Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 15:04:41

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:KBT är inget hokus pokus! Bara för att det inte fungerat ör dig så kan du inte avfärda vad som fungerat för många andra.


Om du har någon fysisk sjukdom eller fysisk defekt så går du väl till en läkare inom detta område.?
har du hjärtfel och lugn fel eller Cancer mm så går du väl inte till psykiatrin och får KBT terapi :o :-)063 :?:

eller om du har lugn skador på grund av rökning så vänder man till sig olika sorters läkare experter inom varje område :o :-)063 :?:

Eller tror du att en person har brytit benet eller har hjärt och kärl sjukdomar går till KBT terapi inom psykiatrin :o :-)063 :?:

Du tycks inte ha läst mitt inlägg ordenligt, och därför är det du skriver om fysiska sjukdomar ovidkommande. Jag skrev:
KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem.

Dina egna anhöriga anser ju att ditt problemet är psykiskt. Alla problem kan inte lösas med operation.

KBT är en vedertagen behandlingsmetod. Så här skriver Socialstyrelsen.

Kognitiv beteendeterapi grundas på inlärningsteori som handlar om hur mänskliga beteenden formas i samspel med miljön, samt kognitiv teori som tar fasta på hur tankar påverkar känslor och beteenden. Ett centralt antagande är att förändringar av tankemönster kan ge känslomässiga förändringar och beteendeförändringar, och vice versa.

Olika KBT-terapier betonar de två perspektiven i olika utsträckning. Medan klassisk beteendeterapi kan handla om att gradvis närma sig det som framkallar obehag (till exempel spindlar, sociala situationer) till dess att obehaget försvunnit, fokuserar kognitiv terapi på att identifiera och bryta negativa tankemönster.


Är det samma sak när det gäller om man har cancer eller hjärtfel kanske KBT funkar också då med :o :-)063 :?:
fysiska sjukdomar och kroppsliga defekter går inte att bota till bönen till gud/Jesus eller med KBT. :o :-)063 :?:
Det förstår väl och fattar vem som helst :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 15:13:59

Alien skrev:KBT


jag har redan testat KBT under en tid och det går inte att prata bort den fysiska defekten på kroppen eller kroppsliga åkomman :cry:

psykiatrin kan inte bota kroppsliga fysiska sjukdomar :cry:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 17:44:07

manne skrev:
Alien skrev:
manne skrev:
Om du har någon fysisk sjukdom eller fysisk defekt så går du väl till en läkare inom detta område.?
har du hjärtfel och lugn fel eller Cancer mm så går du väl inte till psykiatrin och får KBT terapi :o :-)063 :?:

eller om du har lugn skador på grund av rökning så vänder man till sig olika sorters läkare experter inom varje område :o :-)063 :?:

Eller tror du att en person har brytit benet eller har hjärt och kärl sjukdomar går till KBT terapi inom psykiatrin :o :-)063 :?:

Du tycks inte ha läst mitt inlägg ordenligt, och därför är det du skriver om fysiska sjukdomar ovidkommande. Jag skrev:
KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem.

Dina egna anhöriga anser ju att ditt problemet är psykiskt. Alla problem kan inte lösas med operation.

KBT är en vedertagen behandlingsmetod. Så här skriver Socialstyrelsen.

Kognitiv beteendeterapi grundas på inlärningsteori som handlar om hur mänskliga beteenden formas i samspel med miljön, samt kognitiv teori som tar fasta på hur tankar påverkar känslor och beteenden. Ett centralt antagande är att förändringar av tankemönster kan ge känslomässiga förändringar och beteendeförändringar, och vice versa.

Olika KBT-terapier betonar de två perspektiven i olika utsträckning. Medan klassisk beteendeterapi kan handla om att gradvis närma sig det som framkallar obehag (till exempel spindlar, sociala situationer) till dess att obehaget försvunnit, fokuserar kognitiv terapi på att identifiera och bryta negativa tankemönster.


Är det samma sak när det gäller om man har cancer eller hjärtfel kanske KBT funkar också då med :o :-)063 :?:
fysiska sjukdomar och kroppsliga defekter går inte att bota till bönen till gud/Jesus eller med KBT. :o :-)063 :?:
Det förstår väl och fattar vem som helst :o :-)063 :?:

Vad blandar du in cancer och hjärtfel för, det är ju läkare som diagnostiserar de sjukdomarna. Läkarna säger ju att du inte har någon fysisk sjukdom.
HAN sa det man kan förvänta sig det är inga problem det är bara lite fett.
det behövs igen operation för det var nöjd med hur du ser ut du kan gå till badstranden det är inga problem gå du och bada i sommar.

Min faster och pappa bara säger följande till mig 'sitter i skallen på mig och sitter endast i huvudet'

Och då är det psykoterapi som behövs. KBT kan inte jämställas med böner.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 17:48:52

Men vad fan vill kunna träffa kvinnor och kunna gå på badstranden utan att skämmas :cry: :oops:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 17:54:39

manne skrev:
Alien skrev:KBT


jag har redan testat KBT under en tid och det går inte att prata bort den fysiska defekten på kroppen eller kroppsliga åkomman :cry:

psykiatrin kan inte bota kroppsliga fysiska sjukdomar :cry:

Nej, det är nog ditt tänkande som behöver ändras. De flesta av oss är inte perfekta. Ska de flesta av oss låta operera oss då?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav antonius » 2024-08-10 18:16:25

manne skrev:Men vad fan vill kunna träffa kvinnor och kunna gå på badstranden utan att skämmas :cry: :oops:


so so so, det är snart vinter
antonius
 
Inlägg: 22328
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 19:49:01

manne skrev:Men vad fan vill kunna träffa kvinnor och kunna gå på badstranden utan att skämmas :cry: :oops:

Jag förstår det men du behöver väl inte träffa dem just på stranden? Du kan väl bada och sola som alla andra där (du kommer säkert att se flera överviktiga också).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 22:03:56

Alien skrev:
manne skrev:Men vad fan vill kunna träffa kvinnor och kunna gå på badstranden utan att skämmas :cry: :oops:

Jag förstår det men du behöver väl inte träffa dem just på stranden? Du kan väl bada och sola som alla andra där (du kommer säkert att se flera överviktiga också).


Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-11 2:24:34

manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 8:30:43

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


jag vet att det är så behövde förut äta Sobril tabletter för att komma ner i varv på grund av manboobs hade Sobril utskrivet.

på denna dära punkten har jag rätt till 100 %.

läkaren kollade också förut kortisol och adrenalin och olika stress hormoner mm på blodprov.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 8:47:20

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


det är inget påstående utan ett faktum jag har lämnat blod prov många gånger och fått olika benzodicpiner utskrivet förut.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 9:18:03

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


ursäkta om jag verkar dryg men jag tror inte att du har mera kunskap än en överläkare androlog eller endokrinolog. :-)056

https://svenskandrologi.se/sjukvardsper ... -androlog/

jag tror att dessa har större kunskap än dig :o :?: eller vad tror du :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 10:07:17

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


kan du mera än olika experter på detta område :shock: :-)063 :?:

https://svenskandrologi.se/sjukvardsper ... -androlog/

jag har lämnat blod prov 100 gånger för sådant och fått Sobril utskrivet också :-)Happy
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 10:12:40

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


Man kan också bli aggressive av brösttillväxt och få ett aggressivt beteende också :cry: :oops:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 10:37:00

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


Stresshormoner är de hormoner som utsöndras vid stress, i synnerhet de som aktiverar det sympatiska nervsystemet. Stresshormoner verkar alltid i kroppen, men vid möte med en stressor ökar utsöndringen och aktiviteten i hormonreceptorerna.

Hormoner som ingår i stressaxeln, adrenalin, noradrenalin och kortisol, ökar andning och puls och ökar genomströmningen av blod i musklerna. Ämnesomsättningshormon (HPT-axeln) kan också möjligen betraktas som stresshormon, eftersom också detta ökar vid stress, vilket leder till förändringar i socker-, fett- och proteinomsättning. Vidare kan ses förändringar i könshormonerna (HPG-axeln) vid stress.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stresshormoner
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 10:51:02

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


Jag har tagit blod prov flera gånger för dessa ämnen så jag vet att det är så :cry:
och jag har också fått Sobril utskrivet också
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 11:14:23

Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


kort sagt kroppen förbereder sig för att slåss och man blir aggressive ju av det.
detta system går tillbaka till stenåldern och bronsåldern när människorna krigade varje dag.

Copilot

Stressaxeln

Kod: Markera allt
Sympatiskt nervsystem: Detta är den del av det autonoma nervsystemet som aktiveras under stress. Det frisätter adrenalin och noradrenalin. Dessa hormoner ökar hjärtfrekvensen, andningen och blodflödet till musklerna, vilket förbereder kroppen för “fight or flight” -reaktionen.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-11 13:39:31

manne skrev:
Alien skrev:
manne skrev:Läste du vad jag skrev om stress hormoner så som kortisol och Adrenalin :o :-)063 :?:

detta ökar av manboobs


Har du några medicinska länkar till det påståendet?


jag vet att det är så behövde förut äta Sobril tabletter för att komma ner i varv på grund av manboobs hade Sobril utskrivet.

på denna dära punkten har jag rätt till 100 %.

läkaren kollade också förut kortisol och adrenalin och olika stress hormoner mm på blodprov.

Men det är ju inget bevis för att man boobs i sig ökar stresshormonerna. En annan sak är att du var stressad rent psykiskt. Men det kan man vara av många orsaker, då brukar man få mediciner men det finns också andra sätt att sänka stressnivåerna, t ex motion, vistas i naturen, tillräckligt med sömn, mindfulness, yoga etc. Operation är verkligen inte vad man brukar behandla stressade med. Se även https://www.1177.se/liv--halsa/stressha ... ka-stress/
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 14:11:26

kortisol och adrenalin


jag vet bara att jag har lämnat blod prov för följande ämnen. :-)Happy :-)063 :?:

stressaxeln, adrenalin, noradrenalin och kortisol,
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 14:14:17

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:
Har du några medicinska länkar till det påståendet?


jag vet att det är så behövde förut äta Sobril tabletter för att komma ner i varv på grund av manboobs hade Sobril utskrivet.

på denna dära punkten har jag rätt till 100 %.

läkaren kollade också förut kortisol och adrenalin och olika stress hormoner mm på blodprov.

Men det är ju inget bevis för att man boobs i sig ökar stresshormonerna. En annan sak är att du var stressad rent psykiskt. Men det kan man vara av många orsaker, då brukar man få mediciner men det finns också andra sätt att sänka stressnivåerna, t ex motion, vistas i naturen, tillräckligt med sömn, mindfulness, yoga etc. Operation är verkligen inte vad man brukar behandla stressade med. Se även https://www.1177.se/liv--halsa/stressha ... ka-stress/


jag får helt av kontakta någon av dessa experter och fråga :o :-)063 :?:

https://svenskandrologi.se/sjukvardsper ... -androlog/
skall jag mejla dem.?och fråga :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 15:23:37

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:
Har du några medicinska länkar till det påståendet?


jag vet att det är så behövde förut äta Sobril tabletter för att komma ner i varv på grund av manboobs hade Sobril utskrivet.

på denna dära punkten har jag rätt till 100 %.

läkaren kollade också förut kortisol och adrenalin och olika stress hormoner mm på blodprov.

Men det är ju inget bevis för att man boobs i sig ökar stresshormonerna. En annan sak är att du var stressad rent psykiskt. Men det kan man vara av många orsaker, då brukar man få mediciner men det finns också andra sätt att sänka stressnivåerna, t ex motion, vistas i naturen, tillräckligt med sömn, mindfulness, yoga etc. Operation är verkligen inte vad man brukar behandla stressade med. Se även https://www.1177.se/liv--halsa/stressha ... ka-stress/


Men hur är det med ökad konstant aggressivitet och manboobs då :o :-)063 :?:
kan man bli konstant och permanent aggressiv av dessa :o :-)063 :?:
Finns det något samband dära :o :-)063 :?:
eller är jag ute och cycklar helt :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 15:58:14

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:
Har du några medicinska länkar till det påståendet?


jag vet att det är så behövde förut äta Sobril tabletter för att komma ner i varv på grund av manboobs hade Sobril utskrivet.

på denna dära punkten har jag rätt till 100 %.

läkaren kollade också förut kortisol och adrenalin och olika stress hormoner mm på blodprov.

Men det är ju inget bevis för att man boobs i sig ökar stresshormonerna. En annan sak är att du var stressad rent psykiskt. Men det kan man vara av många orsaker, då brukar man få mediciner men det finns också andra sätt att sänka stressnivåerna, t ex motion, vistas i naturen, tillräckligt med sömn, mindfulness, yoga etc. Operation är verkligen inte vad man brukar behandla stressade med. Se även https://www.1177.se/liv--halsa/stressha ... ka-stress/


skall jag mejla den professorn och fråga :o :-)063 :?:

Åke Pousette professor karolinska

http://www.andrologi.se/%C3%A5ke-pouset ... ig-1928555
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-11 16:01:23

manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-11 16:38:53

Klart du an mejla experter och fråga "kan man boobs ge upphov till stresshormoner och aggressivitet?".

Men är det inte bättre att mejla de läkare som du har (haft) kontakt med?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Aspergare och vården



Logga in