Arbetsförmedlingen...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Arbetsförmedlingen...

Inläggav Leffe » 2024-05-29 9:37:17

Nu är jag något över 63 och kommer att bli uppsagd pga arbetsbrist. Kanske är det ändå det bästa, jag börjar tackla av med högt blodtryck och annat... Ett år blir man lite friare då är jag kanske närmare 65 och om den gamla pensionåldern gällde skulle det ju var perfekt. Nu är den 67... Hoppas arbetsförmedlingen är lite mer förstående mot personer så nära pensionsåldern, med asperger också och inte försöker tvinga in mig i saker jag inte klarar av eller orkar, men man vet ju aldrig hur det blir.. Det jag har gjort hittills skriva artiklar och annat med bidragsanställning har ju varit ganska Ok trots allt. Helst skulle jag vilja jobba deltid och vet inte riktigt om jag skulle orka heltid fram till 67 års ålder, nuvarande riktålder..
Leffe
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2009-07-07
Ort: Lidingö

Arbetsförmedlingen...

Inläggav Zima33 » 2024-05-29 18:27:55

Kolla om du kan få trygghetspension, det är som sjukersättning men för personer som har kort tid kvar till ålderspensionen.
https://ka.se/2023/06/02/sa-gor-du-for- ... tspension/
Zima33
 
Inlägg: 3662
Anslöt: 2011-05-09

Arbetsförmedlingen...

Inläggav Leffe » 2024-05-29 21:08:50

Tack Zima det var en idé. Kanske kolla med psykiatrin osv... Jag har ju diagnos+blodtrycksproblem+sömnsvårigheter osv. Blir lite mer än 64 år när jag - eventuellt - hamnar hos arbetsförmedlingen. Inte helt idealiskt...
Leffe
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2009-07-07
Ort: Lidingö

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in