Fråga om städning.?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fråga om städning.?

Inläggav manne » 2024-08-30 18:33:32

jag har en fråga om städning för den som kan något :o :-)063 :?:

om man använder denna slipper man dammsuga lägenheten då :o :-)063 :?:

Swiffer

https://handla.ica.se/produkt/2041957

gör denna jobbet bättre än dammsugaren :o :-)063 :?:

och är denna bättre än golvmoppen som man doppar i vattenhinken :o :-)063 :?:
Är denna en ny revolutionerade teknik att städa på eller är det bara lurendrejeri :o :-)063 :?:
någon som kan något om detta då :o :-)063 :?: är denna bättre än dammsugaren :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 20073
Anslöt: 2007-08-23

Fråga om städning.?

Inläggav manne » 2024-08-30 21:09:19

Om man moppar golvet med den fuktiga trasan måste man bytta till en ny trasa då efter varje skurning av golvet :o :-)063 :?:

Är detta verkligen effektivare än en vanlig golvmopp med vatten och gul såpa :o :-)063 :?:

någon som vill berätta mera om det :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 20073
Anslöt: 2007-08-23

Fråga om städning.?

Inläggav manne » 2024-08-31 10:00:06

måste man om man har denna ständigt köpa nya våt trasor till hela tiden och köpa nya våt skur trasor till då dessa våt trasor ständigt då dessa bara går att använda en gång bara :o :-)063 :?:

och man måste ständigt förnya hela tiden med nya skur trasor hela tiden :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 20073
Anslöt: 2007-08-23

Fråga om städning.?

Inläggav atoms » 2024-09-03 17:00:15

manne skrev:måste man om man har denna ständigt köpa nya våt trasor till hela tiden och köpa nya våt skur trasor till då dessa våt trasor ständigt då dessa bara går att använda en gång bara :o :-)063 :?:

och man måste ständigt förnya hela tiden med nya skur trasor hela tiden :o :-)063 :?:


Om du inte har försökt använda att trasorna fler än en gång så borde du göra det, då har du svaret.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18326
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Fråga om städning.?

Inläggav manne » 2024-09-03 17:01:07

atoms skrev:
manne skrev:måste man om man har denna ständigt köpa nya våt trasor till hela tiden och köpa nya våt skur trasor till då dessa våt trasor ständigt då dessa bara går att använda en gång bara :o :-)063 :?:

och man måste ständigt förnya hela tiden med nya skur trasor hela tiden :o :-)063 :?:


Om du inte har försökt använda att trasorna fler än en gång så borde du göra det, då har du svaret.


tack :-)154 :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 20073
Anslöt: 2007-08-23

Fråga om städning.?

Inläggav Skogkatt » 2024-09-03 17:14:52

manne skrev:Om man moppar golvet med den fuktiga trasan måste man bytta till en ny trasa då efter varje skurning av golvet :o :-)063 :?:

Är detta verkligen effektivare än en vanlig golvmopp med vatten och gul såpa :o :-)063 :?:

någon som vill berätta mera om det :o :-)063 :?:


Jag gör det så här: Just nu har jag 6 golvmoppar. Jag lägger dem i en hink med rent vatten och tvål. Sedan tar jag en mopp och tvättar med den. När den är smutsigt tar jag en ny mopp ur hinken och tvättar med den. Så jag använder ständigt rena moppar med rent vatten. När jag är klar slänger jag in mopparna i tvättmaskinen och kör dem på 60 graders tvätt.

Jag tycker att det är vettigt att göra det på det här sättet. Om man bara använder 1 mopp som man doppar i en hink flera gånger, då tvättar man golvet med smutsigt vatten. Jag gör så här på allt jag tvättar. Golv, köksskåp och allt annat. Jag använder bara rena trasor och moppar. Man behöver bara fler moppar och trasor, det är allt man behöver. Då blir allt skinande rent.
Skogkatt
 
Inlägg: 6543
Anslöt: 2021-10-02

Fråga om städning.?

Inläggav manne » 2024-09-04 20:49:09

Skogkatt skrev:
manne skrev:Om man moppar golvet med den fuktiga trasan måste man bytta till en ny trasa då efter varje skurning av golvet :o :-)063 :?:

Är detta verkligen effektivare än en vanlig golvmopp med vatten och gul såpa :o :-)063 :?:

någon som vill berätta mera om det :o :-)063 :?:


Jag gör det så här: Just nu har jag 6 golvmoppar. Jag lägger dem i en hink med rent vatten och tvål. Sedan tar jag en mopp och tvättar med den. När den är smutsigt tar jag en ny mopp ur hinken och tvättar med den. Så jag använder ständigt rena moppar med rent vatten. När jag är klar slänger jag in mopparna i tvättmaskinen och kör dem på 60 graders tvätt.

Jag tycker att det är vettigt att göra det på det här sättet. Om man bara använder 1 mopp som man doppar i en hink flera gånger, då tvättar man golvet med smutsigt vatten. Jag gör så här på allt jag tvättar. Golv, köksskåp och allt annat. Jag använder bara rena trasor och moppar. Man behöver bara fler moppar och trasor, det är allt man behöver. Då blir allt skinande rent.


https://www.mathem.se/se/products/11247 ... gKOMPD_BwE

jag beställde en sådan i fredags från ICA och fick den i måndags.
denna är väl bättre än Swiffer moppen :o :-)063 :?: :?
manne
 
Inlägg: 20073
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in