DV och att folk är så olika

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav dandansson » 2021-11-12 15:25:28

På DV blandar man ibland personer med nivå C (lindrig utvecklingsstörning) och andra personer som inte har utvecklingstörningsproblematik. Jag har upplevt att man inte kan ställa samma krav på dessa personer med nivå c som på tex mig (enbart AS) i olika projekt.
Jag har upplevt att man blandar folk med olika svårigheter för mycket. Även två personer med enbart AS kan vara olika men då är det lite annat.
Vill man arbeta med lite "seriösare" projekt kan det vara svårare om personer med nivå c är med upplever jag. Även i sociala situationer kan detta bli lite jobbigt. Lär ju inte vara enklare på vanliga ställen där man studerar eller arbetar. Problem uppstår säkert där också.

Vad tänker ni om detta?
dandansson

Anslöt: 2021-05-27

Inläggav BellaBelle » 2021-11-12 18:20:54

Vad är det för projekt? Måste ni samarbeta?
BellaBelle

Anslöt: 2017-10-29

Inläggav dandansson » 2021-11-12 18:40:55

BellaBelle skrev:Vad är det för projekt? Måste ni samarbeta?

inget måste precis. Det är inga projekt jag är med i om jag säger så. Det handlar mer om att de har kreativa projekt där de olika personerna är med. Själv upplever jag att det inte riktigt funkar så bra. Man får inte samma krav på kvalitet och kvantitet i dessa projekt. Det är därför jag inte är med i dessa. Det blir liksom inte att man utbildar sig i hur man gör mer "seriösa" projekt så mycket utan något annat. DV kanske då handlar mer om att man får göra lite roliga projekt och inte att man har speciella långsiktiga mål med projekten.
dandansson

Anslöt: 2021-05-27

Inläggav BellaBelle » 2021-11-16 18:28:37

dandansson skrev:
BellaBelle skrev:Vad är det för projekt? Måste ni samarbeta?

inget måste precis. Det är inga projekt jag är med i om jag säger så. Det handlar mer om att de har kreativa projekt där de olika personerna är med. Själv upplever jag att det inte riktigt funkar så bra. Man får inte samma krav på kvalitet och kvantitet i dessa projekt. Det är därför jag inte är med i dessa. Det blir liksom inte att man utbildar sig i hur man gör mer "seriösa" projekt så mycket utan något annat. DV kanske då handlar mer om att man får göra lite roliga projekt och inte att man har speciella långsiktiga mål med projekten.

Brukar finnas DV där enbart folk med Asperger går. Eller är det inte så längre?
BellaBelle

Anslöt: 2017-10-29

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in