Nästa Tullinge-träff flyttad/omstöpt/delad - 25 oktober!!!

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

De e mycke nu:D

Inläggav mondo beyondo » 2008-10-25 0:36:13

Ja vad synd att så många faller ut. Själv är jag nyss hemkommen från en tjejmiddag efter jobbet och ska upp tidigt till yoga, sen städdag i mitt bostadsområde, ska man orka? Vet mer när jag vaknar i morgon, så det får bli som det blir. Sover jag ut istället så orkar jag helt klart med mer festligheter igen :D
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo

Anslöt: 2007-07-04

Inläggav Pemer » 2008-10-25 0:54:35

Näääääääää....... attans också.... först en så katastrofal hockeykväll - det enda bra var stoppet på godisaffären i Hummelsta :) - och så två tunga avhopp när man kommer hem...

Nåja, jag får försöka se det positiva, det lär inte bli några problem med att jag inte har lånat extra stolar. :D

Hur som helst, vi som blir kvar och faktiskt ses ska säkert få trevligt och vi ska tänka på er andra, jag ska i alla fall göra det. Krya på er!!!

Det ser ut att vara i varje fall calle.123, joosen, Staffan, Matte, eventuellt Mondo Beyondo och så någon mer, vad hette han, nu då.... jo, Pemer! :P

Få se om någon kan överraska som "gubbe i lådan"... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Inger » 2008-10-25 4:50:53

Verkligen ledsen Pemer, hade sett fram emot att komma men har mått tjyvtjockt sen jag vaknade. Sitta still här och skriva går hyfsat men så fort jag rör mig blir jag yr och vinglar runt som en packad höna.

Så det får bli en annan gång. Hoppas Charley? kan komma då också, hade varit kul att träffas IRL.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2008-10-25 11:54:15

Jag vet hur det kan vara, jag var själv dålig hela förra veckan, inklusive lördagen med 40-årsskivan... även om det gick mycket bättre att glömma bort det den dagen... :)

Krya på dig!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Inläggav Kristofer » 2008-10-25 16:44:06

Hoppas att träffen är trevlig. Själv var jag redan uppbokad innan detta annonserades. under Förmiddagen och en del av eftermiddagen har jagn kört ett tre timmars spinningpass. Så nu känner jag mig mör, men nöjd. Nu bär det av mot Uppsala för min del. Ska träffa en gammal bekant där, en person som jag kännt sedan gymnasiet. Ganska aspig är han om man tänker efter.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Pemer » 2008-10-25 19:21:32

Det kan bli en egen aspie-träff, då... :)
Pemer

Inläggav Inger » 2008-10-25 19:32:22

Hur gick det nu med träffen Pemer? Kom det nån alls?

Tack för krya-på-dig-hälsningarna imorse, är på bättringsvägen men fortfarande inte riktigt bra i magen.
Inger
Inaktiv

Inläggav Pemer » 2008-10-25 19:42:53

Jajemen, riktigt stor närvaro idag, jämfört med de flesta träffar i år. I tur och ordning Joosen, Staffan, Matte, calle.123 och mondo beyondo har kommit, varav Matte och mondo beyondo är kvar nu.
Pemer

Inläggav Inger » 2008-10-25 19:48:01

Jaha, så det brukar inte komma fler än så? Kanske kan det vara smart att ha lite större träffar fast mer sällan? Kanske nån gång i kvartalet eller varannan månad? Då kanske det kommer fler som vill passa på att träffas när de får chansen. Tillgång och efterfrågan, du vet. :wink:
Inger
Inaktiv

Inläggav Pemer » 2008-10-27 0:58:04

För att vara hemma hos någon i en etta av min storlek är en sådan här deltagarmängd ganska lagom, då är jag ganska nöjd med att ha om möjilgt kanske ännu oftare om jag hade haft tid med det själv, och att det kan komma någon handfull varje gång. Sedan bokar jag gärna lokalen en till två gånger per år för något ytterligare lite större.

De två riktigt stora träffarna här hemma hos mig - med ca 15 pers - var väl precis att det kunde funka, men det kan säkert ha varit för stimmigt för någon också, som kanske aldrig mer vågar sig hit igen, vad vet man...

Men cirka var fjärde vecka, som jag haft som utgångspunkt, och att det kan komma 5-10 pers, känns rätt okej för mig. Lite tristare när det varit bara tre pers ett par gånger, och när jag sedan har bokat lokalen med biljardbord mm sjunker det till två. Så gick det alltså till i somras. Men okej, det var mitt i sommaren, det går väl att dra någon slutsats av det också.... :)

Till nästa sommar vore det verkligen läckert om vi skulle kunna sno ihop något slags läger, som skissats på i lite olika trådar då och då. Vore superkul att få till något sådant... :D
Pemer

Inläggav Inger » 2008-10-27 1:18:57

Jag tycker ändå du skulle prova att inte ha träffar så ofta och se om det kommer fler då. Behöver ju inte bli över än 15 bara för att det blir fler än 3. Bestäm maxantal du får plats med och gå efter principen "först till kvarn".

För om det är träffar varje månad + de i Stockholm så kanske folk tänker, äh jag går nästa gång, det är bara några veckor dit, medan om man vet att det bara blir en gång i kvartalet t ex så kanske man ser till att verkligen ta sig dit om man kan. Och ju fler som anmäler sig, ju mer lockande kanske det blir för dem som kommer längre ifrån (som kanske inte har lust att åka över halva landet för stor del av sin budget för att bara träffa ett par stycken). Du hajar prinicipen? Värt att prova?

Såvida ni inte tycker det är ok att bara träffas några stycken förstås. Men öven då kanske du kunde annonsera vissa träffar som lite 'större' eller hur man ska uttrycka det så att de som kommer längre ifrån vet vilka de ska rikta in sig på. För få av oss har möjlighet att gå på alla. Då kan man välja om man vill gå på liten stillsam träff eller på 'stor-träff'.
Inger
Inaktiv

Inläggav Sam » 2008-10-27 11:06:28

[
b]Inger skrev:[/b]
Jag tycker ändå du skulle prova att inte ha träffar så ofta och se om det kommer fler då.

För om det är träffar varje månad + de i Stockholm så kanske folk tänker, äh jag går nästa gång, det är bara några veckor dit,

Jag tror att det kan finnas en sanning i det Inger skriver ovan.
Stockholm har rätt många olika träffar som ligger tät. Dessutom är Uppsala på pendlingsavstånd så möjligheterna att träffas i detta område. Även om det är lite olika personer som kommer på de olika träffarna så är utbudet rätt stort.
Jag tror att de olika formerna däremot fyller en funktion.

Någonstans så ska man kanske komma ihåg att många av oss även om vi är sociala, troligen har behov av "återhämtningstid"
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
Sam

Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Pemer » 2008-10-27 14:08:59

Samtidigt är ju kretsen som deltagarna kommer från jättestor. Många kommer gärna varje gång, andra vill säkert sovra mer i hur ofta de går. Skulle jag gå ner på träffar mycket mer sällan än hittills skulle kanske en och annan bli jättebesviken att mista varannan träff.

Var fjärde vecka, ca en gång i månaden borde vara ett lagom intervall att utgå från, så får folk avgöra helt själva. Jag tycker inte det känns "bortkastat" att ha öppet hus en viss lördag om det "bara" kommer tre pers, då har jag åtminstone gjort något bra för mig själv och för de tre som kom.
Pemer

Inläggav Inger » 2008-10-27 14:45:47

OK, om du tycker det funkar för dig så...

Men jag tror fortfarande att det där med att annonsera vissa träffar som lite 'större' skulle kunna locka fler långväga besökare.
Inger
Inaktiv

Inläggav Sam » 2008-10-27 15:12:41

Visst är det så som Pemer skriver:
Jag tycker inte det känns "bortkastat" att ha öppet hus en viss lördag om det "bara" kommer tre pers, då har jag åtminstone gjort något bra för mig själv och för de tre som kom.

För trots allt så är det din tid som bokas upp och tas i anspråk. Så om det är ok för dig Pemer så är det väl bara att köra.
Jag tänker mer att många kanske har svårt att få orken att räcka till, när utbudet är stort
Vad ska man välja? Kanske blir det så att man inte kommer iväg på något.

Jag skulle väldigt gärna vilja orka gå på Tulling träffar, men som det ser ut nu så orkar jag inte. Träffarna får inte tillräckligt med dragningskraft, om det är för få som kommer, Jag kan inte samla ihop tillräckligt med enerig. Särskilt som det tar en stund att åka.

Skulle var intresant Och höra hur Inger tänker om några "större träffar" Vad skulle de innehålla?
Hur ofta skulle de isf vara?

Detta är nog något som vi skulle prata om i kväll,när vi ses.
Hur skulle "vårterminen" kunna se ut?
Sam

Inläggav alfapetsmamma » 2008-10-27 15:23:34

Jag skulle tycka det var mindre läskigt med en större träff i alla fall. Då kan man - om det behövs- gömma sig med nåt praktiskt göromål och bara lyssna. Inte för att jag brukar vara särskilt bra på att BARA lyssna och inte prata, men iaf. Om det är bara fyra fem pers så är det läskigt. En person går bra, då kan man sätta igång defaultläget som är fråga fråga fråga.. Många gillar ju att prata om sig och sitt, så det brukar funka finfint och jag får min nyfikenhet lite stillad. :)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma

Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Inger » 2008-10-27 15:38:48

Sam skrev:
Jag tycker inte det känns "bortkastat" att ha öppet hus en viss lördag om det "bara" kommer tre pers, då har jag åtminstone gjort något bra för mig själv och för de tre som kom.

För trots allt så är det din tid som bokas upp och tas i anspråk. Så om det är ok för dig Pemer så är det väl bara att köra.
Jag tänker mer att många kanske har svårt att få orken att räcka till, när utbudet är stort

Det var lite så jag tänkte, ja.

Jag skulle väldigt gärna vilja orka gå på Tulling träffar, men som det ser ut nu så orkar jag inte. Träffarna får inte tillräckligt med dragningskraft, om det är för få som kommer, Jag kan inte samla ihop tillräckligt med enerig. Särskilt som det tar en stund att åka.

Misstänker att det är fler som känner så.

Skulle var intresant Och höra hur Inger tänker om några "större träffar" Vad skulle de innehålla?

Det var nu inte så väldigt genomtänkt från min sida utan en idé jag fick bara. Kanske nån gång i kvartalet eller i halvåret? Som vi gjorde tidigare innan vi kände till dina och Pemer började med sina varje månad. Då brukade det komma väldigt många.

Då brukade vi iofs gå ut och göra nåt, typ Skansen, biljard, museum mm, för att vi inte hade någonstans att vara, och det kunde ju bli lite stressande på annat sätt, då är det lugnare hemma hos Pemer.

Däremot märkte jag när några av oss för några år sen började gå på Cosmonova och sen ut och äta var och varannan vecka, att det blev färre och färre för varje gång. Få orkar med eller har råd att träffas så pass ofta.

Bra om ni diskuterar det.
Inger
Inaktiv

Inläggav Sam » 2008-10-27 15:44:07

Skulle inte stå i Ikväll utan imorgon kväll.
Sam

Inläggav Aura Lux » 2008-10-27 17:39:59

alfapetsmamma skrev:Jag skulle tycka det var mindre läskigt med en större träff i alla fall. Då kan man - om det behövs- gömma sig med nåt praktiskt göromål och bara lyssna. Inte för att jag brukar vara särskilt bra på att BARA lyssna och inte prata, men iaf. Om det är bara fyra fem pers så är det läskigt. En person går bra, då kan man sätta igång defaultläget som är fråga fråga fråga.. Många gillar ju att prata om sig och sitt, så det brukar funka finfint och jag får min nyfikenhet lite stillad. :)

Håller med dig alfapetsmamma. Min största oro är att det inte ska vara tillräckligt många för att jag ska kunna 'försvinna i mängden' om jag behöver.
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
Aura Lux

Anslöt: 2008-08-21

Inläggav tvilling99 » 2008-10-29 19:25:51

Inger skrev:OK, om du tycker det funkar för dig så...

Men jag tror fortfarande att det där med att annonsera vissa träffar som lite 'större' skulle kunna locka fler långväga besökare.

Som mig t ex,jag tyckte det var kul med träffarna som jag var med på när jag var i Stockholm för en månad sedan.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav tvilling99 » 2008-10-29 19:34:21

Inger skrev:
Sam skrev:

Det var lite så jag tänkte, ja.

Misstänker att det är fler som känner så.

Det var nu inte så väldigt genomtänkt från min sida utan en idé jag fick bara. Kanske nån gång i kvartalet eller i halvåret? Som vi gjorde tidigare innan vi kände till dina och Pemer började med sina varje månad. Då brukade det komma väldigt många.

Då brukade vi iofs gå ut och göra nåt, typ Skansen, biljard, museum mm, för att vi inte hade någonstans att vara, och det kunde ju bli lite stressande på annat sätt, då är det lugnare hemma hos Pemer.

Däremot märkte jag när några av oss för några år sen började gå på Cosmonova och sen ut och äta var och varannan vecka, att det blev färre och färre för varje gång. Få orkar med eller har råd att träffas så pass ofta.

Bra om ni diskuterar det.

Jag kommer ihåg Cosmonovaträffarna(var med själv på en)
och tror inte att det blev färre deltagare för att personerna inte orkade träffas så ofta utan att det mest var en slump att "gänget" blev mindre efterhand.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 16:01:37, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav Sam » 2008-10-30 14:13:42

Jag tror att det kan bero på flera orsaker.
Ett förstort utbud gör nog att man lättare hoppa över, eftersom man vet att det kommer ett nytt tillfälle inom rimlig tid. Kanske kan det blir det så att man fastnar i detta tänk och i princip aldrig kommer iväg på någon träff.

När utbudet blir för stort kan de innebära att ekonomi inte tillåter att gå på de träffar som man faktiskt skulle vilja delta i.

Sedan kan det säker vara så att slumpen spelar en viss roll, en del kanske flyttar, träffar någon, får jobb med oregelbundna tider, vår egen dagsform, osv....

Men jag tycker ändå att det kan vara en vinst att se över hur utbudet av träffar ser ut. Iaf bland det fasta utbudet.
Sedan så är det ju inget som hindrar att man anordnar spontanträffar när andan faller på.
Sam

Återgå till Träffar

Logga in