Den stora Twin Peaks-nostalgitråden
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Haha, just det! Din tag-line är ett av mina favoritcitat.
Annars är matcitaten höjdare:
"This must be where pies go when they die...."
"Black as midnight on a moonless night"
eller varför inte:
"There was a fish in the percolator!"
Annars är matcitaten höjdare:
"This must be where pies go when they die...."
"Black as midnight on a moonless night"
eller varför inte:
"There was a fish in the percolator!"
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
The owls are not what they seem.
- Forummedlem
- Anslöt: 2009-09-09
Strax före detta klipp väljer Audrey musiken i jukeboxen och utbrister något i stil med "Oh, I love this music, it's so dreamy...".
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kYSYlVFF_94[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kYSYlVFF_94[/youtube]
- Forummedlem
Audrey var min stora modeförebild som liten sjuttonåring, speciellt kär var jag i de där ljuvliga skorna hon har i en av sina första scener där hon kliver ur en bil.
Hennes luftcitattecken vid uppropet, när hon säger "here" var också inspirerande
Hennes luftcitattecken vid uppropet, när hon säger "here" var också inspirerande
- Angelic Fruitcake
Läste att Lynch egentligen hade tänkt sig sin kära Isabella Rosselini som Josie. Karismaöverdos i TP då!
Men visst är hon förödande vacker. Tänker speciellt på den första scenen, när hon målar läpparna. Men karaktären är lite för initiativlös tycker jag, för mycket offer.
Men visst är hon förödande vacker. Tänker speciellt på den första scenen, när hon målar läpparna. Men karaktären är lite för initiativlös tycker jag, för mycket offer.
- Angelic Fruitcake
Från avsnitt 2.11, som sändes i går:
Evelyn Marsh: - Where do you want to go? James: - It's not really a place, it's a feeling.
- Forummedlem
Twin Peaks var det bästa på TV på 1990-talet. Har någon sett den nya Twin Peaks säsong 3? Det är det galnaste jag sett på TV på länge. Efter att ha tittat på det ett tag var jag nästan tvungen att stänga av TVn och kontrollera att jag inte var hög på droger. Mycket speciell serie. Jag vet inte vad det är för fel på David Lynch, men något är det.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skogkatt skrev:Twin Peaks var det bästa på TV på 1990-talet. Har någon sett den nya Twin Peaks säsong 3? Det är det galnaste jag sett på TV på länge. Efter att ha tittat på det ett tag var jag nästan tvungen att stänga av TVn och kontrollera att jag inte var hög på droger. Mycket speciell serie. Jag vet inte vad det är för fel på David Lynch, men något är det.
Jo jag har sett säsong 3, alltså vissa avsnitt är ju totalt utflippade känns bara som en enda lång tripp utav utdraget konstskapande typ.
slackern skrev:Jo jag har sett säsong 3, alltså vissa avsnitt är ju totalt utflippade känns bara som en enda lång tripp utav utdraget konstskapande typ.
Ja, totalt utflippade är de rätta orden. Det finns några sekvenser i vissa avsnitt som man börjar undra vad som händer. Om man har somnat och drömmer att man tittar på TV. Och folk pratar på ett lite konstigt sätt, det är filmat på ett konstigt sätt och det är lite som att titta på en konstig dröm. Och sen har du de konstiga monstren som dyker upp och försvinner. Jag misstänker att det är något allvarligt fel med David Lynch, en mentalt normal person kan inte lista ut allt det där.
Återgå till Intressanta intressen