Motsatta könet*

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2008-10-18 21:26:12

Linus_på_linjen skrev:Svårt ämne det här.
Jag vet t.o.m. vem jag vill ha men inte hjälper det inte.

Lika bra att bli en eremit och flytta till en koja i skogen. Chansen att träffa någon är lika stor där.
Känner igen det där, bara att jag vet ett tillvägagångssätt för att få veta hennes åsikt :)
Vad sägs om att flytta till labbet istället för skogen?
Där torde det vara lättare att hitta intressanta saker att göra och dessutom befolkas de av delvis andra människor än de som har som största intresse att gå på krogen och supa.

KS:
När ens privatliv påverkar andra så har omgivningen rätt att lägga sig i.
Fast det behöver inte betyda att det är juste att lägga sig i alla gånger, någon form av privacy tycker jag nog är bra för det mesta.
Och få vill nog lägga sig i om man tror att denne skulle tycka illa om det men ibland måste man för att försäkra sig om att ingen blir skadad/utnyttjad/överkörd och det kan bli väldigt fel och man kan behöva be om en stor ursäkt efteråt och man känner sig dum och korkad och man försöker komma på något klokt att gära eller säga men få saker blir bra.
Ibland råkar man på någon som faktiskt behöver räddas även om jag tror det är ovanligt även om det förekommer.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav KrigarSjäl » 2008-10-18 21:28:39

nano skrev:KS:
När ens privatliv påverkar andra så har omgivningen rätt att lägga sig i.
Fast det behöver inte betyda att det är juste att lägga sig i alla gånger, någon form av privacy tycker jag nog är bra för det mesta.
Och få vill nog lägga sig i om man tror att denne skulle tycka illa om det men ibland måste man för att försäkra sig om att ingen blir skadad/utnyttjad/överkörd och det kan bli väldigt fel och man kan behöva be om en stor ursäkt efteråt och man känner sig dum och korkad.

Och vad fan har detta med någonting att göra??
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Linus_på_linjen » 2008-10-18 21:37:03

nano skrev:[Vad sägs om att flytta till labbet istället för skogen?
Där torde det vara lättare att hitta intressanta saker att göra och dessutom befolkas de av delvis andra människor än de som har som största intresse att gå på krogen och supa.


Flytta till vilket labb?

Men en av anledningerna till att det är som det är är kanske att jag föredrar att supa hemma framför på krogen. Detta ger en viss effekt på bankboken också!
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2007-10-13
Ort: Stockholm

Re: Motsatta könet*

Inläggav nano » 2008-10-18 21:39:43

Linus_på_linjen skrev:Och om man redan frågat de frågorna?
Då säger man något annat eller låter det vara tyst en stund, "tycker du om luffarchack, är du med på en match?".

Hänt att jag emellanåt tyckt ämnet varit tråkigt eller bara tappat tråden och jag noterar hur jag sitter och studerar hennes ansiktsfeatures eller något, ögonfransar, enskilda hårstrån, pupillens förändringar och hennes iris eller kartlägger hennes färgskiftningar i detalj.
Det brukar accepteras att jag säger det, det har nog aldrig ogillats men en del vänner har blivit lite chockade.

En har blivit alldeles rosenröd och fnittrig :)
Det har sagts mig att det visst är vara en invit att säga så men jag tycker inte det, då hade jag sagt att jag vill något istället.
Jag tycker om att se i detalj hur en tjej ser ut, jag behöver inte vara kär i henne för det.
Men man kan ju bli om man vet att hon är nyfiken, om jag inte redan hade någon jag liksom fastnat för redan :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 2 gånger.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav rdos » 2008-10-18 21:44:05

nallen skrev:
rdos skrev:
Mir skrev:Eller som jag gjort.
fråga,vill du bli min partner.
frågat många vid Drotningsgatan.
ingen villa ha mej.
är det svårt att säja,Ja
Alla säjer,Nej.


Det fungerar iaf garanterat inte. :D


Vilket är ett djävla skit, eftersom det är både rimligt och utförbart.


Såklart att det är. Problemet är bara att det inte funkar bland NTs. Annars skulle det inte alls vara något konstigt. Inte för mig iaf.

Påminner en del om de personer man ibland ser som står utmed vägarna och vinkar på bilar. Många av dem är nog autistiska.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Motsatta könet*

Inläggav Linus_på_linjen » 2008-10-18 21:47:40

nano skrev:
Linus_på_linjen skrev:Och om man redan frågat de frågorna?
Då säger man något annat eller låter det vara tyst en stund, "tycker du om luffarchack, är du med på en match?".

Hänt att jag emellanåt tyckt ämnet varit tråkigt eller bara tappat tråden och jag noterar hur jag sitter och studerar hennes ansiktsfeatures eller något, ögonfransar, enskilda hårstrån, pupillens förändringar och hennes iris eller kartlägger hennes färgskiftningar i detalj.
Det brukar accepteras att jag säger det, det har nog aldrig ogillats men en del vänner har blivit lite chockade.

En har blivit alldeles rosenröd och fnittrig :)
Det har sagts mig att det visst är vara en invit att säga så men jag tycker inte det, då hade jag sagt att jag vill något istället.
Jag tycker om att se i detalj hur en tjej ser ut, jag behöver inte vara kär i henne för det.
Men man kan ju bli om man vet att hon är nyfiken, om jag inte redan hade någon jag liksom fastnat för redan :)


Men jag kommer ju aldrig på något annat att säga!!!
Och hennes ansikte kan jag i detalj redan, hon är hur vacker som helst!
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2007-10-13
Ort: Stockholm

Re: Motsatta könet*

Inläggav rdos » 2008-10-18 21:49:46

KrigarSjäl skrev:
rdos skrev:
KrigarSjäl skrev:Det funkar, det kan jag gå i god för... :wink:


OK, så det funkar för dig att få tjejer på det sättet, men lyckas du få till några längre relationer med dem oxå?

Mitt privatliv ska du och alla andra skita i.


Självfallet, men eftersom du lägger dig i en diskussion om relationer så bör du ju kunna svara på följdfrågor. Om inte, vad var vitsen med att berätta om hur lätt du har för relationer?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nano » 2008-10-18 21:52:42

KrigarSjäl skrev:Och vad fan har detta med någonting att göra??

Tänkte på när du skrev:
"Mitt privatliv ska du och alla andra skita i."
Är det bara dig det hela gäller så har ingen någon sorts rätt till det på något sätt men saken förändras helt när någon blir inblandad tex genom en relation.
Du får behålla framgångsfaktor hos motsatta könet och/eller relationslängd för dig själv så mycket du vill :)
Tror nog rdos var intresserad och försökte komma fram till något rdos själv kanske kunde göra för att själv öka sina chanser till kärleksliv :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Motsatta könet*

Inläggav KrigarSjäl » 2008-10-18 21:54:04

rdos skrev:
KrigarSjäl skrev:
rdos skrev:[quote="KrigarSjäl"]
Det funkar, det kan jag gå i god för... :wink:


OK, så det funkar för dig att få tjejer på det sättet, men lyckas du få till några längre relationer med dem oxå?

Mitt privatliv ska du och alla andra skita i.


Självfallet, men eftersom du lägger dig i en diskussion om relationer så bör du ju kunna svara på följdfrågor. Om inte, vad var vitsen med att berätta om hur lätt du har för relationer?[/quote]
Borde kanske strukit relationer ur Milycs inlägg. Det är raggning jag kan. 8)
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav rdos » 2008-10-18 22:00:55

nano skrev:Tror nog rdos var intresserad och försökte komma fram till något rdos själv kanske kunde göra för att själv öka sina chanser till kärleksliv :)


Rdos har redan en relation och tre barn. :D

Däremot så kan jag känna igen de yngre killarnas problem här. Jag delade dem fram tills jag var ungefär 30 år och gick på danskurs på ABF i Norrköping.

Jag kan oxå känna igen mig i nanos resonemang. Jag "väntade" själv på en tjej i många år innan jag gav upp den metodiken. Att aspie-killar är sådana är nog inte helt ovanligt.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nano » 2008-10-18 22:03:10

Linus_på_linjen skrev:Flytta till vilket labb?

Men en av anledningerna till att det är som det är är kanske att jag föredrar att supa hemma framför på krogen. Detta ger en viss effekt på bankboken också!
Aha, i see, tänkte att du kanske som jag inte drack något med alkohol i alls :)

Vilket labb du nu skulle kunna gilla, mitt intryck är att intresse för det man gör på labbet spelar ungefär lika stor roll som faktisk kunskap, antar att som labbassistent gäller nog att man kommer in på enbart intresse nästan.

Linus_på_linjen skrev:Men jag kommer ju aldrig på något annat att säga!!!
Och hennes ansikte kan jag i detalj redan, hon är hur vacker som helst1
:)
Låter som om du tycker om henne :)
Satt och tänkte på vad du skulle kunna säga, kanske rakt ut "jag tycker om dig" eller mer neutralt "du har en skön stil, det är något med dig".
Jag säger ibland "jag gillar att du finns" fast det betyder iofs inte att jag är kär utan att jag tycker om att någon finns till och kanske just att jag mött personen i fråga under livet :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Milyc » 2008-10-18 22:07:32

KrigarSjäl skrev:Borde kanske strukit relationer ur Milycs inlägg. Det är raggning jag kan. 8)
... alltså löser inte kunskaper och färdigheter i raggning avsaknaden av relation? Då vet jag det, en gång för alla, att raggningsförmåga är ganska värdelöst för för den som vill ha en längre relation. 8)
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav nallen » 2008-10-18 22:10:09

Äh... får man knulla tillräckligt mycket och omväxlande så kan man ju klara sig utan andra relationer.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19632
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav rdos » 2008-10-18 22:11:04

Milyc skrev:
KrigarSjäl skrev:Borde kanske strukit relationer ur Milycs inlägg. Det är raggning jag kan. 8)
... alltså löser inte kunskaper och färdigheter i raggning avsaknaden av relation? Då vet jag det, en gång för alla, att raggningsförmåga är ganska värdelöst för för den som vill ha en längre relation. 8)


Nej, och det borde inte förvåna någon att det är så. Fast å andra sidan kan ju lite kunskaper om raggning komma väl till pass för att ö.h.t. kunna få till en relation. För bra framgång med raggning kan dock leda till att man dels blir kräsen och dels blir betraktad som oseriös (speciellt då om man är tjej och har många tillfälliga förbindelser).
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nano » 2008-10-18 22:11:46

rdos skrev:Jag kan oxå känna igen mig i nanos resonemang. Jag "väntade" själv på en tjej i många år innan jag gav upp den metodiken. Att aspie-killar är sådana är nog inte helt ovanligt.
Fast jag har ju en plan på hur jag ska träffa henne, och en kompis till mig råkade flytta och hamna som granne till henne, är iofs inte helt hundra på att det är så klokt att råka träffa henne när jag är hos kompisen och träffar henne på hennes trottoar.
Vill nog helst träffa henne på mer neutral mark men jag är glad åt ett återseende i princip varsomhelst.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav rdos » 2008-10-18 22:12:14

nallen skrev:Äh... får man knulla tillräckligt mycket och omväxlande så kan man ju klara sig utan andra relationer.


Det håller jag inte med om.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nallen » 2008-10-18 22:14:08

Det förvånar mig inte en sekund. Du är säkerligen inte ensam heller.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19632
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Milyc » 2008-10-18 22:16:18

nallen skrev:Äh... får man knulla tillräckligt mycket och omväxlande så kan man ju klara sig utan andra relationer.
Tala för dig själv. Jag är totalt ointresserad av att i allmänhet "knulla mycket och omväxlande" med icke specifik person.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav rdos » 2008-10-18 22:16:22

nano skrev:Fast jag har ju en plan på hur jag ska träffa henne, och en kompis till mig råkade flytta och hamna som granne till henne, är iofs inte helt hundra på att det är så klokt att råka träffa henne när jag är hos kompisen och träffar henne på hennes trottoar.
Vill nog helst träffa henne på mer neutral mark men jag är glad åt ett återseende i princip varsomhelst.


Jag önskar dig lycka till med att få träffa henne.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nano » 2008-10-18 22:16:27

nallen skrev:Äh... får man knulla tillräckligt mycket och omväxlande så kan man ju klara sig utan andra relationer.
Personligen skulle jag aldrig vilja göra det, jag vill ha en tjej som jag älskar rakt uppochner :)
Vilket uppfattas som skönast, kramas och gosa eller sex?
Skulle säga att det beror på stunden men oftast gosa o kramas.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Linus_på_linjen » 2008-10-18 22:17:27

nano skrev:Låter som om du tycker om henne :)

Satt och tänkte på vad du skulle kunna säga, kanske rakt ut "jag tycker om dig" eller mer neutralt "du har en skön stil, det är något med dig".
Jag säger ibland "jag gillar att du finns" fast det betyder iofs inte att jag är kär utan att jag tycker om att någon finns till och kanske just att jag mött personen i fråga under livet :)


På den första punkten får jag nog förklara mig skyldig.

Jag brukar säga någonting i stil med "kul att se dig", "jag har saknat dig" när vi inte setts på veckor 0ch "hur är det med dig".
Mer än så blir det inte...
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2007-10-13
Ort: Stockholm

Inläggav Milyc » 2008-10-18 22:18:11

nallen skrev:Det förvånar mig inte en sekund. Du är säkerligen inte ensam heller.
Men det är jag ifråga om parrelation men jag håller med rdos.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav rdos » 2008-10-18 22:18:42

nano skrev:Personligen skulle jag aldrig vilja göra det, jag vill ha en tjej som jag älskar rakt uppochner :)


Samma här.

nano skrev:Vilket uppfattas som skönast, kramas och gosa eller sex?
Skulle säga att det beror på stunden men oftast gosa o kramas.


Sex kan man klara av på andra sätt. Att krama och gosa kan man dock knappast tillfredsställa med sig själv. Inte heller glädjen av att vara förälder.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nano » 2008-10-18 22:21:41

Linus_på_linjen:
Kan du fråga om du får ge henne en kram?
En kvinnlig kollega till mig började försiktigt sätta handen i ryggen på mig när hon gick förbi på nära håll.
Bara så hon nuddade med fingertopparna, mycket trevlig tjej men blev inte kär då heller men jag vet ju varför tror jag.
Dessutom hann vi inte med mer än 3 månader innan jag åkte ut i en konsultrensning.

rdos skrev:....Att krama och gosa kan man dock knappast tillfredsställa med sig själv. Inte heller glädjen av att vara förälder.
det har du alldeles rätt i :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in