Är vissa intressen lättare att upptäcka/få än andra?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Är vissa intressen lättare att upptäcka/få än andra?
Satt o funderade om det kunde vara så att människor har lättast till att finna intresset att prata med varandra framför andra intressen.
Historiskt sett antar jag att det mesta haft att göra med att prata med de andra människor som funnits intill och inte så mycket annat att göra och till slut får man förmodligen intresset.
Därför kanske det har påverkat biologin i den riktningen.
Antar att det är något som gör att man blir fler människor också.
Vad tror ni?
Historiskt sett antar jag att det mesta haft att göra med att prata med de andra människor som funnits intill och inte så mycket annat att göra och till slut får man förmodligen intresset.
Vad tror ni?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:47:28, redigerad totalt 1 gång.
Re: Är vissa intressen lättare att upptäcka/få än andra?
nano skrev:Satt o funderade om det kunde vara så att människor har lättast till att finna intresset att prata med varandra framför andra intressen.
Vad tror ni?
Jag tänker att det är precis så som du skrev. Först möte, sedan kontakt. Däremot tror jag det istället först handlar om att "personkemin" stämmer, vilket sedan (ibland) lett till att "personbiologin" också gör det; => + => => =>
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 16:47:28, redigerad totalt 1 gång.
geocache: Forumets egna lilla nallebjörn.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 16:47:28, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
geocache skrev:earlydayminer skrev:geocache: Forumets egna lilla nallebjörn.
Hmm nu blir jag rörd ju... ...
Man blir oftast rörd av sanningens inre, geocache. Du verkar så snäll, trevlig och rolig, det är svårt att inte le när man läser en del av dina inlägg.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 16:47:28, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:geocache skrev:earlydayminer skrev:geocache: Forumets egna lilla nallebjörn.
Hmm nu blir jag rörd ju... ...
Man blir oftast rörd av sanningens inre, geocache. Du verkar så snäll, trevlig och rolig, det är svårt att inte le när man läser en del av dina inlägg.
Jag kan inte mer än instämma med Herr Tidig. Tycker du verkar vara en otroligt mysig människa.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 16:47:28, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare