Diskussion om forumets styrelseskick.
68 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
jonsch skrev:JOR, du kan utan vidare hänvisa sommar till exempelvis mig. Nu ska jag visserligen lägga mig men hon hinner kanske skriva något litet till.
Koppla av du!
/ J
Jag tar saken med den det gäller. I detta fallet JOR.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Aaa!
Det...
Alltså, den regeln måste hållas med näbbar och klor, annars riskerar jag att acceptera att både den ene och den andra vill byta. Blir ohållbart i längden.
Jag har länge, riktigt länge velat lägga till rådet vid tillfället då folk skall regga sig, där jag starkt avråder de från att välja något alltför avslöjande eller yttra sig på vis så att man kan luska ut vem det är. Och ytterligare ett råd, att inte prata om sina brott man gjort.
Förr eller senare så känner de sig hotade och kommer då till mig, som har som standard att blåneka.
Den tiden var jag inte admin, om jag minns rätt, så det var order från högsta tuppen. Och den regeln skall gälla.
Vägrar släppa det.
Ni sjabblade, inte jag.
Det...
Alltså, den regeln måste hållas med näbbar och klor, annars riskerar jag att acceptera att både den ene och den andra vill byta. Blir ohållbart i längden.
Jag har länge, riktigt länge velat lägga till rådet vid tillfället då folk skall regga sig, där jag starkt avråder de från att välja något alltför avslöjande eller yttra sig på vis så att man kan luska ut vem det är. Och ytterligare ett råd, att inte prata om sina brott man gjort.
Förr eller senare så känner de sig hotade och kommer då till mig, som har som standard att blåneka.
Den tiden var jag inte admin, om jag minns rätt, så det var order från högsta tuppen. Och den regeln skall gälla.
Vägrar släppa det.
Ni sjabblade, inte jag.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:En uppmaning (nej, jag leker inte mod): Håll er till ämnet, snälla.
JOR: Bra skrivet, bra tänkt.
Det tycker jag att vi gör men svårt för er andra att veta då ni inte har alla fakta.
Läs trådstarten. Där uppmanar jag till att specifika fall inte ska diskuteras. Det skulle uppskattas om denna uppmaning respekterades. Eftersom andra forumiter inte har all fakta kan de inte uttrycka sig, vilket resulterar i en dialog mellan dig och JOR. Hur detta kan föra tråden framåt överlåter jag till dig att förklara.
Jag ska sova.
Jag ska sova.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
JOR skrev:Aaa!
Det...
Vägrar släppa det.
Ni sjabblade, inte jag.
Jag medger att jag sjabblade. Visst var jag lite naiv men hur i hela friden skulle jag kunna veta att sådan otäckheter skulle hända Saker kan hända och med tanke på det är regeln lite väl hårt hållen och medkänsla skadar sällan. Okej, då vet jag att bestämmelsen inte var din men det fick jag veta först nu.
Charley? skrev:Läs trådstarten. Där uppmanar jag till att specifika fall inte ska diskuteras. Det skulle uppskattas om denna uppmaning respekterades. Eftersom andra forumiter inte har all fakta kan de inte uttrycka sig, vilket resulterar i en dialog mellan dig och JOR. Hur detta kan föra tråden framåt överlåter jag till dig att förklara.
Jag ska sova.
Jag glömde bort det mitt i debatten Sorry.
Jag skulle vara intresserad av att se hur många som faktiskt vill se att det införs ändringar av något slag. Ändringar som har med forumets regler att göra, eller ändring av moderatorerna som ser till att reglerna följs.
Det ska alltså inte vara kopplat till att någon eller några medlemmar förpestat luften för dig eller tagit bort forumets fokus från vad du vill att det ska vara.
Hur skapar man en omröstning?
Det ska alltså inte vara kopplat till att någon eller några medlemmar förpestat luften för dig eller tagit bort forumets fokus från vad du vill att det ska vara.
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Mördarsnigel skrev:Jag skulle vara intresserad av att se hur många som faktiskt vill se att det införs ändringar av något slag. Ändringar som har med forumets regler att göra, eller ändring av moderatorerna som ser till att reglerna följs.
....
Men ha då något förslag med i omröstningen som vi kan ta ställning till.
Annars blir det ju bara en "är du nöjd?" fråga
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Ja men det var det jag ville.
Inga av mina problem med forumet har något som helst att göra med reglerna eller moderatorerna. Jag ville veta vilken ratio det är mellan de som har moderator-pms och de som är nöjda med hur forumet styrs.
Inga av mina problem med forumet har något som helst att göra med reglerna eller moderatorerna. Jag ville veta vilken ratio det är mellan de som har moderator-pms och de som är nöjda med hur forumet styrs.
- Mördarsnigel
Mördarsnigel skrev:Ja men det var det jag ville.
men då är det väl bara att skapa en omröstning.
PS: här under synpunkter går det inte, så prova under övrigt.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Okej, det var det jag undrade. Trodde att det gick här inne också men såg inte hur.
- Mördarsnigel
Det är väl jättedumt att det inte går att rösta här eftersom det är just här man vill kunna göra omröstningar om forumet i stort. Kan inte Admin fixa det?
Tycker förresten också att denna avdelning enbart borde kunna läsas av medlemmarna. Andra har inte med våra interna diskussioner att göra.
(Ville bara skriva ner detta innan jag glömmer bort det igen, är annars för trött för att diskutera idag.)
Tycker förresten också att denna avdelning enbart borde kunna läsas av medlemmarna. Andra har inte med våra interna diskussioner att göra.
(Ville bara skriva ner detta innan jag glömmer bort det igen, är annars för trött för att diskutera idag.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Jag skapade en omröstning i "övrigt". Den var svår att formulera och någon hittar säkert brister med den.
Men den borde kunna visa på hur utsträckt missnöjet är.
Jag tycker faktiskt inte att något är lika viktigt om det bara är fem personer som står för det, till skillnad från om det skulle vara tjugo.
Men den borde kunna visa på hur utsträckt missnöjet är.
Jag tycker faktiskt inte att något är lika viktigt om det bara är fem personer som står för det, till skillnad från om det skulle vara tjugo.
- Mördarsnigel
Jag tycker att man ska kunna göra omröstningarna i den här delen av forumet, för att ge resultaten en mer officiell status. Och då skulle man separera de två frågora jag hade med.
När man ändrar sina inlägg så kan man inte ändra sin omröstning, och man får inte ta bort inlägg, så jag kan inte göra så mycket. Resultatet kan ju vara intressant i alla fall, trots de ihopslagna frågorna.
När man ändrar sina inlägg så kan man inte ändra sin omröstning, och man får inte ta bort inlägg, så jag kan inte göra så mycket. Resultatet kan ju vara intressant i alla fall, trots de ihopslagna frågorna.
- Mördarsnigel
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter