Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bitch Tits vad göra.??

Inläggav manne » 2022-07-16 13:30:01

RapeRegs skrev:Ja, det är förmodligen psykosomatiskt. Men om du har odefinierat ont över bröstet och det inte går över tycker jag att du ska gå till doktorn för att kontrollera att allt är som det ska vara.

Angående dina bitchtits så är de bara fettvävnad och svarar förmodligen bra på en viktminskning.


Min faster och pappa bara säger följande till mig 'sitter i skallen på mig och sitter endast i huvudet' så säger de.? :o :-)063 :?:

Är det korrekt.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits vad göra??

Inläggav RapeRegs » 2022-07-16 14:47:08

Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.
RapeRegs
 
Inlägg: 1970
Anslöt: 2015-06-19

Bitch Tits vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:00:23

RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:

https://ak.se/vart-utbud/gynekomasti/

jag tror inte att gud kan trolla bort dem eller be till gud så försvinner dem av en kristen tro :o :-)063 :?:

eller tror du att de går att med guds hjälp att be till gud så försvinner dessa.? :o :-)063 :?:

Min pappa och faster säger att jag inte skall ge mina pengar till någon sniken girig plastikkirurg. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:04:21

RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


jag har träffat de en del kristna människor som har försökt att hjälpa mig och de sa alla be till gud så försvinner dem.
Och att man skall håla på med healing och be i grupp till gud så gör gud så att de försvinner med hjälp av den heliga anden.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav RapeRegs » 2022-07-16 16:10:04

manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!
RapeRegs
 
Inlägg: 1970
Anslöt: 2015-06-19

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:14:08

RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


jag har egna pengar till en operation och försökte förut att få loss mina egna pengar till plastikkirurgen.
Men mina förra godemän vägrade att ge mig pengar till detta ändamål.

de vägrade att betala för det försökte flera gånger att få pengar till detta men de total vägrade.
Men det var mina förra godemän det innan jag flytta från den egna lägenheten till ett nytt gruppboende. :!: :cry:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:16:36

RapeRegs skrev:
manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


Tränar sedan vintern 3 pass i veckan.
Har gym kort redan. :!:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:23:31

RapeRegs skrev:
manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


Allt jag vet att det skulle vara ha en kvinna och kvinnor tycker inte om män med man boobs. :cry: :oops:
Dom ändå som inte bryr sig om hur man ser ut är hundarna de är alltid lika vänliga även fast man är ful som styrk eller smal eller tjock eller ful. :cry: :oops:
Hundar visar alltid lika mycket empati även hur man nu ser ut.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:29:51

RapeRegs skrev:
manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


Min faster och pappa föreslår KBT terapi och tror att man kan få psykologiskt hjälp att snacka bort man boobsen.

https://www.internetpsykiatri.se/behand ... gerar-kbt/

jag kan säga att en sak är säker KBT fungerar inte. :-)056 :-)063 :o :?:
och att psykologen kan prata bort dem.
KBT fungerar inte heller vid svår depression eller vid svår psykos man måste ha till läkemedel för att det skall fungera :!: samma sak med man boobs plastikkirurgi är alltid sista utvägen. :-)063 :o :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 16:35:13

RapeRegs skrev:
manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


Dessutom en sak till det är farligt att ha man boobs man blir sjuk i huvudet av det och det tär enormt på psyket.
och man får mera Adrenalin av det också på köpet och blir stressad och svårt att sova och svettas mera mm.
Psykiatrin kan aldrig hjälp en person med dessa problem.
Det går inte via terapi att snacka bort dem.

https://ljungsjoberg.se/nyheter/vad-han ... id-stress/

adrenalinpåslag :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 20:03:34

kort sagt plastikkirurgi är inte en stor grej det. :-)049 :D :-)Happy
man förbereder sig förre en operation och det är även uppföljning lång tid efter operationen också.
och man får narkos jag har fått narkos vid ECT behandling så jag vet hur det är med narkos. :o :-)063 :?:
sedan så vill inga kvinnor ha någon man med man boobs.de vill inte ha det med en sådan man. :-)056 :!:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 20:08:47

RapeRegs skrev:
Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


Hur tror du att någon med man boobs skall våga åka och bada på badstranden eller ha T-shirt på sig på sommaren.
När man har man boobs så gör man allt för att dölja defekten på kroppen tex ha säckiga kläder på sig mm. :cry:
:oops:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits, vad göra??

Inläggav manne » 2022-07-16 20:36:17

RapeRegs skrev:
manne skrev:
RapeRegs skrev:Din pappa och din faster känner dig säkert väl. Jag tror du kan lita på dem.

Och om du stör dig på dina bitchtits är det som sagt bara att gå ned i vikt så försvinner de förmodligen.


ja de säger att ingen operation behövs. :shock: :-)063 :?:


Din pappa och din faster verkar säga kloka saker, lyssna på dem.

Och nej, de kommer inte försvinna med Gud eller trolldom. Däremot försvinner de förmodligen om du BANTAR LITE.

Men att gå ned i vikt kan vara jobbigt, då måste man äta mindre och motionera mer. Det kanske inte är värt besväret.

Men man får en bättre hälsa överlag av mer motion och bättre kost. Så ta en funderare på det!


jag tror inte att du förstår vilket enormt fruktansvärt trauma påfrestande det är att ha man boobs. :cry: :oops:
det verkligen ett trauma och man kan aldrig koppla av eller vara lugn och man måste ha jacka på sig på hög sommaren mm.
Och har hela tiden på sig säckiga kläder mm mm.
Finns många personer med man boobs och många mår dåligt att en del börjar att missbruka narkotika eller andra måste käka sobril tabletter för att lugna ner sig eller för att kunna komma ner i varv. :cry:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-09 15:55:45

KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem. Öht är vi alldeless för utseendefixerade nuförtiden.

Jag kan förstå att manliga kändisar som blir förföljda av paparazzis opererar bort sina man boobs. Alla kändisbesatta kommenterar och häcklar.

Aftonbladet 2011-03-11 skrev:Både Tony Blair och oppositionsledaren David Cameron blev uthängda när de sommaren 2006 flashade sina ”man boobs”, mansbröst, på stranden.

Simon Cowell, från bland annat Britain´s got talent, har också häcklats för sina framträdande behag.

Moobs – modeord
Fenomenet man boobs, eller moobs, som det ibland förkortas, debuterade i brittisk press 2004 och har sedan dess blivit ett favoritord bland tabloidjournalister.

Och i takt med att medias fokus på manliga brister ökar, ökar också antalet män som lägger sig under kniven.
---
Akademikliniken är en av Europas största privatkliniker för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. De utför två till tre bröstförminskningar på män i månaden, enligt plastikkirurgen Jan Jernbeck.

– Vi kan antingen utföra en fettsugning eller en operation för att åtgärda detta. Det är inga ovanliga ingrepp, berättar han.

Fetma en orsak

Jan Jernbeck har inte sett en direkt ökning vad gäller ingreppen i Sverige. Men han tror att stegringen i Storbritannien kan ha många orsaker.

– Vi får ett allt större problem med övervikt i världen, vilket givetvis kan vara en anledning till att dessa operationer ökar.
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/J1nx ... -i-england

Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?

Vid behandling av gynekomasti är det viktigt att behandla det bakomliggande sjukdomstillstånd som har lett till detta tillstånd. Det kan till exempel handla om testikeltumörer som behöver avlägsnas via kirurgi, eller njur- eller leverproblem som behöver behandlas. Gynekomasti kan även orsakas av användning av vissa läkemedel, och om detta är orsaken till tillståndet avslutas läkemedelsbehandlingen vid lämpligt tillfälle. Ofta syns en förbättring inom en månad efter avslutad behandling, om ett läkemedel är den orsak som har lett till gynekomasti.[3]

Om tillståndet har varat i över ett år är det inte sannolikt att det till fullo kan omvändas. Vid allvarlig gynekomasti används läkemedel för att behandla tillståndet, och i de fall då läkemedelsbehandlingar är ineffektiva kan en operation krävas. Detta gäller framför allt när tillståndet har varat en längre tid, påverkar patienten i vardagen eller då man misstänker att det rör sig om bröstcancer.[3]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gynekomasti
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-09 20:49:06

Alien skrev:KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem. Öht är vi alldeless för utseendefixerade nuförtiden.

Jag kan förstå att manliga kändisar som blir förföljda av paparazzis opererar bort sina man boobs. Alla kändisbesatta kommenterar och häcklar.

Aftonbladet 2011-03-11 skrev:Både Tony Blair och oppositionsledaren David Cameron blev uthängda när de sommaren 2006 flashade sina ”man boobs”, mansbröst, på stranden.

Simon Cowell, från bland annat Britain´s got talent, har också häcklats för sina framträdande behag.

Moobs – modeord
Fenomenet man boobs, eller moobs, som det ibland förkortas, debuterade i brittisk press 2004 och har sedan dess blivit ett favoritord bland tabloidjournalister.

Och i takt med att medias fokus på manliga brister ökar, ökar också antalet män som lägger sig under kniven.
---
Akademikliniken är en av Europas största privatkliniker för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. De utför två till tre bröstförminskningar på män i månaden, enligt plastikkirurgen Jan Jernbeck.

– Vi kan antingen utföra en fettsugning eller en operation för att åtgärda detta. Det är inga ovanliga ingrepp, berättar han.

Fetma en orsak

Jan Jernbeck har inte sett en direkt ökning vad gäller ingreppen i Sverige. Men han tror att stegringen i Storbritannien kan ha många orsaker.

– Vi får ett allt större problem med övervikt i världen, vilket givetvis kan vara en anledning till att dessa operationer ökar.
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/J1nx ... -i-england

Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?

Vid behandling av gynekomasti är det viktigt att behandla det bakomliggande sjukdomstillstånd som har lett till detta tillstånd. Det kan till exempel handla om testikeltumörer som behöver avlägsnas via kirurgi, eller njur- eller leverproblem som behöver behandlas. Gynekomasti kan även orsakas av användning av vissa läkemedel, och om detta är orsaken till tillståndet avslutas läkemedelsbehandlingen vid lämpligt tillfälle. Ofta syns en förbättring inom en månad efter avslutad behandling, om ett läkemedel är den orsak som har lett till gynekomasti.[3]

Om tillståndet har varat i över ett år är det inte sannolikt att det till fullo kan omvändas. Vid allvarlig gynekomasti används läkemedel för att behandla tillståndet, och i de fall då läkemedelsbehandlingar är ineffektiva kan en operation krävas. Detta gäller framför allt när tillståndet har varat en längre tid, påverkar patienten i vardagen eller då man misstänker att det rör sig om bröstcancer.[3]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gynekomasti


Nej det är hokus pokus och fungerar inte alls fungerar lika dåligt som att be till gud eller Jesus :-)063 :!:
kbt terapi funkar inte och man skall ta dessa prat psykologi eller prat psykiatri med en nypa salt. :cry:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Lynx-66 » 2024-08-09 21:05:21

Alien skrev:Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?


Nej, inte om du frågar mig. Man boobs är övervikt och gynekomasti/bitch tits är sjukdomstillstånd eller att man laborerat med anabola steroider och frivilligt stört testosteronproduktionen.
Lynx-66
 
Inlägg: 2535
Anslöt: 2019-11-16

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 0:26:34

manne skrev:
Alien skrev:KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem. Öht är vi alldeless för utseendefixerade nuförtiden.
---


Nej det är hokus pokus och fungerar inte alls fungerar lika dåligt som att be till gud eller Jesus :-)063 :!:
kbt terapi funkar inte och man skall ta dessa prat psykologi eller prat psykiatri med en nypa salt. :cry:

KBT är inget hokus pokus! Bara för att det inte fungerat ör dig så kan du inte avfärda vad som fungerat för många andra.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 0:28:36

Lynx-66 skrev:
Alien skrev:Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?


Nej, inte om du frågar mig. Man boobs är övervikt och gynekomasti/bitch tits är sjukdomstillstånd eller att man laborerat med anabola steroider och frivilligt stört testosteronproduktionen.

Är det då olika behandlingar beroende på vad det beror på?

Dvs beror det på fetma så behövs viktnedgång och ev träning. Beror det på gynekomasti behövs operation?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 9:06:30

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem. Öht är vi alldeless för utseendefixerade nuförtiden.
---


Nej det är hokus pokus och fungerar inte alls fungerar lika dåligt som att be till gud eller Jesus :-)063 :!:
kbt terapi funkar inte och man skall ta dessa prat psykologi eller prat psykiatri med en nypa salt. :cry:

KBT är inget hokus pokus! Bara för att det inte fungerat ör dig så kan du inte avfärda vad som fungerat för många andra.


Om du har någon fysisk sjukdom eller fysisk defekt så går du väl till en läkare inom detta område.?
har du hjärtfel och lugn fel eller Cancer mm så går du väl inte till psykiatrin och får KBT terapi :o :-)063 :?:

eller om du har lugn skador på grund av rökning så vänder man till sig olika sorters läkare experter inom varje område :o :-)063 :?:

Eller tror du att en person har brytit benet eller har hjärt och kärl sjukdomar går till KBT terapi inom psykiatrin :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 9:48:56

Alien skrev:
Lynx-66 skrev:
Alien skrev:Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?


Nej, inte om du frågar mig. Man boobs är övervikt och gynekomasti/bitch tits är sjukdomstillstånd eller att man laborerat med anabola steroider och frivilligt stört testosteronproduktionen.

Är det då olika behandlingar beroende på vad det beror på?

Dvs beror det på fetma så behövs viktnedgång och ev träning. Beror det på gynekomasti behövs operation?


Har man bröstkörtel vävnad i brösten så måste detta skäras bort på grund av annars så stiger stress hormonerna
nivån i kroppen så som Adrenalin och kortisol :o :-)063 :?:

Personen i fråga kan då bli icke lugn och orolig och stressad och bli hyperaktiv och uppe i varv och speedad och aggressive :o :-)063 :?:

kort sagt nerverna tar stryk och man blir ett orolig och aggressive nervvrak :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 10:19:01

Alien skrev:
Lynx-66 skrev:
Alien skrev:Är man boobs alltid detsamma som gynekomasti?


Nej, inte om du frågar mig. Man boobs är övervikt och gynekomasti/bitch tits är sjukdomstillstånd eller att man laborerat med anabola steroider och frivilligt stört testosteronproduktionen.

Är det då olika behandlingar beroende på vad det beror på?

Dvs beror det på fetma så behövs viktnedgång och ev träning. Beror det på gynekomasti behövs operation?


det är olika en del manboobs beror enbart på övervikt och fett ansamling i bröstet men för de som har hållit på med olika läkemedel så beror det på grund av bröst körtel vävnad .
jag har läst på om området väldigt mycket och har under ett par års tid haft kontakt med olika plastikkirurger.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav manne » 2024-08-10 11:27:47

Men det är inte bra om man blir aggressive 24 t dygnet runt konstant eller så på grund av bröst körtel vävnad man boobs och till följd av ökad stresshormoner i kroppen.?
Eller om Kortisol och Adrenalin och stress hormonerna blir onormalt höga i kroppen och man blir uppe i varv
Och får ökad ångest och ökad oro och ökad aggressivitet och allt detta till följd av bröst körtel vävnad man boobs?

.
manne
 
Inlägg: 19813
Anslöt: 2007-08-23

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav antonius » 2024-08-10 12:33:55

chipstuttar, eller boy tits, försvinner om man bantar
antonius
 
Inlägg: 22328
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Bitch Tits (man boobs), vad göra??

Inläggav Alien » 2024-08-10 14:52:02

manne skrev:
Alien skrev:
manne skrev:
Nej det är hokus pokus och fungerar inte alls fungerar lika dåligt som att be till gud eller Jesus :-)063 :!:
kbt terapi funkar inte och man skall ta dessa prat psykologi eller prat psykiatri med en nypa salt. :cry:

KBT är inget hokus pokus! Bara för att det inte fungerat ör dig så kan du inte avfärda vad som fungerat för många andra.


Om du har någon fysisk sjukdom eller fysisk defekt så går du väl till en läkare inom detta område.?
har du hjärtfel och lugn fel eller Cancer mm så går du väl inte till psykiatrin och får KBT terapi :o :-)063 :?:

eller om du har lugn skador på grund av rökning så vänder man till sig olika sorters läkare experter inom varje område :o :-)063 :?:

Eller tror du att en person har brytit benet eller har hjärt och kärl sjukdomar går till KBT terapi inom psykiatrin :o :-)063 :?:

Du tycks inte ha läst mitt inlägg ordenligt, och därför är det du skriver om fysiska sjukdomar ovidkommande. Jag skrev:
KBT trollar inte bort man boobs, men de kan göra att man tänker annorlunda och inte blir fixerade vid dem.

Dina egna anhöriga anser ju att ditt problemet är psykiskt. Alla problem kan inte lösas med operation.

KBT är en vedertagen behandlingsmetod. Så här skriver Socialstyrelsen.

Kognitiv beteendeterapi grundas på inlärningsteori som handlar om hur mänskliga beteenden formas i samspel med miljön, samt kognitiv teori som tar fasta på hur tankar påverkar känslor och beteenden. Ett centralt antagande är att förändringar av tankemönster kan ge känslomässiga förändringar och beteendeförändringar, och vice versa.

Olika KBT-terapier betonar de två perspektiven i olika utsträckning. Medan klassisk beteendeterapi kan handla om att gradvis närma sig det som framkallar obehag (till exempel spindlar, sociala situationer) till dess att obehaget försvunnit, fokuserar kognitiv terapi på att identifiera och bryta negativa tankemönster.
https://www.socialstyrelsen.se/kunskaps ... ndeterapi/
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Aspergare och vården



Logga in