Vad tycker ni om vintern?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad tycker ni om vintern?

Inläggav Skogkatt » 2024-06-27 20:37:52

Huggorm skrev:Nästan 30 grader, fuktigt och moln av flugor och andra insekter, just nu känns tanken på vinter inte så illa.


Jag tror att vintern har spöjat mig så hårt och grundligt de senaste åren att jag nu trivs oavsett hur varmt det är. Tidigare idag var det 30 grader här i skuggan på verandan. Jag var ute och jobbade, jag var varm och svettig och dammig och solen stekte. Och jag såg ut så här: :D

När det blir riktigt varmt tänker jag på minusgraderna och mörkret och hur otroligt tröttsam vintern är. Och då känns värmen bra. Skönt att vara varm och svettig och ha flugor och mygg överallt. :-)005 20 gånger bättre för mig än kyla och mörker. Psykologiskt är vintern mycket svår tycker jag.
Skogkatt
 
Inlägg: 6503
Anslöt: 2021-10-02

Vad tycker ni om vintern?

Inläggav Huggorm » 2024-06-27 21:14:57

Skogkatt skrev:
Huggorm skrev:Nästan 30 grader, fuktigt och moln av flugor och andra insekter, just nu känns tanken på vinter inte så illa.


Jag tror att vintern har spöjat mig så hårt och grundligt de senaste åren att jag nu trivs oavsett hur varmt det är. Tidigare idag var det 30 grader här i skuggan på verandan. Jag var ute och jobbade, jag var varm och svettig och dammig och solen stekte. Och jag såg ut så här: :D

När det blir riktigt varmt tänker jag på minusgraderna och mörkret och hur otroligt tröttsam vintern är. Och då känns värmen bra. Skönt att vara varm och svettig och ha flugor och mygg överallt. :-)005 20 gånger bättre för mig än kyla och mörker. Psykologiskt är vintern mycket svår tycker jag.
Nu har "kleggene" kommit också, som bromsar och blinningar kallas i Bohuslän och Norge. Ju varmare väder, desto elakare är dom. :-)051 Men det var sista varma dagen här, nu kommer regn in igen i natt och så blir det svalare.
Huggorm
 
Inlägg: 22578
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad tycker ni om vintern?

Inläggav Skogkatt » 2024-06-27 21:56:36

Huggorm skrev:Nu har "kleggene" kommit också, som bromsar och blinningar kallas i Bohuslän och Norge. Ju varmare väder, desto elakare är dom. :-)051

Ja, de dök upp här idag också. Men jag tar hellre några klegg än kyla. :wink: :-)005


Huggorm skrev:Men det var sista varma dagen här, nu kommer regn in igen i natt och så blir det svalare.

Åh nej, regn och svalare? Det kommer säkert hit till Norge också. :-|
Jag är inte så entusiastisk över det.
Skogkatt
 
Inlägg: 6503
Anslöt: 2021-10-02

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in