Vad får man i lön på Samhall och liknande?
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Om man skulle jobba för Samhall, eller annan arbetsgivare som specifikt riktar sig till personer med någon NPF-diagnos, framförallt Aspegers, daglig verksamhet eller liknande, vad brukar lönen ligga på, ungefär?
- Tyngdkraft
- Anslöt: 2022-09-22
1 oktober 2022 höjs grundlönen med 428 kronor, till 22 892 kronor
https://ka.se/2020/12/01/nytt-avtal-klart-for-anstallda-pa-samhall/
Så du tjänar 22892 kronor innan skatt och sedan kan du dra av tjänsteskatt,kommunalskatt , kyrkoskatt (om du är med i kyrkan) osv så får du kvar vad du får ut efter skatt.
- Paladinen
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2020-12-23
På daglig verksamhet får man ingen lön men en del kommuner betalar en ”flitpeng”, den kan vara olika, kanske 50 kr/dag(?)
Zima33 skrev:”flitpeng”
Ved / vad är flitpengen?
- nomemorytoday
- Anslöt: 2018-01-13
nomemorytoday skrev:Zima33 skrev:”flitpeng”
Ved / vad är flitpengen?
Flitpeng är vad jag förstått ett sorts tillägg man får till sina vanliga bidrag för att man har daglig verksamhet. Säg att du har 9500 i sjukpenning/ersättning och så har du 3000 i bostadstillägg, då har du 12500 kr. Sedan kan du som sagt utöver det få tex 50 kronor per dag som du tillbringar på DV. Så säg att du är på dv 3 dagar i veckan, då är det 50*3 = 150 kr i veckan * 4,3 veckor på en månad = 645 kr .
Så du får alltså utbetalt 645 kronor extra i månaden för att du deltar på DV 3 dagar i veckan om flitpengen skulle vara 50 kronor.
- Paladinen
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2020-12-23
Paladinen skrev:nomemorytoday skrev:Zima33 skrev:”flitpeng”
Ved / vad är flitpengen?
Flitpeng är vad jag förstått ett sorts tillägg man får till sina vanliga bidrag för att man har daglig verksamhet. Säg att du har 9500 i sjukpenning/ersättning och så har du 3000 i bostadstillägg, då har du 12500 kr. Sedan kan du som sagt utöver det få tex 50 kronor per dag som du tillbringar på DV. Så säg att du är på dv 3 dagar i veckan, då är det 50*3 = 150 kr i veckan * 4,3 veckor på en månad = 645 kr .
Så du får alltså utbetalt 645 kronor extra i månaden för att du deltar på DV 3 dagar i veckan om flitpengen skulle vara 50 kronor.
Det täcker ju nästan ett SL-kort till rabatterat pris som är 650 kr i dagsläget.
slackern skrev:Paladinen skrev:nomemorytoday skrev:Ved / vad är flitpengen?
Det täcker ju nästan ett SL-kort till rabatterat pris som är 650 kr i dagsläget.
Mm, gå på DV gör man inte för pengarna direkt. Kostar i vissa fall mer att åka dit än vad man får betalt.
Ska man gå på DV får det vara givande på något annat sätt, antingen i aktiviteterna och/eller sociala biten.
- Mammaspojke
- Anslöt: 2017-11-09
Vad är lönen på Samhall?
Hej
Just nu är jag LFU på Samhall och har lönenivå E. I maj blir jag anställd där i kärnuppdraget. För er som bor i Norrköping och jobbar på Samhall. Vad ligger grundlönen på? Och hur mycket skatt är det dom drar?
Moderator: Slog ihop med tidigare tråd.
Just nu är jag LFU på Samhall och har lönenivå E. I maj blir jag anställd där i kärnuppdraget. För er som bor i Norrköping och jobbar på Samhall. Vad ligger grundlönen på? Och hur mycket skatt är det dom drar?
Moderator: Slog ihop med tidigare tråd.
Vad är lönen på Samhall?
Finns väl kollektivavtal? När jag jobbade (inte på Samhall) så fanns löneuppgifterna på internet.
Alltså kollektivavtalens löner.
Alltså kollektivavtalens löner.
Återgå till Studier och arbetsliv