Finaste ställen i landet?
84 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Skogkatt skrev:Lynx-66 skrev:Har lite förkärlek för Gotland, kanske för att jag har släkt där, så vi åkte dit många somrar när jag var grabb.
Ni svenskar har ju Visby på Gottland, det är en speciell plats. Rosornas och ruinernas stad. En av de bäst bevarade medeltida städerna i Skandinavien. Så mycket historia där. Ett mycket fint ställe.
ja just det och de medeltida spelen.
riddare spelen var kul att besöka på sommaren.
Skogkatt skrev:Lynx-66 skrev:Har lite förkärlek för Gotland, kanske för att jag har släkt där, så vi åkte dit många somrar när jag var grabb.
Ni svenskar har ju Visby på Gottland, det är en speciell plats. Rosornas och ruinernas stad. En av de bäst bevarade medeltida städerna i Skandinavien. Så mycket historia där. Ett mycket fint ställe.
DÄR vill jag besöka.
jag har en kompis som bor där.
manne skrev:
DÄR vill jag besöka.
jag har en kompis som bor där.
Man kan föreställa sig hur mycket som är gömt under marken där. Om man hade grävt runt den muren och runt Visby hade man hittat otroliga saker.
Är det inte Bergen ni har i Norge som har en massa Hansahus nere vid hamnen eller är det Tromsö?
slackern skrev:Är det inte Bergen ni har i Norge som har en massa Hansahus nere vid hamnen eller är det Tromsö?
Det är nog Bergen. Det är också Norges regnigaste stad, de säger att det regnar 240 dagar om året där.
hur är livet i universitet staden Lund då
Lund är väl ändå en stor metropol med caféer och restauranger och studenter från hela världen
kan tex jag flytta till Lund och få sjukbidrag och lss stöd dära
Lund är en fin stad
skulle kunna tänka mig att bo i Lund
Lund är väl ändå en stor metropol med caféer och restauranger och studenter från hela världen
kan tex jag flytta till Lund och få sjukbidrag och lss stöd dära
Lund är en fin stad
skulle kunna tänka mig att bo i Lund
Det finns nog ingen på forumet nu som bor just i Lund. Jag skulle iofs inte kalla Lund för en "metropol", såvida man inte räknar Lund som en del av Stormalmö, men jag skulle inte ens kalla det för en metropol. Men studenter finns det förstås.
Det är väl inte sjukbidrag du har utan sjukersättning, och den får du ju var du än bor. Men hur ska du få en bostad där?
Det är väl inte sjukbidrag du har utan sjukersättning, och den får du ju var du än bor. Men hur ska du få en bostad där?
Alien skrev:Det finns nog ingen på forumet nu som bor just i Lund. Jag skulle iofs inte kalla Lund för en "metropol", såvida man inte räknar Lund som en del av Stormalmö, men jag skulle inte ens kalla det för en metropol. Men studenter finns det förstås.
https://lund.se/omsorg-och-stod/funktio ... vicebostad
hittade denna nu googlade
Ja, hellre Lund än Malmö.
Hade en fd jobbarkompis i Lund, när jag bodde i Malmö, så var dit en del då.
Han flyttade tillbaka till Värmland och dog tyvärr.
Lynx-66 skrev:Ja, hellre Lund än Malmö.
Jo jag tror att lund är en fantastisk student stad med caféer och restauranger mm mm
manne skrev:Alien skrev:Det finns nog ingen på forumet nu som bor just i Lund. Jag skulle iofs inte kalla Lund för en "metropol", såvida man inte räknar Lund som en del av Stormalmö, men jag skulle inte ens kalla det för en metropol. Men studenter finns det förstås.
Men går det att ansöka om LSS-bostad innan man redan har flyttat dit och är skriven i Lund? Det kan också vara kötid.
En servicebostad är en bostad med särskild service enligt LSS. Du ansöker om en bostad med särskild service genom att fylla i e-tjänsten nedan.
Vill du verkligen flytta från Stockholm, där bor väl dina anhöriga? Du känner väl ingen i Lund?
Alien skrev:manne skrev:Alien skrev:Det finns nog ingen på forumet nu som bor just i Lund. Jag skulle iofs inte kalla Lund för en "metropol", såvida man inte räknar Lund som en del av Stormalmö, men jag skulle inte ens kalla det för en metropol. Men studenter finns det förstås.
Men går det att ansöka om LSS-bostad innan man redan har flyttat dit och är skriven i Lund? Det kan också vara kötid.En servicebostad är en bostad med särskild service enligt LSS. Du ansöker om en bostad med särskild service genom att fylla i e-tjänsten nedan.
Vill du verkligen flytta från Stockholm, där bor väl dina anhöriga? Du känner väl ingen i Lund?
Nej du har rätt i det
manne skrev:Lynx-66 skrev:Ja, hellre Lund än Malmö.
Jo jag tror att lund är en fantastisk student stad med caféer och restauranger mm mm
Men caféer och restauranger finns ju överallt. Eller tänker du att det finns speciellt mysiga sådana i universitetsstäder?
Lynx-66 skrev:Skyll på caféer och restauranger... det är brudar du vill se
JA det finns student kvinnor där ju
Lynx-66 skrev:Skyll på caféer och restauranger... det är brudar du vill se
Ja det finns mycket kvinnor på 20 + åldern vid universiteten
de är mycket fina där jag vet det för studerade vid folkhögskola under två års tid åldern 20-22 år gammal var jag då
antonius skrev:brudarna i Glommersträsk är lavly, sägs det
här så på den skolan så fanns det fina kvinnor
https://www.osterlen.fhsk.se/
bästa tiden i livet studenter från hela världen
många fina kvinnor där
Sigtuna är en rätt så mysig stad och faktum med att det även är Sveriges äldsta bebodda stad.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sigtuna
Nu kanske Lund har sprungit om Sigtuna som Sveriges äldsta stad fast då var det danskt.
Sigtuna är den första staden i det svenska rike som sakta började växa fram i skiftet mellan vikingatid och medeltid. Den anlades på sin nuvarande plats omkring 980.
Nu kanske Lund har sprungit om Sigtuna som Sveriges äldsta stad fast då var det danskt.
slackern skrev:Sigtuna är en rätt så mysig stad och faktum med att det även är Sveriges äldsta bebodda stad.Sigtuna är den första staden i det svenska rike som sakta började växa fram i skiftet mellan vikingatid och medeltid. Den anlades på sin nuvarande plats omkring 980.
Jo Sigtuna är vackert men det finns inget universitet där alls min bror gick på högstadiet där och senare privat skolan sshl.
jag har varit i den staden ca 10 tusen gånger hittar nästan överallt där.
Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket
där så gick min bror gymnasiet under 3 års tid mamma betalde för hans utbildningen där.
slackern skrev:Sigtuna är en rätt så mysig stad och faktum med att det även är Sveriges äldsta bebodda stad.Sigtuna är den första staden i det svenska rike som sakta började växa fram i skiftet mellan vikingatid och medeltid. Den anlades på sin nuvarande plats omkring 980.
Om jag kunde välja en valfri plats i hela Sverige att bo i så skulle jag välja Lund
Återgå till Intressanta intressen