En ny Discordserver för de med autism!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Zyiee » 2024-06-20 21:40:35

Hej!

Vi är ett litet gäng som suttit på en Discord tillsammans i ca ett år nu, vi öppnar nu upp den i hopp om att få in fler trevliga, vettiga personer!
Vi har alla autismdiagnoser och förutsätter att du har det också.
Är du trevlig och vettig så är du välkommen in!
Det är okej att vara tyst ett tag, medans man känner av stämningen och så, vi har alla förståelse för sådant.
Det är kravlöst men också högt i tak.
Vi ser gärna att du är 18+, men är du mogen för din ålder så kan det vara okej att vara lite under det också.

Kom in och säg hej!

https://discord.gg/eUCyf69YgE
Zyiee
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-02-03

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Zyiee » 2024-07-08 20:03:53

Den gamla länken fungerar inte längre, men här kommer en länk som inte har ett utgångsdatum!

https://discord.gg/NtA9KW6RUB
Zyiee
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-02-03

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Zyiee » 2024-08-01 11:17:51

Nu är det 75 personer (och 3 bottar) på servern och det dyker upp nya personer i princip varje dag!

Jag har dock p.g.a. förekommen anledning valt att förbjuda prat om politik och religion nu då det lett flera gånger till osämja bland några medlemmar på servern.
Tråkigt, jag ville att det ska gå prata om allt, men det finns en anledning till varför just de ämnena oftast inte är tillåten på diverse forum, discords och andra ställen på nätet.
Jag försöker spåna på alternativ där det kan tillåtas i mer begränsad form eller eventuellt specifik kanal just för sådant, men har inte tagit något beslut kring det än.

I övrigt är det en trevlig plats där många vettiga personer har hittat in, men det finns alltid plats för fler! :-)Happy
Zyiee
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-02-03

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Chilehead » 2024-08-01 23:31:17

Zyiee skrev:Nu är det 75 personer (och 3 bottar) på servern och det dyker upp nya personer i princip varje dag!

Jag har dock p.g.a. förekommen anledning valt att förbjuda prat om politik och religion nu då det lett flera gånger till osämja bland några medlemmar på servern.
Tråkigt, jag ville att det ska gå prata om allt, men det finns en anledning till varför just de ämnena oftast inte är tillåten på diverse forum, discords och andra ställen på nätet.
Jag försöker spåna på alternativ där det kan tillåtas i mer begränsad form eller eventuellt specifik kanal just för sådant, men har inte tagit något beslut kring det än.

I övrigt är det en trevlig plats där många vettiga personer har hittat in, men det finns alltid plats för fler! :-)Happy

Jag är en av moddarna på en discord med 2800 personer. Visserligen är majoriteten lurkers, men vi hade ett tag en kanal för politik och forumreglerna sa att ALL politik tas upp där med bannings risk om man bröt regeln. Den dog ut visserligen men det kanske ändå är bäst att inte ha det överhuvudtaget. Det svåra är att yar drar man gränsen
Chilehead
 
Inlägg: 858
Anslöt: 2008-06-26
Ort: Göteborg

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Zyiee » 2024-08-03 0:54:22

Chilehead skrev:
Zyiee skrev:Nu är det 75 personer (och 3 bottar) på servern och det dyker upp nya personer i princip varje dag!

Jag har dock p.g.a. förekommen anledning valt att förbjuda prat om politik och religion nu då det lett flera gånger till osämja bland några medlemmar på servern.
Tråkigt, jag ville att det ska gå prata om allt, men det finns en anledning till varför just de ämnena oftast inte är tillåten på diverse forum, discords och andra ställen på nätet.
Jag försöker spåna på alternativ där det kan tillåtas i mer begränsad form eller eventuellt specifik kanal just för sådant, men har inte tagit något beslut kring det än.

I övrigt är det en trevlig plats där många vettiga personer har hittat in, men det finns alltid plats för fler! :-)Happy

Jag är en av moddarna på en discord med 2800 personer. Visserligen är majoriteten lurkers, men vi hade ett tag en kanal för politik och forumreglerna sa att ALL politik tas upp där med bannings risk om man bröt regeln. Den dog ut visserligen men det kanske ändå är bäst att inte ha det överhuvudtaget. Det svåra är att yar drar man gränsen


Vad är det för typ av discord?

Ja, alltså det är väl alltid en majoritet som bara konsumerar och ej själv deltar, oavsett om det är en chattserver, ett forum eller annan form av sociala media.

Problemet med politiksnacket på min server är att det var inte argument och motargument, utan mer eller mindre olika personer som kör sina egna monologer varje gång och är inte intresserad alls av att faktiskt diskutera något.
Då kändes det ganska meningslöst att tillåta osämja när det inte är någon vettig diskussion ens.

Jag kan tänka mig tillåta sådant snack igen i framtiden, om det kommer in fler personer som är genuint intresserade att prata om det på ett vettigt sätt.
Zyiee
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-02-03

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Chilehead » 2024-08-03 22:08:17

Zyiee skrev:
Chilehead skrev:
Zyiee skrev:Nu är det 75 personer (och 3 bottar) på servern och det dyker upp nya personer i princip varje dag!

Jag har dock p.g.a. förekommen anledning valt att förbjuda prat om politik och religion nu då det lett flera gånger till osämja bland några medlemmar på servern.
Tråkigt, jag ville att det ska gå prata om allt, men det finns en anledning till varför just de ämnena oftast inte är tillåten på diverse forum, discords och andra ställen på nätet.
Jag försöker spåna på alternativ där det kan tillåtas i mer begränsad form eller eventuellt specifik kanal just för sådant, men har inte tagit något beslut kring det än.

I övrigt är det en trevlig plats där många vettiga personer har hittat in, men det finns alltid plats för fler! :-)Happy

Jag är en av moddarna på en discord med 2800 personer. Visserligen är majoriteten lurkers, men vi hade ett tag en kanal för politik och forumreglerna sa att ALL politik tas upp där med bannings risk om man bröt regeln. Den dog ut visserligen men det kanske ändå är bäst att inte ha det överhuvudtaget. Det svåra är att yar drar man gränsen


Vad är det för typ av discord?

Ja, alltså det är väl alltid en majoritet som bara konsumerar och ej själv deltar, oavsett om det är en chattserver, ett forum eller annan form av sociala media.

Problemet med politiksnacket på min server är att det var inte argument och motargument, utan mer eller mindre olika personer som kör sina egna monologer varje gång och är inte intresserad alls av att faktiskt diskutera något.
Då kändes det ganska meningslöst att tillåta osämja när det inte är någon vettig diskussion ens.

Jag kan tänka mig tillåta sådant snack igen i framtiden, om det kommer in fler personer som är genuint intresserade att prata om det på ett vettigt sätt.

Det är en server för fans av Babymetal men även annan japansk metal.
Och vi är som en stor familj där vi snackar om allt, vissa spelar spel där och ibland
tittar vi på filmer eller konserter. Och det är verkligen folk från överallt.
Mina närmaste vänner där kommer allt ifrån Japan och Philipinerna till Colombia Kalifornien och Kanada.

Men att återgå till ämnet så var att förbjuda politiksnack ett riktigt bra beslut, men det är inte en
hård linje, man kan fortfarande prata om det i rent allmänna samtal, om saker som hänt eller det är val och så.
Men inga rent politiska diskussioner eller propaganda.
Vi har t ex noll diskussioner om Ukrainakriget eller Israel/Palestina
Chilehead
 
Inlägg: 858
Anslöt: 2008-06-26
Ort: Göteborg

En ny Discordserver för de med autism!

Inläggav Zyiee » 2024-08-06 3:06:02

Chilehead skrev:
Zyiee skrev:
Chilehead skrev:Jag är en av moddarna på en discord med 2800 personer. Visserligen är majoriteten lurkers, men vi hade ett tag en kanal för politik och forumreglerna sa att ALL politik tas upp där med bannings risk om man bröt regeln. Den dog ut visserligen men det kanske ändå är bäst att inte ha det överhuvudtaget. Det svåra är att yar drar man gränsen


Vad är det för typ av discord?

Ja, alltså det är väl alltid en majoritet som bara konsumerar och ej själv deltar, oavsett om det är en chattserver, ett forum eller annan form av sociala media.

Problemet med politiksnacket på min server är att det var inte argument och motargument, utan mer eller mindre olika personer som kör sina egna monologer varje gång och är inte intresserad alls av att faktiskt diskutera något.
Då kändes det ganska meningslöst att tillåta osämja när det inte är någon vettig diskussion ens.

Jag kan tänka mig tillåta sådant snack igen i framtiden, om det kommer in fler personer som är genuint intresserade att prata om det på ett vettigt sätt.

Det är en server för fans av Babymetal men även annan japansk metal.
Och vi är som en stor familj där vi snackar om allt, vissa spelar spel där och ibland
tittar vi på filmer eller konserter. Och det är verkligen folk från överallt.
Mina närmaste vänner där kommer allt ifrån Japan och Philipinerna till Colombia Kalifornien och Kanada.

Men att återgå till ämnet så var att förbjuda politiksnack ett riktigt bra beslut, men det är inte en
hård linje, man kan fortfarande prata om det i rent allmänna samtal, om saker som hänt eller det är val och så.
Men inga rent politiska diskussioner eller propaganda.
Vi har t ex noll diskussioner om Ukrainakriget eller Israel/Palestina


Ah, låter skoj!
Har hört en del av deras låtar, de är rätt najs :-)Happy

Ja, låter som en bra beslut kring hur ni hanterar politik, kanske borde ha liknande regler på min server, ska fundera på det!
Zyiee
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-02-03

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in