Nästa Tullinge-träff flyttad/omstöpt/delad - 25 oktober!!!
46 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Nästa Tullinge-träff flyttad/omstöpt/delad - 25 oktober!!!
Precis efter att ha ställt in träffen som annars skulle ha varit i morgon, nya bud om nästa också...
Så här är det. Jag hade spikat lördagar resten av året redan på våren, och hade då fastnat för en fyraveckorscykel där det som nu är närmaste träff skulle bli lördag den 18 oktober.
Tisdagen efter, den 21, fyller jag dock 40 år. Och nu har det börjat glunkas i familjen om vilken helg det funkar för flest involverade att komma förbi och fira.
Min spontana tanke var förstås att slippa ändra ännu mer på schemat över tullingeträffar, kunna behålla oktoberträffen lördagen innan födelsedagen, och bli firad lördagen efter.
Det visar sig dock i min nära familj att det på alla vis blir bättre om vi kan göra tvärtom.
Så tullingeträffen i oktober blir den 25 oktober.
Och jag kommer alltså att ha ett helt annat sorts öppet hus av annat skäl, och där nog en del kommer att vara NT:s, lördagen innan. Så den härifrån som uppfattar mig som en vän man gärna vill uppvakta på den jämna dagen kan alltså snarare få tillfälle att komma hit två lördagar i rad, kan man tänka. Men det gör man precis som man vill. Detta blir i praktiken det första jag går ut med någonstans rörande 40-årsfirandet den 18:e... Väldigt NT att fira födelsedag, vet jag ju vid det här laget, hehe...
Det visar sig också att en av säsongens större begivenheter i stockholmshockeyn, för någon med just min mix av lagsympatier, är - till råga på allt än så länge preliminärt - spikat till just lördag 13 december, så decemberdatumet känns också som att det måste utgå...
Info och anmälan till oktoberträffen här.
Så här är det. Jag hade spikat lördagar resten av året redan på våren, och hade då fastnat för en fyraveckorscykel där det som nu är närmaste träff skulle bli lördag den 18 oktober.
Tisdagen efter, den 21, fyller jag dock 40 år. Och nu har det börjat glunkas i familjen om vilken helg det funkar för flest involverade att komma förbi och fira.
Min spontana tanke var förstås att slippa ändra ännu mer på schemat över tullingeträffar, kunna behålla oktoberträffen lördagen innan födelsedagen, och bli firad lördagen efter.
Det visar sig dock i min nära familj att det på alla vis blir bättre om vi kan göra tvärtom.
Så tullingeträffen i oktober blir den 25 oktober.
Och jag kommer alltså att ha ett helt annat sorts öppet hus av annat skäl, och där nog en del kommer att vara NT:s, lördagen innan. Så den härifrån som uppfattar mig som en vän man gärna vill uppvakta på den jämna dagen kan alltså snarare få tillfälle att komma hit två lördagar i rad, kan man tänka. Men det gör man precis som man vill. Detta blir i praktiken det första jag går ut med någonstans rörande 40-årsfirandet den 18:e... Väldigt NT att fira födelsedag, vet jag ju vid det här laget, hehe...
Det visar sig också att en av säsongens större begivenheter i stockholmshockeyn, för någon med just min mix av lagsympatier, är - till råga på allt än så länge preliminärt - spikat till just lördag 13 december, så decemberdatumet känns också som att det måste utgå...
Info och anmälan till oktoberträffen här.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag lovar ingenting, jag har en extremt instabil ekonomi och stressnivå, men om det låter sig göras så vore det ju jätteskojjigt... men jag lovar absolut ingenting...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Jag lovar ingenting, jag har en extremt instabil ekonomi och stressnivå, men om det låter sig göras så vore det ju jätteskojjigt... men jag lovar absolut ingenting...
Samma här (utom att jag har råd). Ska verkligen försöka komma! (Några fler från Uppsala? Eller står redan i tråden *ska kolla vid nästa ork*?)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Jag lovar ingenting, jag har en extremt instabil ekonomi och stressnivå, men om det låter sig göras så vore det ju jätteskojjigt... men jag lovar absolut ingenting...
Jag får tyvärr säga *pass* på träffen, men jag tackar ödmjukast för inbjudan samt gästfriheten och hoppas ni kommer ha massa med skojjigt även utan mig!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Hehee samma här, kommer gärna om jag bara orkar.
Grattis i förskott Pemer till 40-årsdagen! Arthur C. Clarke reflekterar över sin 90-årsdag.
Grattis i förskott Pemer till 40-årsdagen! Arthur C. Clarke reflekterar över sin 90-årsdag.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Ni som hade tänkt komma på lördag, är ni gulliga och avstår från ev parfym eller andra dofter om ni händelsevis hade tänkt använda det, så jag kan komma utan att bli sjuk? (Lyckligtvis brukar de flesta aspergare inte använda doftprodukter men det kan ju finnas nån som älskar doft så jag tänkte att det skadar ju inte att fråga i alla fall.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Ni som hade tänkt komma på lördag, är ni gulliga och avstår från ev parfym eller andra dofter om ni händelsevis hade tänkt använda det, så jag kan komma utan att bli sjuk? (Lyckligtvis brukar de flesta aspergare inte använda doftprodukter men det kan ju finnas nån som älskar doft så jag tänkte att det skadar ju inte att fråga i alla fall.)
Några drag med Anti-perspirant under armhålorna, funkar de eller blir även de jobbigt för dig? Parfymen avstår jag iaf från, men vill gärna inte lukta svett under armarna. Bara säga hur de ligger till så anpassar jag mig.
Senast redigerad av valpskott 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror aldrig jag upplevt någon kopiös parfymdoft om någon på någon aspie-träff hittills i alla fall, peppar peppar...
Ska ta och skriva något om *Försök gärna undvika starka parfymer* på info-sidan om träffen också.
Ska ta och skriva något om *Försök gärna undvika starka parfymer* på info-sidan om träffen också.
calle.123, joosen och valpskott plus kompis är anmälda här i tråden, och Inger och Zombie har både aviserat medverkan här och via den formella anmälan. Charley? har däremot aviserat återbud den här gången, tyvärr.
mondo beyondo antyder kanske, och jag räknar med Matte...
Ännu fler?
mondo beyondo antyder kanske, och jag räknar med Matte...
Ännu fler?
valpskott skrev:Inger skrev:Ni som hade tänkt komma på lördag, är ni gulliga och avstår från ev parfym eller andra dofter om ni händelsevis hade tänkt använda det, så jag kan komma utan att bli sjuk? (Lyckligtvis brukar de flesta aspergare inte använda doftprodukter men det kan ju finnas nån som älskar doft så jag tänkte att det skadar ju inte att fråga i alla fall.)
Några drag med Anti-perspirant under armhålorna, funkar de eller blir även de jobbigt för dig? Parfymen avstår jag iaf från, men vill gärna inte lukta svett under armarna. Bara säga hur de ligger till så anpassar jag mig.
Det finns parfymfria deodoranter, jag brukar använda en sån när jag ska på aspergerträffar.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Pemer, det här känns verkigen förargligt men jag verkar ha ätit något som var för gammalt och mår rätt illa just nu. Tveksamt om jag hinner bli bättre tills imorgon så ni får nog räkna bort mig.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.
Här kommer nästa jobbiga sena återbud
Min kropp säger att den har farit och flängt för mycket på sistone och vill vila. Mitt sinne säger annat, jag säger ursäkta att jag ställer till det och hoppas på flera tåg.
Min kropp säger att den har farit och flängt för mycket på sistone och vill vila. Mitt sinne säger annat, jag säger ursäkta att jag ställer till det och hoppas på flera tåg.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:01:36, redigerad totalt 1 gång.