Lustig grej.
36 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Lustig grej.
När jag sätter veckaklockan är det en lustig grej. Jag måste sätta den prick på minuten. Ofta klickar jag på knappen för fort så den råkar bli en minut över. Då måste jag klicka tills den blir hel igen. Jag kan inte sova annars.
Det gör ju inte minsta skillnad om jag vaknar en minut över sju. Men rätt ska vara rätt! Det rubbar min tillvaro annars. Jag gillar symetri också i saker. Jag är jättepetig när det gäller viss estetik i saker. Svinnoga med små löjliga detaljer.
Känns det igen? Har ni någon liten egenhet berätta det skulle va jättekul att höra
Det gör ju inte minsta skillnad om jag vaknar en minut över sju. Men rätt ska vara rätt! Det rubbar min tillvaro annars. Jag gillar symetri också i saker. Jag är jättepetig när det gäller viss estetik i saker. Svinnoga med små löjliga detaljer.
Känns det igen? Har ni någon liten egenhet berätta det skulle va jättekul att höra
Senast redigerad av kakmonstret 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- kakmonstret
- Anslöt: 2008-10-14
Re: Lustig grej.
kakmonstret skrev:När jag sätter veckaklockan är det en lustig grej. Jag måste sätta den prick på minuten. Ofta klickar jag på knappen för fort så den råkar bli en minut över. Då måste jag klicka tills den blir hel igen. Jag kan inte sova annars.
Jag är svinnoga/jättepetig med språk och stavning, så skriv gärna "väckarklocka" och "symmetri" framgent!
Och välkommen hit, blir glad varje gång jag ser din avatar.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:kakmonstret skrev:När jag sätter veckaklockan är det en lustig grej. Jag måste sätta den prick på minuten. Ofta klickar jag på knappen för fort så den råkar bli en minut över. Då måste jag klicka tills den blir hel igen. Jag kan inte sova annars.
Jag är svinnoga/jättepetig med språk och stavning, så skriv gärna "väckarklocka" och "symmetri" framgent!
Och välkommen hit, blir glad varje gång jag ser din avatar.
Hahaha *LOL* men hur ska jag då klara mig!? Har aldrig lärt mig stava ordentligt. Men jag ska göra ett försök
Tack så mycket ja avataren är lite festlig.
- kakmonstret
kakmonstret skrev:När jag sätter veckaklockan är det en lustig grej. Jag måste sätta den prick på minuten. Ofta klickar jag på knappen för fort så den råkar bli en minut över. Då måste jag klicka tills den blir hel igen.
Jag gör precis likadant. Kan inte tänka mig att ha väckarklockan satt på 7:01.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:kakmonstret skrev:När jag sätter veckaklockan är det en lustig grej. Jag måste sätta den prick på minuten. Ofta klickar jag på knappen för fort så den råkar bli en minut över. Då måste jag klicka tills den blir hel igen.
Jag gör precis likadant. Kan inte tänka mig att ha väckarklockan satt på 7:01.
Inte jag heller, förresten. Fast det glömde jag skriva när jag fastnade för det mer för mig mer relevanta svaret på frågan om man hade nåt man var petig med.
- alfapetsmamma
Jag är också noga med sådant.
Symmetri är mitt liv
Fast ibland blir det min förbannelse också.
Symmetri är mitt liv
Fast ibland blir det min förbannelse också.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Oooff... jag klarar inte heller sätta väckarklockan på 07:01... och jag hajjar till varje gång micron ilsket rött blinkar 14:14 eller 11:11... 41 rispor på vardera arm... hugg i ögona och ångestsköljning varje dag. 19:37 påminner mig om far, 14:08 om nazism, 12:34 lyckas jag också se varje dag... och då har vi inte börjat gå in på bilskyltar och "verifieringskoder" på internetforum än...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:... för det mer för mig mer relevanta ...
*retas*
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Registreringsskyltar är ett fördärv för mänskligheten, i alla fall för mig. Periodvis kan jag inte låta bli att titta på varenda skylt jag ser. Och fnittra åt ev förkortningar som bara jag känner till.
*ja, jag är en idiot*
*ja, jag är en idiot*
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- HellviHumle
- Anslöt: 2008-09-24
Mats skrev:alfapetsmamma skrev:... för det mer för mig mer relevanta ...
*retas*
Jag har ordbortfalls- och ordtilläggsdyslexi, när jag skriver på nätet och har bråttom.
- alfapetsmamma
HellviHumle skrev:Registreringsskyltar är ett fördärv för mänskligheten, i alla fall för mig. Periodvis kan jag inte låta bli att titta på varenda skylt jag ser. Och fnittra åt ev förkortningar som bara jag känner till.
*ja, jag är en idiot*
Nej, det är du inte!!!
DU är en av OSS! Se den här tråden:
http://www.aspergerforum.se/registreringsskyltsleken-t5905.html
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Och såklart ska väckarklockan sätts prick 7.00 och tiden på mina klockor bör vara den exakta svenska tiden (kollar med jämna mellanrum en länk med den tiden på nätet) : ) tidigare hade jag haft enorma svårigheter med min tidsfixering, men nu är det bättre. Allt behöver inte börja exakt, kvart över, halv, eller kvart i.... det har jag förstått
Men varje dag behöver jag räkna hur många timmar jag sovit, hur många timmar har gått sedan jag åt sist, hur många minuter är kvar tills nästa aktivitet börjar...
och är intresserad av 7:47 (pga Kent låten "747"), även 19:47 funkar...och blir jag glad när jag tittar på någon digital klocka och tiden råkar vara så.
Men varje dag behöver jag räkna hur många timmar jag sovit, hur många timmar har gått sedan jag åt sist, hur många minuter är kvar tills nästa aktivitet börjar...
och är intresserad av 7:47 (pga Kent låten "747"), även 19:47 funkar...och blir jag glad när jag tittar på någon digital klocka och tiden råkar vara så.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Jag brukar se på min digitalklocka innan jag sluter ögonen för natten. Om tiden har stannat på XX:52 då ser jag det som att högre makter är med mig och jag känner mig tursam, det bildas nämligen enligt mig nästan ett kors mellan de två siffrorna. Visar klockan däremot omvänt alltså XX: 25 då ser jag det som att jag fallit i onåd hos de högre makterna för då ser det ut som ett upp och nervänt kors. Snacka om urflippat!
- kakmonstret
HellviHumle skrev:Registreringsskyltar är ett fördärv för mänskligheten, i alla fall för mig. Periodvis kan jag inte låta bli att titta på varenda skylt jag ser. Och fnittra åt ev förkortningar som bara jag känner till.
*ja, jag är en idiot*
That makes two of us...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
*ja, jag är en idiot*
Min blick dras obönhörligen till regskyltar och förresten de flesta skyltar.
Och ja, jag ser alla lustiga kombinationer och möjliga förkortningar på regskyltar, och skrattar åt dem.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag sätter klockan efter exakt hu många minuter som går åt för att komma i tid och sedan går det fel och jag kommer för sent
Men jag har blivit bättre på o komma i tid och det är jätteskönt.
Det känns underbart varje gång.
Har såvitt jag kan minnas alltid avskytt att komma försent och mår riktigt illa av det och har nog bränt 500 000 kr på taxi för o komma i tid till jobbet under de senaste 15 åren.
Har såvitt jag kan minnas alltid avskytt att komma försent och mår riktigt illa av det och har nog bränt 500 000 kr på taxi för o komma i tid till jobbet under de senaste 15 åren.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Måste också sätta klockan exakt. Det jobbiga är att missar man måste man gå varvet runt, klockan går inte att backa. En knäpp sak är att jag blir lite extra glad av vissa sifferkombinationer på digitalklockor, den bästa är 00:00. Bara runda figurer, nollor och prickar. Sen har vi alla kombinationer som kan läsas åt bägge hållen. Min sambo tycker det är helsjukt, på gränsen till lite läskigt tror jag. Numera håller jag mitt lilla nöje för mig själv.
Senast redigerad av beek 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
beek skrev:Måste också sätta klockan exakt. Det jobbiga är att missar man måste man gå varvet runt, klockan går inte att backa. En knäpp sak är att jag blir lite extra glad av vissa sifferkombinationer på digitalklockor, den bästa är 00:00. Bara runda figurer, nollor och prickar. Sen har vi alla kombinationer som kan läsas åt bägge hållen. Min sambo tycker det är helsjukt, på gränsen till lite läskigt tror jag. Numera håller jag mitt lilla nöje för mig själv.
Man lär sig med tiden!
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- HellviHumle
- Anslöt: 2008-09-24
beek skrev:Måste också sätta klockan exakt. Det jobbiga är att missar man måste man gå varvet runt, klockan går inte att backa. En knäpp sak är att jag blir lite extra glad av vissa sifferkombinationer på digitalklockor, den bästa är 00:00. Bara runda figurer, nollor och prickar. Sen har vi alla kombinationer som kan läsas åt bägge hållen. Min sambo tycker det är helsjukt, på gränsen till lite läskigt tror jag. Numera håller jag mitt lilla nöje för mig själv.
Hej beek!
Jag gillar också bäst när det står "00:00" på väckarklockan .
Och "23:59"... och "11:59"... det sistnämnda "kan ha" med Blondies låt att göra . http://www.youtube.com/watch?v=ySbeo83o_H0
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Jag sätter klockan efter exakt hu många minuter som går åt för att komma i tid och sedan går det fel och jag kommer för sent
Hur jag känner igen mig! Jag gjorde likadant och hade en klocka som gick före, med den tid det tog att långsamt komma iväg och ända fram. Det hjälper ju inte!
Nu har jag en mobil som väsnas och har sig när det är dags att släppa allt och gå. Det fungerar än så länge. Till och med när schemat varierar (hemska tanke). Lyckas till och med använda samma kalender på Google Calendar som mobilen, med hjälp av goosync.com.
Ojämna klockslag är ett måste. Använder fyra larm med tre minuters mellanrum, fördelade på två mobiler för att vakna. Mobilerna har jag på olika platser i rummet. Extra sömniga perioder använder jag väckarklocka samt radioväckning i datorn också. Jag är sjukt bra på att sova.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- apkonstapel
- Anslöt: 2008-10-21
nano skrev:Jag sätter klockan efter exakt hu många minuter som går åt för att komma i tid och sedan går det fel och jag kommer för sent
Jag är alltid ute i god tid, eller nästan alltid. Jag är så tidig att jag kommer för tidigt för att kunna säga att jag kommer för tidigt. Jag kommer mao jätteförtidigt.
Jag aaavskyr när folk är sena till avtalad tid och plats. Jag kan iritera ihjäl mig på folk som med avslappnad attityd kommer släntrandes för sent. En klasskompis gjorde det när vi hade redovisning och han hade papprena. Jag satt och svettades och så kom han med ett leende och rosiga kinder. Då rann ilskan av mig
- kakmonstret
Återgå till Övriga Aspergerfrågor