jag minns det.
Jag såg inte att bilder bytts ut utan klickade på Klart, varpå jag fick en helt ny Captchafråga eftersom jag gjort fel. Och igen. Sen såg jag utbytet och kunde göra rätt.
Det var inga bilder alls för mig, bara att föra över vissa namn/ord från vänsterspalten till högerspalten. Men jag tänkte att om man inte hade så bra koll på författare, så måste man gissa och då kan det bli fel.
Har inte funkat under natten. Jag vaknade av misstag kl 02:00, trodde hon var 04:00 o det var dags att gå upp, tände upp, tog min medicin inklusive uppiggande preparat, så det gick inte att somna om.
Så jag har suttit o provat AspergerForum lite då o då, men inte kommit in alls.
Så jag har suttit o provat AspergerForum lite då o då, men inte kommit in alls.
Richard skrev:Har inte funkat under natten. Jag vaknade av misstag kl 02:00, trodde hon var 04:00 o det var dags att gå upp, tände upp, tog min medicin inklusive uppiggande preparat, så det gick inte att somna om.
Det fungerade fram till klockan fem igår eftermiddag, ungefär. Vet inte vad som knasade för vanligtvis får man upp något svarsmeddelande, nu segade det bara utan att något hände.
Då har jag inte gått och lagt mig än.Richard skrev:Jag vaknade av misstag kl 02:00,
Re: Kom inte in på forumet på hela dagen
Verkar fungera nu men gick inte alls att logga in igår och förrgår.
Fick inga felmeddelanden.
Fick inga felmeddelanden.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter