Fantasidjur [AVDELAT]
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Fantasidjur [AVDELAT]
Orkade inte läsa hela tråden men är det någon som har nämnt den beryktade Manbearpig? Hört att det är ett väldigt udda djur. Här kommer en sällsynt bild på djuret
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Udda/extrema djur
Nisse1982 skrev:Orkade inte läsa hela tråden men är det någon som har nämnt den beryktade Manbearpig? Hört att det är ett väldigt udda djur. Här kommer en sällsynt bild på djuret
Sådana där jobbar jag med hela dagarna, fast oftast lite mer gris och bra mycket fetare, och ett stänk primat...
Udda/extrema djur
antonius skrev:Nisse1982 skrev:Orkade inte läsa hela tråden men är det någon som har nämnt den beryktade Manbearpig? Hört att det är ett väldigt udda djur. Här kommer en sällsynt bild på djuret
Sådana där jobbar jag med hela dagarna, fast oftast lite mer gris och bra mycket fetare, och ett stänk primat...
Hehe
Udda/extrema djur
antonius skrev:Nisse1982 skrev:Orkade inte läsa hela tråden men är det någon som har nämnt den beryktade Manbearpig? Hört att det är ett väldigt udda djur. Här kommer en sällsynt bild på djuret
Då är väl pumor bra mycket trevligare?
Fantasidjur [AVDELAT]
Hehe atoms skapade en ny tråd då vi inte höll oss till ämnet. Fair enough.
Lika bra att göra det bästa av saken och posta något till "fantasidjur".
Lika bra att göra det bästa av saken och posta något till "fantasidjur".
Fantasidjur [AVDELAT]
En till
Fantasidjur [AVDELAT]
Skvader
WP skrev:Skvader är ett fantasidjur med framdel av en hare och bakdel av en tjäder. Skvadern har sitt ursprung i en jakthistoria, ursprungligen berättad av Håkan Dahlmark (1832–1912), flottningsinspektör i Medelpad. Den blev så småningom en tavla och därefter en uppstoppad version. Senare har skvader kommit att bli en allmän benämning för en märklig eller mindre lyckad kombination.
(...)
Fantasidjur [AVDELAT]
Dagobert skrev:SkvaderWP skrev:Skvader är ett fantasidjur med framdel av en hare och bakdel av en tjäder. Skvadern har sitt ursprung i en jakthistoria, ursprungligen berättad av Håkan Dahlmark (1832–1912), flottningsinspektör i Medelpad. Den blev så småningom en tavla och därefter en uppstoppad version. Senare har skvader kommit att bli en allmän benämning för en märklig eller mindre lyckad kombination.
(...)
Av den kuriösa kombinationen har förstås denna fått sitt namn:
Ett ämne för ny avdelad trådWP skrev:Skvader är den vardagliga benämningen på ett fordon som är en kombination av buss och lastbil
Fantasidjur [AVDELAT]
Dagobert skrev:Skvader är den vardagliga benämningen på ett fordon som är en kombination av buss och lastbil
Här säger en del kombinech...
Fantasidjur [AVDELAT]
antonius skrev:
Jag avundas inte din arbetsplats antonius. Låter som ett hemskt ställe Med all respekt.
Fantasidjur [AVDELAT]
Bigfoot, klassisk bild.
Fantasidjur [AVDELAT]
Nisse1982 skrev:Bigfoot, klassisk bild.
Bigfoot var väl ett lika stort skämt som AP fonderna...
Fantasidjur [AVDELAT]
antonius skrev:Nisse1982 skrev:Bigfoot, klassisk bild.
Hehe jo, kan man kanske säga. Han är ju ändå kungen av fantasidjur i modern tid. Han och Loch Ness då.
Fantasidjur [AVDELAT]
Nisse1982 skrev:antonius skrev:Nisse1982 skrev:Bigfoot, klassisk bild.
Hehe jo, kan man kanske säga. Han är ju ändå kungen av fantasidjur i modern tid. Han och Loch Ness då.
...och storsjöodjuret...
Fantasidjur [AVDELAT]
Kom att tänka på "Kraken"...den stora jättebläckfisk som slet ner stora fartyg i djupet. En sorts "monster". Just "bläckfiskar" har fångat mitt intresse rätt så mycket.
Återgå till Intressanta intressen