Dum telefon
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Dum telefon
Jag har jätteproblem med min telefon. Den vill inte ladda mer än ibland väldigt korta stunder om man inte håller i den samtidigt. Jag antar att min telefon är väldigt social. Är det någon som har tips på vad man kan göra?
Dum telefon
Smuts i laddhålet kanske? Den packar sig i botten av hålet så att proppen till slut inte kommer ända in och får kontakt.
Dum telefon
Kanske glapp kontakt mellan propp och dumfån.
Om du provar trycka där gröna pricken är t ex.
Om du provar trycka där gröna pricken är t ex.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dum telefon
Bjäbbis skrev:Smuts rensat. Glapp är det helt uppenbart. Jag tror att laddporten har blivit utsliten.
Har du provat med en annan laddsladd? Om det är samma problem med den är det nog porten.
Vad har du för telefon? Jag vet inte skillnaden mellan de olika laddanslutningarna. Har själv en iphone och dess laddsladdkontakt har inga fjädrande kontaktbleck, alltså sitter de i porten. Om man rensar smuts med tandpetare e.d. skadar man dem säkert lätt.
Mitt bästa tips är att du rådfrågar ChatGPT. Fråga t.ex om det finns nåt knep man kan göra själv; den verkar veta mer än den säger i sina första svar.
Dum telefon
Dagobert skrev:Har du provat med en annan laddsladd? Om det är samma problem med den är det nog porten.
Vad har du för telefon? Jag vet inte skillnaden mellan de olika laddanslutningarna. Har själv en iphone och dess laddsladdkontakt har inga fjädrande kontaktbleck, alltså sitter de i porten. Om man rensar smuts med tandpetare e.d. skadar man dem säkert lätt.
Det är porten. Provat med flera laddsladdar som funkar utmärkt med andra telefoner. Har antagligen fått in något annat skräp som repat.