Motsatta könet*
Mir skrev:Eller som jag gjort.
fråga,vill du bli min partner.
frågat många vid Drotningsgatan.
ingen villa ha mej.
är det svårt att säja,Ja
Alla säjer,Nej.
Är detta ett citat, en dikt el verklighet? Om du verkligen gjort det, så är det iaf ett dåligt sätt. Du måste först lära känna personen innan du kan komma med en sån fråga.
Du kan ju skriva mer om dig själv och publicera en "kontaktannons" i den här tråden:
http://www.aspergerforum.se/kontakt-onskas-t5722.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:23:59, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma:
Du har själv sagt att självsäkerhet hos män är attraktivt och motsatsen är oattraktivt. Om man nu inte är självsäker verkar det ju logiskt att i alla fall försöka låtsas som man är det. Eller?
Vad är bäst? Att vara ärlig med sin osjälvsäkerhet eller att spela ett spel där man låtsas vara självsäker som missbutterfly föreslår?
Du har själv sagt att självsäkerhet hos män är attraktivt och motsatsen är oattraktivt. Om man nu inte är självsäker verkar det ju logiskt att i alla fall försöka låtsas som man är det. Eller?
Vad är bäst? Att vara ärlig med sin osjälvsäkerhet eller att spela ett spel där man låtsas vara självsäker som missbutterfly föreslår?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:23:59, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:rhodochrosite skrev:Jag fick nyligen veta att de flesta av tjejerna jag läst med senaste året eller så, har trott att jag var bög.
Nu påminner du om min kompis igen, den jag trodde du var när du blev med här. Märkligt.
Haha, så det finns fler exemplar av mig?
Berätta mer!
Senast redigerad av rhodochrosite 2011-05-04 16:24:00, redigerad totalt 1 gång.
- rhodochrosite
- Anslöt: 2008-09-20
Mats skrev:
Jag skulle säga att det viktiga är att bygga upp sin självkänsla.
Kan man inte spela självsäker, så är det bäst att vara öppen. Det går kanske bäst om man känner varann i förväg via internet.
När jag var ung så hade jag dels dåligt självförtroende och tvivlade på att någon man skulle vilja ha mig för evigt (något annat var jag inte intresserad av), men dels hade jag en (möjligen obefogad) självkänsla och tyckte att den man som fick mig vore lyckigt lottad.
Så kan du se dig som någon som är värdefull samtidigt som du vet med dig att du saknar vissa NT social skills?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:24:00, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Mats skrev:
Jag skulle säga att det viktiga är att bygga upp sin självkänsla.
Ja, det är klart...
Alien skrev:Kan man inte spela självsäker, så är det bäst att vara öppen. Det går kanske bäst om man känner varann i förväg via internet.
Men om man kan spela självsäker är det alltså att föredra framför att vara ärlig?
Alien skrev:Så kan du se dig som någon som är värdefull samtidigt som du vet med dig att du saknar vissa NT social skills?
Jag jobbar på det...
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:24:00, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Alien skrev:Kan man inte spela självsäker, så är det bäst att vara öppen. Det går kanske bäst om man känner varann i förväg via internet.
Men om man kan spela självsäker är det alltså att föredra framför att vara ärlig?
För NT-tjejer: Ja, jag tror det. Sån var jag som ung (NT hjärntvättad?) också. Jag var alldeles för osäker för att själv ta kontakt med nån annan osäker. (Min make är ingen macho typ men verkade glad och social, raka motsatsen till mig alltså.)
Däremot för AS-tjejer så förordar jag ärlighet. Om jag skulle söka nån idag efter ett långt liv och med AS-diagnosen, så skulle jag föredra ärlighet och inga spel.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:24:00, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:alfapetsmamma:
Det är sant som du säger, och det är inte lätt att göra nåt åt heller. Jag skulle säga att man bör jobba på sin självkänsla och självsäkerhet i första hand, samtidigt som man jobbar på sin framtoning. Saker kan sägas och göras på olika sätt och valet står inte mellan totalteater och brutalärlighet.
Till en viss del kan man inför sig själv och andra låtsas som man tycker nåt är mindre jobbigt än man finner det och när det funkar bra märka att man växt med uppgiften. Fake it 'til you make it.
Kan utveckla det vidare senare, nu måste jag gå.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Milyc skrev:Annars är väl de flesta av oss här inne absolut inga reltions- eller raggningsexperter.
Tala för dig själv...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Re: Motsatta könet*
missbutterfly skrev:Spela svårflirtad (om du är kvinna) och självsäker om du är man.
Det slår sällan fel.
Visa intresse för tjejen och verka intresserad av allt hon säger (även om vissa saker är totalt meningslösa i dina öron).
Fråga mycket om henne, så hon känner att du är intresserad.
I inledningsskede: Berätta bara saker om dig själv (kortfattat) om du får frågor (på så sätt behåller du "mystiken" över dig och intresset hålls vid liv.)
Le mycket när du pratar med henne/honom som du är intresserad av och titta i ögonen.
Mycket bra och konkreta tips!
Det funkar, det kan jag gå i god för...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Om tipsen funkar eller inte spelar väl inte så stor roll? De funkar säkert för NTs, eftersom de låter som en beskrivning av NTs. Vad som är viktigast är väl om man vill förställa sig på det viset, och vad som händer när andra parten ändå upptäcker att allting bara var ett spel? Eller om andra parten inte gör det, och du tvingas hålla upp spelet under en livstid.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Det funkar, det kan jag gå i god för...
OK, så det funkar för dig att få tjejer på det sättet, men lyckas du få till några längre relationer med dem oxå?
Mir skrev:Eller som jag gjort.
ingen villa ha mej.
är det svårt att säja,Ja
Alla säjer,Nej.
Du måste lära känna personen först. Om du frågar då det första du gör, kommer de skrämmas bort. Det är lättare att träffa folk i en förening eller hos någon kompis fest. De flesta vill inte prata med främlingar så mycket på stan (av nån anledning jag inte förstått).
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:MsTibbs skrev:Att skaffa en partner är väl en enkel match
Det är det inte. För en deprimerad manlig aspergare som mig är det omöjligt.
Jag kan inte spela självsäker. Kan inte spela teater öht.
Och jag kan inte skilja mellan en kvinna som spelar svårflörtad för att hon är intresserad och en kvinna som är oflörtbar för att hon är ointresserad. Jag utgår alltid ifrån att det är alternativ två som gäller.
Okej då; för en kvinna är det enkelt att få en partner (one-night-stand), tyvärr så blir man som kvinna överöst av oseriösa sådana förslag. Att få tag på en seriös person/partner som vill något annat än sex är svårt att få tag på. Hur det är för män vet jag inte, det vet ni bättre än jag.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Att få tag på en seriös person/partner som vill något annat än sex är svårt att få tag på. Hur det är för män vet jag inte, det vet ni bättre än jag.
Säkert är det lika svårt för en man. Det är ju trots allt så att 50% av befolkningen är män, och om kvinnor har svårt att hitta seriösa förhållanden så gäller samma sak rimligen oxå för män.
Sedan är det ju så att män som t.ex. Krigis som vet hur man charmar kvinnor har lätt att få till sexuella relationer, medan många andra män (speciellt de med AS då) har svårt även med detta. För kvinnor är det ju sällan svårt att hitta en sexpartner, så där finns en könsskillnad.
Kan intyga att det är mycket sparsamt, iaf för mig, jag ahr lite förtäckt blivit erbjuden det en gång samt ett fåtal gånger fått frågor om KK-"förhållande" med någon men de flesta brukar veta att jag inte är intresserad av det.MsTibbs skrev:Okej då; för en kvinna är det enkelt att få en partner (one-night-stand), tyvärr så blir man som kvinna överöst av oseriösa sådana förslag. Att få tag på en seriös person/partner som vill något annat än sex är svårt att få tag på. Hur det är för män vet jag inte, det vet ni bättre än jag.
Men jag tycker det är gulligt att de frågar
Min uppfattning är att 20% av killarna är extremt aktiva att försöka få tjejer i säng och spenderar kort tid på att komma innanför byxorna på henne för att sedan snabbt tröttna och leta efter någon annan.
Fast dessbättre finns det tjejer som matchar dessa killar så alla får som de vill
Det är ju inte säkert att KS är ute efter långa förhållanden även om min uppfattning är att majoriteten av AS människor är ute efter varaktiga förhållanden.rdos skrev:KrigarSjäl skrev:Det funkar, det kan jag gå i god för...
OK, så det funkar för dig att få tjejer på det sättet, men lyckas du få till några längre relationer med dem oxå?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Mir skrev:Eller som jag gjort.
ingen villa ha mej.
är det svårt att säja,Ja
Alla säjer,Nej.
Det fungerar iaf garanterat inte.
Vilket är ett djävla skit, eftersom det är både rimligt och utförbart.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:missbutterfly skrev:Spela svårflirtad (om du är kvinna) och självsäker om du är man.
Det slår sällan fel.
Visa intresse för tjejen och verka intresserad av allt hon säger (även om vissa saker är totalt meningslösa i dina öron).
Fråga mycket om henne, så hon känner att du är intresserad. *
I inledningsskede: Berätta bara saker om dig själv (kortfattat) om du får frågor (på så sätt behåller du "mystiken" över dig och intresset hålls vid liv.)
Le mycket när du pratar med henne/honom som du är intresserad av och titta i ögonen.
Mycket bra och konkreta tips!
Det funkar, det kan jag gå i god för...
Vad ska man fråga om då? (* ovan)
Resten av det kommer, om allt infaller/utförs enligt beskrivningen, att leda till en kombination av intellektuell understimulans och sensory overload
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:KrigarSjäl skrev:Det funkar, det kan jag gå i god för...
Mitt privatliv ska du och alla andra skita i.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
nallen skrev:Resten av det kommer, om allt infaller/utförs enligt beskrivningen, att leda till en kombination av intellektuell understimulans och sensory overload
Ja. Så är det ofta när man har en relation med en renodlad NT.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:24:03, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
Svårt ämne det här.
Jag vet t.o.m. vem jag vill ha men inte hjälper det inte.
Lika bra att bli en eremit och flytta till en koja i skogen. Chansen att träffa någon är lika stor där.
Jag vet t.o.m. vem jag vill ha men inte hjälper det inte.
Lika bra att bli en eremit och flytta till en koja i skogen. Chansen att träffa någon är lika stor där.
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
nallen skrev:Vad ska man fråga om då? (* ovan)
Fråga om obetydliga saker typ "Vad jobbar du med?", "Hur många syskon har du?" osv..Stick in många "Vad tycker du om...blablabla" (något ämne, sak etc.)
OCH, det viktigaste: verka intresserad av svaren, hur dumma de än må vara.
(Och ställ gärna följdfrågor.)
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
missbutterfly skrev:nallen skrev:Vad ska man fråga om då? (* ovan)
Fråga om obetydliga saker typ "Vad jobbar du med?", "Hur många syskon har du?" osv..Stick in många "Vad tycker du om...blablabla" (något ämne, sak etc.)
OCH, det viktigaste: verka intresserad av svaren, hur dumma de än må vara.
(Och ställ gärna följdfrågor.)
Och om man redan frågat de frågorna?
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 16:24:04, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
Återgå till Att leva som Aspergare