Är jag fast? (Fildelning)
44 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Inger skrev:De kan väl inte döma folk retroaktivt?
Jag tycker det lät som skrämselförsök utan substans bakom.
Det är just det som de kommer att få göra om/när nya lagen går igenom. Så förmodligen så får jag väl snart massa jävla böter och skit.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
Just nu är jag toknojjig. Vad fan jag inser att det är kört för mig. Med detta följer väl arbetslöshet och existensminimum...
Varför just jag. Men det är väl så här det ska vara? Bara vänta på att delgivningen om stämning ska komma.
Varför just jag. Men det är väl så här det ska vara? Bara vänta på att delgivningen om stämning ska komma.
Kristofer skrev:Just nu är jag toknojjig. Vad fan jag inser att det är kört för mig. Med detta följer väl arbetslöshet och existensminimum...
Men Kristofer, jag hoppas du driver med dig själv nu
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
Som jag har sagt förut. Det var ju formulerat som en varning och troligen bara ett skrämskott. Finns inget som säger att de har anmält det vidare någonstans.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Tyvärr inte. Om du ser mitt inledningsinlägg. Till detta kommer att den nya lagen som ger rätt att få ut uppgifter om vem som hade en viss IP-adress vid ett visst tillfälle. Dessutom kommer den nya lagen gälla retroaktivt. Dvs. även saker som hände innan lagen infördes kan bestraffas. Eftersom de redan känner till mig så får jag inse att det är kört.
Fan vad dåligt jag mår av detta...
Fan vad dåligt jag mår av detta...
Kristofer skrev:Vilken arbetsgivare vill anställa en brottsling?
Summan är så pass stor att jag inte kommer kunna belata den
Är du seriös nu? Ge dig i så fall......eller har du varit Svergies största fildelare/nedladdare?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:Nej det rör sig i värsta fall om 7 filmer. men det rä väl nog för att de ska vilj ha typ 100000 kr av mig eller så....
Fan jag är helt tokorolig nu
Är den svenska eller amerikanska filmer? Rör det sig om svenska filmer så finns det en liten risk att dom faktiskt går vidare, är den amerikanska filme så behöver du knappast oroa dig.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
Om man betänker hur många som kan förmodas ha laddar ner betydligt mera än 7 filmer så inser man att kristofer bör hamna tämligen långt ner på upphovsrättshavarnas prioriteringslista. Den här tråden handlar nog inte så mycket om fildelning som om kristofers specialintresse, negativt tänkande.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
De måste ha fått undantag från PUL av Datainspektionen för att spara några IP-loggar över huvud taget. Antipiratbyråns undantag går ut den 31 december. Om lagen alls införs, blir det först den 1 april. Det är rätt så osannolikt att de har din IP-adress. Därtill krävs alltså att lagförslaget införs, att APB ansöker om och får beviljat ett förnyat undantag, samt att de finner dig värd att prioritera, som redan nämnts. Tag det alltså lugnt.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
- apkonstapel
- Anslöt: 2008-10-21
Kvasir skrev:Om man betänker hur många som kan förmodas ha laddar ner betydligt mera än 7 filmer så inser man att kristofer bör hamna tämligen långt ner på upphovsrättshavarnas prioriteringslista. Den här tråden handlar nog inte så mycket om fildelning som om kristofers specialintresse, negativt tänkande.
Det har ju bytt namn och blivit patenterat eller vad man ska säga, har du missat det? The new and improved product heter Kristofernoja TM (orkar inte leta fram symbolen nu...).
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Följer ni inte debatten? Det är bara UPPladdare de kommer att jaga i första hand, eftersom de delar ut något de inte har upphovsrätt till. NEDladdning är fortfarande olagligt men beivras inte.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:Fast i dessa fall har jag varit både upp och nerladdare...
Försök nu slappna av tills du hör något mer. Sannolikt händer inte ett skvatt mer. Det vore synd om du ska må dåligt i onödan.
Räkna till tio och ta några djupa andetag. Såååja!
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.
- HellviHumle
- Anslöt: 2008-09-24
Jag tror de menade såna som lägger upp filerna. Att bara seeda vet jag inte om de räknar som uppladdning. Men lagen har alltså inte trätt i kraft än, hur kan de bötfälla dig med en lag som inte existerar? De vill bara skrämmas, och har uppenbarligen lyckats också...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:35:15, redigerad totalt 1 gång.