Matte och Pemer i Malmö...

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Matte och Pemer i Malmö...

Inläggav Pemer » 2008-10-08 16:07:54

Om en vecka hälsar Huddinge Hockey på Malmö Redhawks i Malmö Isstadion. Med spelarbussen ca två timmar före nedsläpp kommer också klubbens webredaktion...

rottis30, tvilling99, Svanten Svante och DC har visat intresse för att försöka ses. Är det fler? Vet inte hur det är med platser runt omkring Malmö Isstadon för mer *fika före matchen*...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Savanten Svante » 2008-10-08 17:09:26

När är nedsläpp då?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Pemer » 2008-10-08 17:37:02

Sorry! Nedsläpp är 19.00.
Pemer

Inläggav Pemer » 2008-10-08 17:47:23

Någon i Nybro? :)

Sitter på Victoriahallens pressläktare nu... :lol:
Pemer

Inläggav Mördarsnigel » 2008-10-08 19:14:27

Pemer den gången du är i Borås kan man kanske fixa en träff i Göteborg. Jag bor halvvägs mellan gbg och borås så jag skulle kanske kunna köra omvägen och plocka upp dig och forsla in dig till stan om inte tågen funkar lika bra/bättre
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Mördarsnigel

Anslöt: 2007-11-30

Inläggav Titti » 2008-10-08 19:47:15

Mördarsnigel skrev:Pemer den gången du är i Borås kan man kanske fixa en träff i Göteborg. Jag bor halvvägs mellan gbg och borås så jag skulle kanske kunna köra omvägen och plocka upp dig och forsla in dig till stan om inte tågen funkar lika bra/bättre

Jag föreslår en träff i Borås istället, med transporthjälp till/från Arenan istället. Min erfarenhet av Pemers/Mattes tidsprogram säger mig att tiden inte räcker till mer... ;)
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Mördarsnigel » 2008-10-08 20:43:27

Aha. Ja för mig går det bra. Glömde att det faktiskt bodde en till i de här krokarna. Tänkte att man skulle till gbg för att få ihop lite folk, men vi blir ju nog många om det är du, jag och de två. någon till kan man säkert få med också
Mördarsnigel

Inläggav Titti » 2008-10-08 21:24:49

Mördarsnigel skrev:Aha. Ja för mig går det bra. Glömde att det faktiskt bodde en till i de här krokarna. Tänkte att man skulle till gbg för att få ihop lite folk, men vi blir ju nog många om det är du, jag och de två. någon till kan man säkert få med också

*körde förbi Ubbhult i lördags*
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Mördarsnigel » 2008-10-08 21:39:07

ooh, close contact :]
Mördarsnigel

Inläggav Pemer » 2008-10-13 22:53:00

Klistrar in mina två senaste mer relevanta inlägg från 11-13 okt:

Ja, precis... normalfallet är att vi kommer med spelarbussen och anländer vid arenan två timmar före nedsläpp. Matchen och tiden efter matchen är sedan arbetstid för att anteckna/referera respektive fotografera från matchen och sedan få in resultatet på hemsidan. Under de där två timmarna fram till match ska också kontakt etableras med ansvariga i arenan, och hur vi tar oss in till pressläktaren. Det brukar kunna lösa sig i princip omgående vid ankomst, men kan skilja sig en smula. Men på de flesta arenor har vi ju nu också varit förut under de två senaste säsongerna, och hittar själva och vet vad som gäller, och är ofta också igenkända sedan tidigare besök som Huddinges webredaktion...

Arrangemang av större träff med fler från forumet kan alltså funka om det finns bra mötesplats nära intill arenan, alternativt om någon kan hämta och lämna med bil och köra oss till och från alternativ mötesplats i annan del av staden i fråga. I Borås fanns Max vid Borås Arena, t ex. :)

I det sistnämnda fallet finns då också en risk att hela schemat kan spräckas svårt om spelarbussen blir försenad. Det var något vägarbete någonstans mellan Jönköping och Borås som sinkades oss en aning i fjol när vi hade gjort upp om att träffa Titti, t ex.

I den mån jag i förväg kan planera både tidsmässigt och ekonomiskt att tänka mig egen resa till eller från en match, eller bägge delarna, kan alltid utpräglade specialvarianter diskuteras. Det är alltid kul att träffa nya och gamla vänner!!

Just Borås första gången i år är en söndag (23/11) en helg där åtminstone jag känner att det kunde vara av intresse och förhoppningsvis inte alltför ekonomiskt slitsamt att försöka ta mig ner till ex.vis Göteborg själv och försöka träffa forumister någonting på lördagen, gärna knoppa på någons soffa och ta mig till Borås under söndagen, och åka hem med laget efter matchen. Vet inte hur Matte ser på det, men han brukar gilla sådant också. :)

Det gäller att vår tredje kollega i klubben som behärskar den aktuella programvaran kan jobba på A-juniorernas hemmamatch på lördagseftermiddagen bara...

Sedan är alltid Umeå en specialresa, för dit brukar laget flyga, ligga på hotell natten efter match och flyga hem dagen efter, och flyga med på klubbens bekostnad har vi inte brukat få göra. Dit har vi därför utvecklat en tradition att ta nattåget upp kvällen före match, anlända på morgonen matchdagen och ta nattåget hem efter matchen. Jag brukar dessutom gå och morgontvaga mig på simhallen uppe vid Gammlia. :)

I Umeå har vi redan vänner och bekanta vi brukar försöka träffa om det funkar, och vi har tyckt oss förstå att det kanske finns någon eller några till där i trakten som skulle vara jäkligt kul att träffa om dessa också vill...

Nu närmast blir den resan en road trip för laget med Björklöven borta på fredag kväll (31/10), följt av Mora borta på söndagen (2/11), och jag har inte koll än på exakt hur laget reser, och om det kommer att bli möjligt för oss att åka med. Till en småländsk road trip med matcher mot Nybro och Växjö och en övernattning på Scandic i Växjö emellan förrförra säsongen fick vi också ett hotellrum. Jag ska kolla senare idag i samband med söndagens match hur det ser ut den där helgen...

Jag kan där annars tänka mig att försöka ordna övernattning i Umeå privat (känner en umebo som eventuellt kan hyra övernattningslägenhet av sin br-förening), resa till Dalarna under lördag och träffa vissa trevliga dalabor med vilka saken diskuterats förr, och kanske låna en soffa där också, för att sedan ta sig till Mora under söndag och åka med laget hem.

Sedan har vi helgen 6-7 december, som jag glunkat om i tråden om Visby-träff i september, den helgen spelar HIK:s damlag i innebandy bortamatch mot visbylaget Endre på söndagen, så då tänkte vi försöka hitta på något med Mats... :)

Andra bortamatchen mot Malmö är en fredagkväll, 30 januari, så om man kan göra helgen fri kunde man planera in en hel helg med forumister, eller i varje fall en hel lördag om man möjligtvis skulle behöva lägga söndagen på hemfärden. Där vet man nu tyvärr inte förrän framåt juletid hur våra juniorlags spelprogram vid den tiden kommer att se ut.

Det är idiotiskt nog Matte och jag och bara en person till som är tillgänglig personalstyrka för arbetsuppgiften att föra dem matcherna online. Måste försöka göra något åt det, så kanske det kunde börja bli mer mänskligt om inte annat nästa säsong. För att lära upp fler behöver man ju också hemmamatcher då de som ska lära sig kan sitta med och se på. Ah well.
Pemer

Inläggav Pemer » 2008-10-13 23:01:34

Och det senaste, just nu viktigaste:

Å andra sidan börjar Huddinges webmaster känna av ett hälsotillstånd som kan peka mer och mer åt att undvika långa resor och kalla ishallar de närmaste dagarna, om han möjligtvis vill prioritera sin 40-årsskiva till helgen. Kanske t o m blir läge att själv ens kunna se Huddinge-Leksand hemma på fredag kväll tack vare att den TV-sänds, om det vill sig illa...

Jag har dåligt med medikamenter hemma också... morgondagen får avgöra hur sjutton onsdagen blir...

...resten av måndagskvällen har gjort helt klart att min hälsa inte är lämplig att kombinera med någon malmöresa. Testa igen fredag 30 januari? :)
Pemer

Inläggav Pemer » 2008-10-15 22:53:21

Matte fick se en av Huddinges största skalper genom tiderna...

Malmö-Huddinge 2-3 (0-1, 1-2, 1-0).

Fasen vad jag förbannar att jag skulle bli så dålig... Vilken match att missa!!!

Nog borde matchen ha gått precis likadant också om jag hade suttit på pressläktaren i Malmö Isstadion i stället för här hemma i soffan vid datorn och följde matchen online...? Fan tro´t... :D

SÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!!
Pemer

Re: Matte och Pemer i Malmö...

Inläggav DC » 2008-10-18 13:42:48

Pemer skrev:Om en vecka hälsar Huddinge Hockey på Malmö Redhawks i Malmö Isstadion. Med spelarbussen ca två timmar före nedsläpp kommer också klubbens webredaktion...

rottis30, tvilling99, Svanten Svante och DC har visat intresse för att försöka ses. Är det fler? Vet inte hur det är med platser runt omkring Malmö Isstadon för mer *fika före matchen*...

Om en vecka, skrivet den 10:e det måste ha varit redan? Skumt men jag får olästa diskussioner markerade som lästa plötsligt och jag tittar främst efter markören för olästa därför missade jag detta.
Senast redigerad av DC 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
DC
Inaktiv

Anslöt: 2008-01-03

Inläggav Pemer » 2008-10-19 2:04:56

Verkar som om du har skumma problem i så fall, men du har noterat att forumet backades 58 timmar kring förra helgen?

Jag startade den här tråden just när du kommenterade "15/10 Malmö" i min signatur och indikerade intresse att försöka ses i en helt annan tråd, för att se om det var ännu fler i Malmö med omnejd som var intresserade. Men under tiden sedan dess har du nog inte varit inne så mycket, vad jag sett. Fullt förståeligt när du är mamma med en så liten. Hoppas allt är fint!!

Som framgår i mellanliggande inlägg blev jag sedan irriterande dålig och blev hemma och fick inte se den sköna skrällen när Huddinge vann där nere - eller för den delen när laget i fredags kväll på hemmaplan blev först i serien att ta poäng mot Leksand. Nu är vi på gång!!!
Pemer

Inläggav Mats » 2008-10-19 9:07:37

Pemer skrev:eller för den delen när laget i fredags kväll på hemmaplan blev först i serien att ta poäng mot Leksand.

Missade du den matchen också? :( Jag såg den på TV. :D
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav DC » 2008-10-19 10:42:44

Pemer skrev:
Verkar som om du har skumma problem i så fall, men du har noterat att forumet backades 58 timmar kring förra helgen?

Jag startade den här tråden just när du kommenterade "15/10 Malmö" i min signatur och indikerade intresse att försöka ses i en helt annan tråd, för att se om det var ännu fler i Malmö med omnejd som var intresserade. Men under tiden sedan dess har du nog inte varit inne så mycket, vad jag sett. Fullt förståeligt när du är mamma med en så liten. Hoppas allt är fint!!

Som framgår i mellanliggande inlägg blev jag sedan irriterande dålig och blev hemma och fick inte se den sköna skrällen när Huddinge vann där nere - eller för den delen när laget i fredags kväll på hemmaplan blev först i serien att ta poäng mot Leksand. Nu är vi på gång!!!

Allt är bra med mig/oss. Det blir intensiva dagar ibland så då får mitt sociala (internet)liv stå tillbaka. Det kommer en ny chans den 30/1? Ett tag dit men ingen evighet.
Senast redigerad av DC 2011-05-04 16:12:17, redigerad totalt 1 gång.
DC
Inaktiv

Anslöt: 2008-01-03

Inläggav Pemer » 2008-10-20 18:45:08

Mats skrev:
Pemer skrev:eller för den delen när laget i fredags kväll på hemmaplan blev först i serien att ta poäng mot Leksand.

Missade du den matchen också? :( Jag såg den på TV. :D

Jag med! :D

Sedan var jag lite lagom förkylningshes elitseriespeaker i daminnebandy i stället för att åka till Oskarshamn igår. Kändes rätt stort att se inslag från matchen Balrog-IKSU i samma serie i reprisen av gårdagens Sportspegel idag, följt av dagens resultat i serien och den vackra elitserietabellen med Huddinge på tredje plats... :)
Pemer

Återgå till Träffar

Logga in