Språktest DN/Språktidningen
10/12
Gissade fel på 5, 8.
Uteslutning och aning på 2, 7, 9.
Säker på resten.
Gissade fel på 5, 8.
Uteslutning och aning på 2, 7, 9.
Säker på resten.
8/12. Trodde jag skulle ha 11 faktiskt. Men jag skäms inte över att ha fel på de "hittepåorden". Fubba? Det är inte ens något ord.
8/12. Hade varit 12/12 om jag tagit det jag först trodde. Verkar som första "gissningen" oftare är rätt. Så gissningar är väl inte alltid gissningar. Något man kanske hört för länge sedan. Sedan tar förnuftet över och då går det åt helsicke...
Det låter som ditt förnuft inte är så braKidzi skrev:8/12. Hade varit 12/12 om jag tagit det jag först trodde. Verkar som första "gissningen" oftare är rätt. Så gissningar är väl inte alltid gissningar. Något man kanske hört för länge sedan. Sedan tar förnuftet över och då går det åt helsicke...
Kidzi skrev:Så gissningar är väl inte alltid gissningar
Det tror jag är väldigt sant.
Maggi skrev:Manipura skrev:Maggi skrev:Spoiler: visa
Båda dessa ”fel” beror ju på du är för smart intressera dig för sånt? Att dom orden är bekanta för mig betyder ju bara jag ödslat tid på oväsentligheter, har lägre IQ
Det väl ändå en mkt förhastad slutsats?
Haha, ja det är nog präglat av att jag beundrar dig. Men du är för smart för att inte se det.
Jag skrev i något av mina första inlägg här att min största bedrift är att inse att alla är änglar. Väldigt svårt se i många fall men lätt i ditt.
Huggorm skrev:Det låter som ditt förnuft inte är så bra
Jag underkänner ofta det man kallar för magkänsla, det är mer problemet.
Huggorm skrev:8/12. Trodde jag skulle ha 11 faktiskt. Men jag skäms inte över att ha fel på de "hittepåorden". Fubba? Det är inte ens något ord.
Precis så jag menade. Att jag kan dom betyder bara jag är korkad.
Huggorm skrev:Det låter som ditt förnuft inte är så braKidzi skrev:8/12. Hade varit 12/12 om jag tagit det jag först trodde. Verkar som första "gissningen" oftare är rätt. Så gissningar är väl inte alltid gissningar. Något man kanske hört för länge sedan. Sedan tar förnuftet över och då går det åt helsicke...
Stämmer precis. Men får man verkligen skriva så här? Jag skulle aldrig skriv så.
Är en annan sak när man varit här länge och känner varandra.Manipura skrev:Huggorm skrev:Det låter som ditt förnuft inte är så braKidzi skrev:8/12. Hade varit 12/12 om jag tagit det jag först trodde. Verkar som första "gissningen" oftare är rätt. Så gissningar är väl inte alltid gissningar. Något man kanske hört för länge sedan. Sedan tar förnuftet över och då går det åt helsicke...
Stämmer precis. Men får man verkligen skriva så här? Jag skulle aldrig skriv så.