3D-skrivare | Projekt och Diskussioner |
Innan rundning av kanterna och lite fasning av klämöppningen på bägge.
Och innan höjning/breddning av svarta för Canon, så skyddet inte sticker utanför klämkanten.
Och innan höjning/breddning av svarta för Canon, så skyddet inte sticker utanför klämkanten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Köpte en LCD Viewfinder för 50 spänn, så den saknar t ex dioptrijustering.
Dumt nog, så fäste jag metallramen på skärmen innan jag kollade att jag såg allt skarpt...
Och fast den var billig, så verkar den dubbelhäftande tejpen sitta jäkligt bra, så vågar inte rycka loss ramen, men kanske prövar jag med sytråd mellan ramen och tejpen.
Ska först testa en "spacer", som kommer få små runda neodymmagneter.
Rättvända förslagsvis.
Kommer i överkant sitta i blixtskon och i underkant skruvas den fast i stativgängan.
Har gjort ett grunt urtag för metallramen, som sitter på skärmen också, så hamnar spacer'n dikt mot LCD-skärmen. Klär nog spacer'n med tygtejp.
Eventuellt måste jag göra den tunnare eller tjockare för att passa min syn.
Min version är en remix av en befintlig för Canon EOS M. Denna är för M3.
Dumt nog, så fäste jag metallramen på skärmen innan jag kollade att jag såg allt skarpt...
Och fast den var billig, så verkar den dubbelhäftande tejpen sitta jäkligt bra, så vågar inte rycka loss ramen, men kanske prövar jag med sytråd mellan ramen och tejpen.
Ska först testa en "spacer", som kommer få små runda neodymmagneter.
Rättvända förslagsvis.
Kommer i överkant sitta i blixtskon och i underkant skruvas den fast i stativgängan.
Har gjort ett grunt urtag för metallramen, som sitter på skärmen också, så hamnar spacer'n dikt mot LCD-skärmen. Klär nog spacer'n med tygtejp.
Eventuellt måste jag göra den tunnare eller tjockare för att passa min syn.
Min version är en remix av en befintlig för Canon EOS M. Denna är för M3.
Bara en variant eftersom M3:an har uttag för extern mikrofon.
Jag printar första prototypen utan blixtsko just nu, så jag kan mäta mer exakt sen.
Ja, och så la jag till en täcklist.
Jag printar första prototypen utan blixtsko just nu, så jag kan mäta mer exakt sen.
Ja, och så la jag till en täcklist.
Fick bort metallramen på kameraskärmen med sytråd och isopropylalkohol, så lägger ner projektet med spacer.
För dålig kvalitet på linsen i spacer'n.
För dålig kvalitet på linsen i spacer'n.
Återgå till Intressanta intressen