Robert "Bobby" Kennedy och hans politik?
13 inlägg
• Sida 1 av 1
så någon som kan något om Bobby Kennedy .?
visst så hade han flera olika politiska program i USA för att utrota fattigdomen
så någon som vill berätta mera om hans ambitioner.?
mer här
What If Robert F. Kennedy Had Lived? | America's Lost President | Timeline
så någon som vet vilka program han hade för att utrota fattigdomen i världen och i USA och för social rättvisa och för fred och frihet.?
någon som är kunnig på området där någon historiker som kan något om hans politik då.?
någon som är kunnig på området där någon historiker som kan något om hans politik då.?
manne skrev:mer här
Enligt vad de säger i denna video skulle Bobby Kennedy ha blivit en bättre president än Nixon, ja bättre än sin storebror John Kennedy.
Alien skrev:manne skrev:mer här
Enligt vad de säger i denna video skulle Bobby Kennedy ha blivit en bättre president än Nixon, ja bättre än sin storebror John Kennedy.
Jo jag tror också det
kan för lite om de amerikanska presidenterna tyvärr
Alien skrev:manne skrev:mer här
skall kolla på netflix dokumentären när jag får tid
Troligen hade han avslutat Vietnamkriget tidigare. Visserligen var både president John Kennedy och hans bror och justitieminister Bobby Kennedy för upptrappningen av USAs krig i Vietnam i början. Men Robert Kennedy hade börjat tvivla och det hade faktiskt redan John Kennedy.
https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar ... s-forlust#Spoiler: visa
Ett krig som USA inte kunde vinna
Så småningom började Kennedy ändå tvivla på om insatsen i Vietnam var värd besväret. Hösten 1963 luftade han flera gånger sin oro över att USA höll på att dras in i ett krig som man inte kunde vinna. I november, just innan han gav sig av till Texas på den resa som skulle bli hans död, gav Kennedy en av sina rådgivare ett uppdrag:
"Jag vill ha en djuplodande studie av varje tänkbar möjlighet vi har i Vietnam, inklusive att dra oss helt ur. Vi måste granska hela den här frågan förutsättningslöst."Spoiler: visa
Alien skrev:Troligen hade han avslutat Vietnamkriget tidigare. Visserligen var både president John Kennedy och hans bror och justitieminister för upptrappningen av USAs krig i Vietnam i början. Men Robert Kennedy hade börjat tvivla och det hade faktiskt redan John Kennedy.https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar ... s-forlust#Spoiler: visa
Ett krig som USA inte kunde vinna
Så småningom började Kennedy ändå tvivla på om insatsen i Vietnam var värd besväret. Hösten 1963 luftade han flera gånger sin oro över att USA höll på att dras in i ett krig som man inte kunde vinna. I november, just innan han gav sig av till Texas på den resa som skulle bli hans död, gav Kennedy en av sina rådgivare ett uppdrag:
"Jag vill ha en djuplodande studie av varje tänkbar möjlighet vi har i Vietnam, inklusive att dra oss helt ur. Vi måste granska hela den här frågan förutsättningslöst."Spoiler: visa
tyvärr USAs historia kan jag väldigt lite om men jag litar på dig dära
manne skrev:tyvärr USAs historia kan jag väldigt lite om men jag litar på dig dära
Det är snarare SO-rummet du får lita på. Sajten drivs av en SO-lärare men han har inte skrivit allt själv.
https://www.so-rummet.se/om-ossDet mesta av SO-rummets textmaterial är därför skrivet av andra lärare, författare/journalister och ämnesexperter/sakkunniga (doktorander, fil.dr, professorer).
någon som vet vad som skilde sig mellan Bobby Kennedy VS Barack Obama då är dessa lika varandra
Är eller var Barack Obama en modern Bobby" Kennedy
är de lika varandra på höger vänster skalan politiskt då
Är eller var Barack Obama en modern Bobby" Kennedy
är de lika varandra på höger vänster skalan politiskt då
Återgå till Intressanta intressen