Vad tror ni på?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad tror ni på?

Inläggav Bålgeting » 2024-06-10 5:45:37

RapeRegs skrev:Tror ni på Gud, Ödet eller kanske bara något i stil med "Det finns något, jag känner det. Men jag vet inte vad är"?

Är magi och mirakel inte längre aktuellt? Har vår gudlösa tillvaro blivit kvitt alla föreställningar om otur, omen och onda andar?

Är aspisar mer eller mindre vidskepliga än andra?


För min del anser jag att det inte nödvändigtvis måste vara så att det inte finns något övernaturligt eller vad vi nu ska kalla det, men det finns saker som gör mig skeptisk. Jag ska återkomma om det senare, just nu är jag lite för trött.
Bålgeting
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2024-06-10

Vad tror ni på?

Inläggav manne » 2024-06-10 11:30:12

när man dör så lever man vidare i ande världen och blir ett med världssjälen och man lever vidare och blir ett med jorden och naturen och universum :o :-)063 :?:

manne
 
Inlägg: 19828
Anslöt: 2007-08-23

Vad tror ni på?

Inläggav Heidi79 » 2024-06-10 15:01:50

Batte skrev:
Jeg tror ikke på Gud slik Gud vanligvis beskrives. Jeg vet ikke om det "finnes" noe, men jeg tror ikke alle naturlover er kjent.

Et mirakel er "en spesiell hendelse som ikke kan forklares gjennom vanlig erfaring eller kjente naturlover." Jeg opplever ofte sånt som jeg ikke kan forklare, men jeg har valgt å ha agnostisk holdning til det. Med andre ord har jeg hatt mange opplevelser jeg gjennkjenner som noe mange andre ville kalt åndelige dersom de opplevde det samme.

Hva tror du selv på?


Tror på Gud..men.. ikke er så veldi kristen som mamma. Var enkli over 30 før sjønt ikke jeg tro samme mamma gør..å kan tro min egen tro. Til 25 jeg å tro mamma kunt se tankne mine. Var vel fordi autisme had vansklihet forstå jeg egen person..men nå vet det..å jeg tror på Gud.
Heidi79
 
Inlägg: 1483
Anslöt: 2009-06-22

Vad tror ni på?

Inläggav Freddy Dreadful » 2024-06-10 20:02:25

Freddy Dreadful skrev:"Köttets lust och själens obotliga ensamhet".
- Hjalmar Söderberg.

Jag citerar mig själv för att jag ville säga det igen och för att jag är en lazy motherfucker!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 970
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Återgå till Intressanta intressen



Logga in