Datorn arbetar med något fastän jag inte gör något...
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Datorn arbetar med något fastän jag inte gör något...
Har suttit vid datorn ett bra tag nu i eftermiddag och märker att även om jag inte ens rör någon tangent så visar datorn att den arbetar med något. Igår hörde jag helt plötsligt något fågelkvitter från datorn Misstänker att jag fått något virus men virusprogrammet hittar ingenting. Vad gör jag nu?
mvh Annorlunda
mvh Annorlunda
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 16:30:54, redigerad totalt 1 gång.
- annorlunda
- Anslöt: 2007-09-02
Kör du Windows XP? (de flesta gör det)
Tryck Ctrl+Alt+Del (tryck ner och håll nere de i den ordningen) så ska du få upp Aktivitetshanteraren (Windows Task Manager). Om du ser en hög siffra i CPU-kolumnen är det den processen som är boven. Posta här vad processen heter (kolumnen längst till vänster) om du är osäker på ifall du ska stänga ner den.
OBS Ett alternativ till Ctrl+Alt+Del är att trycka Ctrl+Shift+Escape.
/Barracuber
Tryck Ctrl+Alt+Del (tryck ner och håll nere de i den ordningen) så ska du få upp Aktivitetshanteraren (Windows Task Manager). Om du ser en hög siffra i CPU-kolumnen är det den processen som är boven. Posta här vad processen heter (kolumnen längst till vänster) om du är osäker på ifall du ska stänga ner den.
OBS Ett alternativ till Ctrl+Alt+Del är att trycka Ctrl+Shift+Escape.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:30:54, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Tack för svaret Hittar ingenting i den kolumnen just nu iaf och datorn verkar inte arbeta med något just nu heller... Det fanns program som skulle uppdateras såg jag när jag loggade ut härifrån förra svängen. Lät datorn uppdatera programmen och starta om. Kan det ha varit det som var "problemet"? Men det förklarar ju inte det konstiga ljudet som hördes igår...Nåja, får väl se om problemet återkommer.
Tack än en gång!
Mvh Annorlunda
Tack än en gång!
Mvh Annorlunda
- annorlunda
- Anslöt: 2007-09-02