Gillar alla aspergare datorspel? (Omröstning)
65 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Gillar alla aspergare datorspel? (Omröstning)
Är det bara jag som tycker datorspel är slöseri med tid?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Det är väl aldrig slöseri med tid att göra något man tycker är roligt.
Alla tycker dock inte att det är roligt att spela datorspel, och då är det ju verkligen slöseri med tid att hålla på med det.
Alla tycker dock inte att det är roligt att spela datorspel, och då är det ju verkligen slöseri med tid att hålla på med det.
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Njae det är nog flera som tycker som du. Spelar i perioder själv och fastnar vid ett spel. Fast helt onödigt tycker inte jag det är. Förutom att det är kul så finns det forskare som påstår att man blir smartare av att spela dataspel, tror de menar problemlösning/kvicktänkhet. Men det är väl på gott och ont antar jag, finns massor av saker man blir smartare av.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Veit int, aldrig provat (och inget röstalternativ som passar).
Förmodar att jag skulle kunna fastna i en interaktiv cybernetisk fantasivärld på tillräckligt estetiskt, psykologiskt och intellektuellt stimulerande nivå och tillräckligt relevant i förhållande till allt möjligt jag går och grunnar på som människa, medan något mindre än så skulle tråka ut och kanske äckla mig rätt snart. Har dock inte en susning om ifall det här matchar något dataspel som faktiskt finns. Eller i vad mån det senare alternativet skulle kunna tas ut av något missbrukarbeteende hos mig (dock knappast för några typ pangpangspel).
Förmodar att jag skulle kunna fastna i en interaktiv cybernetisk fantasivärld på tillräckligt estetiskt, psykologiskt och intellektuellt stimulerande nivå och tillräckligt relevant i förhållande till allt möjligt jag går och grunnar på som människa, medan något mindre än så skulle tråka ut och kanske äckla mig rätt snart. Har dock inte en susning om ifall det här matchar något dataspel som faktiskt finns. Eller i vad mån det senare alternativet skulle kunna tas ut av något missbrukarbeteende hos mig (dock knappast för några typ pangpangspel).
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan tycka att det är slöseri med tid att spela, när jag gör det bara för att slippa tänka på annat jag hellre borde göra.
Men när jag spelar för att jag verkligen vill spela så är det ju definitivt värt tiden. Andra skulle kanske se en film istället. Eller läsa en bok.
Men när jag spelar för att jag verkligen vill spela så är det ju definitivt värt tiden. Andra skulle kanske se en film istället. Eller läsa en bok.
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Jag klickade för "Ofta och gärna".
Mest blir det schack och Mahjong, mot datorn. Ibland (när jag inte är väldigt trött i hjärnan) spelar jag Patiensduell mot någon chattvän jag har på MSN Messenger.
Mest blir det schack och Mahjong, mot datorn. Ibland (när jag inte är väldigt trött i hjärnan) spelar jag Patiensduell mot någon chattvän jag har på MSN Messenger.
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Joosen skrev:Jag gillar bara ett dataspel.
MS Röj?
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Har aldrig fastnat för datorspel på allvar, trots en omgivning som nästintill påtvingat mig dataspelande.
Skulle aldrig få för mig att köpa spel och sitta och kruxa med på min spare time, men visst kan det vara kul någon gång ibland.
Då är det i stort sett bara GTA och fightingspel jag gillar.
Säger du WoW lämnar jag rummet.
Skulle aldrig få för mig att köpa spel och sitta och kruxa med på min spare time, men visst kan det vara kul någon gång ibland.
Då är det i stort sett bara GTA och fightingspel jag gillar.
Säger du WoW lämnar jag rummet.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 2 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Mördarsnigel har redan skrivit allt jag har att säga.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Joosen skrev:Jag gillar bara ett dataspel.
MS Röj?
Nej, det är mer patetiskt än så. Sims 2. Men jag svär att jag bara bygger hus, jag spelar inte med karaktärerna (iof är datorn så seg att det är omöjligt att göra något med simmarna).
Senast redigerad av Joosen 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Var gift med Tetris i 10 år fram till 1997 men sen blev det separation, det gick inte, tog över allt!
En kort tag med Sims när det var nytt.
Zelda! Suck den var bra när den kom för 15 år sedan första gången.
Ja, mycket har det blivit men sedan 10 år inget spelande alls.
Möjligen skulle vissa säga att mitt gamla arbete var ett spel...
En kort tag med Sims när det var nytt.
Zelda! Suck den var bra när den kom för 15 år sedan första gången.
Ja, mycket har det blivit men sedan 10 år inget spelande alls.
Möjligen skulle vissa säga att mitt gamla arbete var ett spel...
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Aha, Tetris var min första förälskelse med windowsspel (hade en vic 64 innan).
Tetris blockbuster.
Men jag tröttnade när jag "knäckte" spelet och satt och spelade hur länge som helst i samma spel, tills jag var tvungen att sluta p.g.a. att sova eller liknande.
Sista gången jag spelade, (förr, på 80-talet), hade jag igång ett och samma spel i 5 timmar innan jag var tvungen att bryta.
Nu har jag försökt igen, men jag är inte lika snabb, och axlarna gillar inte att man spelar sådant.
MS Röj har varit en höjdare också, ännu mer än Tetris. (Men stackars högeraxel.)
Jag har förresten spelat MS Röj på Vista idag. 3-4 timmar. Det är svårare att göra snabbt på Vistas variant, men jag kanske är ovan eller har tappat i motorik.
Tetris blockbuster.
Men jag tröttnade när jag "knäckte" spelet och satt och spelade hur länge som helst i samma spel, tills jag var tvungen att sluta p.g.a. att sova eller liknande.
Sista gången jag spelade, (förr, på 80-talet), hade jag igång ett och samma spel i 5 timmar innan jag var tvungen att bryta.
Nu har jag försökt igen, men jag är inte lika snabb, och axlarna gillar inte att man spelar sådant.
MS Röj har varit en höjdare också, ännu mer än Tetris. (Men stackars högeraxel.)
Jag har förresten spelat MS Röj på Vista idag. 3-4 timmar. Det är svårare att göra snabbt på Vistas variant, men jag kanske är ovan eller har tappat i motorik.
- Bror Duktig
Första gången, 1987, när jag spelade Tetris så höll jag på, inte med samma spel, men dock, i sju timmar.
Många år spelade vi turneringar i dubbeltetris på jobbet innan vi gick hem.
Många år spelade vi turneringar i dubbeltetris på jobbet innan vi gick hem.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Frågan i trådrubriken och frågan i enkäten är olika, så då svarar jag på båda
1. Binär fråga med rätt pissiga odds för ett jakande svar. Nej, alla aspergare gillar inte datorspel. Ingers svar i första repliken löste den gåtan
2. Ja, jag spelar datorspel ibland.
1. Binär fråga med rätt pissiga odds för ett jakande svar. Nej, alla aspergare gillar inte datorspel. Ingers svar i första repliken löste den gåtan
2. Ja, jag spelar datorspel ibland.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Datorspel slutade vara kul för mig ungefär när amigan var en häftig dator, och det är ett tag sen.
Fast den här killen håller inte med mig. 36 gubbar i wow, SAMTIDIGT! http://www.ripten.com/2008/10/10/wow-wh ... y-himself/
Fast den här killen håller inte med mig. 36 gubbar i wow, SAMTIDIGT! http://www.ripten.com/2008/10/10/wow-wh ... y-himself/
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag gillar bara bilspel. Gärna racingspel typ NASCAR-spelen. I synnerhet de spel i NASCAR-serien somgjordes fram till 2003 som var sista året som Papyrus gjorde dem. När EA Sports tog över 2004 började spelen sakna den där lilla extra känslan av bilkörning som Papyrus kunde ge. NR2003 bjöd även på möjligheten att köra vintage-NASCAR, vilket tilltalar undertecknad fettsäck.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 16:33:43, redigerad totalt 1 gång.
Jag säger inget om hur det är för andra, för vem är jag att döma, men mig har det aldrig lockat what så ever. Antagligen skulle jag kunna fastna fullständigt om jag försökte. Tycker nog Riktiga Livet är tillräckligt komplext, svårt och fascinerande utan rollspel, datorspel, tevespel och liknande.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:33:47, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Re: Gillar alla aspergare datorspel?
Inger skrev:Är det bara jag som tycker datorspel är slöseri med tid?
Det tycker jag också att det är men det har sällan stoppat mig.
Precis varit inne i ett Civ4-beroende.
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 16:33:47, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor