Nån duktig på Linux? (Förskjuten klockningstid, drivrutiner)
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Installerade USB-drivrutin på en laptop med desktop-versionen av Raspberry Pi (Debian 11).
Felmeddelandet var det där om klocktid eller klockningstid.
Försöker få en dator kopplad till min 3D-skrivare, men misstänker att skrivaren har nåt fel.
I Windows får jag "En USB-enhet känns inte igen..."
I Linux hittades inte skrivaren alls, så nu testade jag igen när jag hittade drivrutiner för Linux.
Felmeddelandet kom innan jag kopplat in skrivaren, så den borde inte vara boven.
Dock körde jag make på USB-stickan. Kan det vara felet?
Kan det vara värt att kopiera över drivrutinen till Linux-burken och sen köra make?
Eller lär jag få samma fel ändå?
Felmeddelandet var det där om klocktid eller klockningstid.
Försöker få en dator kopplad till min 3D-skrivare, men misstänker att skrivaren har nåt fel.
I Windows får jag "En USB-enhet känns inte igen..."
I Linux hittades inte skrivaren alls, så nu testade jag igen när jag hittade drivrutiner för Linux.
Felmeddelandet kom innan jag kopplat in skrivaren, så den borde inte vara boven.
Dock körde jag make på USB-stickan. Kan det vara felet?
Kan det vara värt att kopiera över drivrutinen till Linux-burken och sen köra make?
Eller lär jag få samma fel ändå?
Vad säger modprobe och dmesg när du försöker ladda kernel-modulen?
Det ska inte spela någon roll var du bygger den, men det går säkert att strula till det så att den inte installeras där den borde.
Det ska inte spela någon roll var du bygger den, men det går säkert att strula till det så att den inte installeras där den borde.
nallen skrev:Vad säger modprobe och dmesg när du försöker ladda kernel-modulen?
Jag får se om jag orkar försöka igen. Det är ju en gammal laptop med Windows från början och även om det ser ut att funka med desktop-utgåvan, så kan det kanske finnas nåt, som inte funkar så bra.
Laptopen är från 2009
Kikar på de där grekiska orden om jag försöker pånytt
Den åkte i elektronikåtervinningen, så tråden kan låsas