Skriver du INSÄNDARE?
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag kan inte minnas att jag skrivit någon insändare, som blivit publicerad, däremot skickade jag in ett par-tre dikter som publicerades på NWT:s insändarsida, och jag fick en bild de la in till min text också! Jag har även fått med några illustrationer/skämtbilder som några nu ligger på min freewebs-hemsida.
Jag praktiserade på NWT (Nya Wermlandstidningen) ett par veckor, jag tror inte jag ansågs vara nått höjdarjournalistämne, men jag fick en artikel publicerad, den handlade om at vilja ha en attitydförändring; att man i stället för den negativfokuserade och aggressiva rubriken "Minnesdag mot hat" så borde man istället kalla det "Minnesdag för kärlek", eller nått liknande, minns inte exakta lydelsen; att uttrycka sig konstruktivt och proaktivt tror jag är bra! Då bli ens positiva glädje ens drivkraft och kommer i fokus, inte ens negativa sidor och känslor. Jag tror om man arbetar mot kärlek, så är chansen större, att man får en människovänligare framtid! DiLeva für Alles!!!
Kärleken som Stadsminister! som Robert Broberg sjunger!
Jag praktiserade på NWT (Nya Wermlandstidningen) ett par veckor, jag tror inte jag ansågs vara nått höjdarjournalistämne, men jag fick en artikel publicerad, den handlade om at vilja ha en attitydförändring; att man i stället för den negativfokuserade och aggressiva rubriken "Minnesdag mot hat" så borde man istället kalla det "Minnesdag för kärlek", eller nått liknande, minns inte exakta lydelsen; att uttrycka sig konstruktivt och proaktivt tror jag är bra! Då bli ens positiva glädje ens drivkraft och kommer i fokus, inte ens negativa sidor och känslor. Jag tror om man arbetar mot kärlek, så är chansen större, att man får en människovänligare framtid! DiLeva für Alles!!!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:34:42, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Jag kan inte minnas att jag skrivit någon insändare, som blivit publicerad, däremot skickade jag in ett par-tre dikter som publicerades på NWT:s insändarsida, och jag fick en bild de la in till min text också! Jag har även fått med några illustrationer/skämtbilder som några nu ligger på min freewebs-hemsida.
Det där med att uttrycka sig konstruktivt är givetvis bra, men i fallet med min borgerliga lokaltidning skulle mitt senast refuserade inlägg säkert bli refuserat även om jag uttryckte mig konstruktivt/konkret:
- Återinför lönebidraget!
- Återinsätt Arbetsmiljöverkets inspektörer!
- Genomför årliga kontroller på miljöfarliga arbetsplatser!
- Återinför arbetsmarknadsutbildningarna för funktionshindrade!
- Återinför möjligheten till permanent sjukersättning för icke döende, men dock plågade!
- Byt regering!
- Avskaffa Hitlerstuket på Arbetslinjen: "Arbeit macht frei!"
- Sänk A-kassan!
- Låt de handikappade få handikappanpassade jobb eller trygg försörjning!
- Kolla in FN:s stadgar för funktionshindrade! Det står att de ska garanteras trygg försörjning så länge funktionshindret kvarstår
- Bryt inte mot de mänskliga rättigheterna
- Lägg ned den här jävla överklassblaskan!
- Kakan räcker visst till alla!
Konstruktivt? Javisst! Blir det publicerat i en borgerlig tidning? NÄHÄÄÄÄ!
Finns den där Proletären kvar? Förresten, när blev jag kommunist? Man blir kanske automatiskt kommunist om man lyssnar för mycket på Rheinfeldt?
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 16:34:42, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Debbido: Det VAR en borgerlig tidning jag fick texten publicerad i.
Jovisst, men jag uppfattade att din artikel var väldigt positiv? Och då går det ju bra. Men jag är ju full av protester mot de allvarliga kränkningar av de mänskliga rättigheterna som sker i Sverige idag och jag kan inte få ut dem i min lokaltidning, så ofta som när de var i opposition.
Brukade inte få meddelande via e-post från tidningen förut. Publikation eller inte var svaret. MEN så kollade jag min epost igår och märkte att det finns frågor angående mina två senaste insändare, som jag inte förväntat, sett eller svarat på, så jag hade blivit deprimerad i onödan där.
Nu verkar det kunna bli ett och annat publicerat trots allt. Vad glad jag blir! Med ett upptagningsområde på 80 000 har man ju en viss chans att påverka. ORD HAR MAKT. ORD OMFORMAR OSS. Det skrivna ordet kan vara som ett vässat svärd. Att få protestera mot orättvisor lindrar plågan något. Bättre att göra något än inget!
Hälsningar Skrivarsmurfen
Nu verkar det kunna bli ett och annat publicerat trots allt. Vad glad jag blir! Med ett upptagningsområde på 80 000 har man ju en viss chans att påverka. ORD HAR MAKT. ORD OMFORMAR OSS. Det skrivna ordet kan vara som ett vässat svärd. Att få protestera mot orättvisor lindrar plågan något. Bättre att göra något än inget!
Hälsningar Skrivarsmurfen
Pemer skrev:Vad roligt!
Jag vet!
Om man är tillräckligt envis så går det tydligen att få in en och annan vänstervriden insändare i en borgerlig tidning! Fast, egentligen är kampen för de mänskliga rättigheterna opolitisk. Jag vet ju att du håller med om detta.
Min fjärde insändare blev mycket riktigt publicerad häromdagen! Rubrikens storlek var jämförbar med en annan insändare angående båtplatser, dvs inte särskilt stor. Rätt passande faktiskt, med tanke på en gammal Corneliuslåt:
Jag hade en gång en båt, men båten den försvann..
Jag hade en gång en sjukersättning, men pengarna de försvann....
Det är teoretiskt möjligt att 80 000 svenskar förlorar sin sjukersättning det närmaste året, men detta är nog den minst omtalde svenska katastrof jag känner till.
Klicka en gång på bilden så blir den större!
Återgå till Intressanta intressen