Låsa upp iPad?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Låsa upp iPad?

Inläggav Richard » 2023-09-06 6:46:05

Jag köpte en iPad igår på loppmarknad. Men den är låst. Jag var borta i affären där de fixar telefoner o liknande o dom sa att det är kört, att det inte går att låsa upp den om man inte har Apple-ID.

Men t.ex. här; https://www.fonedog.com/sv/ios-system-r ... le-id.html står det hur man gör o jag har inte provat det ännu, ska göra det senare idag.

Men jag tyckte det var märkligt att de sa i telebutiken att det inte går? Kanske säger de så för att de kanske tror den är stulen? Den kommer från ett dödsbo som loppisen tagit hand om.

Så, vad tror ni, är det kört, eller det kommer att funka enligt ovanstående länk? (Jag har inte sladdar o sånt nu, så jag kan prova det direkt).
Richard
 
Inlägg: 3819
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Låsa upp iPad?

Inläggav Lynx-66 » 2023-09-06 13:59:36

Auktoriserade Apple-reparatörer lär säga vad Apple vill att de ska säga och generella butiker/reparatörer kanske gör samma sak för att inte få skit av Apple. Min gissning bara...

Vet inget om programmet i länken, men ogillar alla sidor, som får det att se gratis ut, men i slutändan måste man betala.
Försök hitta trovärdiga recensioner på andra ställen.
Lynx-66
 
Inlägg: 2571
Anslöt: 2019-11-16

Låsa upp iPad?

Inläggav Richard » 2023-09-06 14:09:13

Jag betalar gärna $1.99 för att få ett program som klarar det, så som jag förstått att det kostar.

Men det är kanske som du säger, att Apple vill inte att det ska gå. Men jag ska googla mer på det!
Richard
 
Inlägg: 3819
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Låsa upp iPad?

Inläggav Richard » 2023-09-20 9:35:29

Tänka sig!
Apple godkände att låsa upp den eftersom den inte var förlustanmäld o därmed spärrad. Jag sa som det var, att jag köpt den på loppis som kommer från ett dödsbo.

Jag hade inte mycket hopp om det, eftersom det stod att man skulle ha ett originalkvitto, men jodå!

Men det visade sig att det var en grej i den som var fysiskt trasig, så den är ändå värdelös... :evil:
Richard
 
Inlägg: 3819
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till IT-forum



Logga in