Formattera om och ladda windows

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kidzi » 2024-08-08 23:46:33

Det var sådant man gjorde förr när datorn blev slö. Så jag har inte gjort det på evigheter. Men fått in något virus, det fångades och utplånades trodde jag, men en tid efter så börjar lediga utrymmet att försvinna. Ju mer jag raderar, ju mer försvinner utrymmet. Var nere på 0. Har 1 gb ledig nu av 119.

Det går ju att ta fram nyckeln ur windows, jag minns bara inte hur.

Men det stora problemet är att det inte finns någon sajt där man laddar win7 längre. De som säger att jag ska uppgradera kan vara tysta för det finns anledning att jag kör denna.

Det finns ibland nerladdning av windows på andra ställen, de kan vara skumma eller OK, är beredd att ta risken.

Men jag har aldrig kört från sticka, minns inte något hur man gör. Så det är tre grejor jag gärna vill ha hjälp med. Annars lämnar jag in den. Vill helst inte starta om, då måste man ändra allt till hur man vill ha det och jag är rätt trött i huvudet. Samtidigt är jag beroende av att ha en dator.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Inläggav Lynx-66 » 2024-08-09 0:50:17

Home Edition?

Jag hämtade hem XP från denna sajt och det gick bra.
Men jag kanske hade tur... nån mer kanske har laddat hem därifrån och kan kommentera.

https://archive.org/search?query=subject%3A%22Windows+7%22
Lynx-66

Anslöt: 2019-11-16

Inläggav Kidzi » 2024-08-09 2:04:46

Lynx-66 skrev:Home Edition?

Jag hämtade hem XP från denna sajt och det gick bra.
Men jag kanske hade tur... nån mer kanske har laddat hem därifrån och kan kommentera.

https://archive.org/search?query=subject%3A%22Windows+7%22

Professional. Ska kolla.

Just nu verkar jag ha frigjort HD men kanske den också blir äten.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Återgå till IT-forum

Logga in