Språktest DN/Språktidningen
nescio skrev:Det är ju samma som den här:
Ja, DN och språktidningen är inte synkade.
11/12. Hade förstås fel på ordet jag aldrig hört förr, nämligen...
Spoiler: visa
Men Huggorm, har du inte läst Umberto Ecos debutroman "Rosens namn"?
Där sjunger de minst en gång per kapitel! (+ man lär sig i princip flytande latin)
Där sjunger de minst en gång per kapitel! (+ man lär sig i princip flytande latin)
Det låter inte som min sorts litteratur.RapeRegs skrev:Men Huggorm, har du inte läst Umberto Ecos debutroman "Rosens namn"?
Huggorm skrev:Det låter inte som min sorts litteratur.RapeRegs skrev:Men Huggorm, har du inte läst Umberto Ecos debutroman "Rosens namn"?
Den är faktiskt riktigt bra, tycker jag. Förvånansvärt nog är filmen också rätt bra, fast den inte följer boken. Filmer brukar vara blähä jämfört med bokoriginalen.
Mest gillar jag Foucaults pendel, dock. Fenomenal drift (eller är det?) med konspirationsteorier...
On topic: 12/12 - kändes lätt den här gången.
Leibniz skrev:nescio skrev:Det är ju samma som den här:
Ja, DN och språktidningen är inte synkade.
Har alltså DN och språktidningen samma test? Köper från samma tillverkare (eh låter töntigt men vad ska jag säga) och bara lägger ut de olika quizzen i olika ordning?
11/12
Fel på 4 (ganska pinsamt)
Gissade på 8
Fel på 4 (ganska pinsamt)
Gissade på 8
- KranzFafka
- Anslöt: 2019-12-29
9/12. Lite knepigt den här gången. Tre fel är jag tillfreds med, normalt är tre fel ett svårt nederlag.