Smartphone

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Smartphone

Inläggav Lilla Gumman » 2008-10-10 23:19:25

Hej!

Jag har funderat på en smartphone, för att minska antalet prylar att bära med sig.

I dagsläget har jag följande:
En mp3-spelare på 1 GB (tappad i golvet tusen gånger, så den börjar gå sönder snart).
En mobil med kamera, som kan skicka och ta emot sms och mms.
En Handi-kalender.

Men det vore praktiskt om man kunde stoppa in allting i samma pryl. Typ som Handifon. Men en Handifon känns lite för enkel. Det är väldigt smidigt att skicka sms med Nokias T9-ordlista, men i Handifonen får man skriva med pennan på ett alfabets-tangentbord. Och den kan bara spara fem mp3-låtar.

Går det att installera Handi-programvaran på en vanlig smartphone? Eller finns det en kalender där man enbart ser dagens planering med bild och text ungefär som i Handi-programvaran?

Annars finns det ju de som har fått en Handifon och använder Handiprogrammet enbart till planering och går ut i Windows och skickar sms med mera. Men eftersom jag inte lär få en Handifon då jag kan klara av en vanlig mobiltelefon, vad finns det för alternativ med allt-i-ett?

Jag tycker Nokias kalender är lite plottrig, Handi är mer tydlig och lättare att förstå. Annars gillar jag Nokia rätt mycket.

Tja, det är lite funderingar från mig. Hoppas nån kan/orkar svara.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 16:13:59, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Smartphone

Inläggav MsTibbs » 2008-10-10 23:49:47

Lilla Gumman skrev: Och den kan bara spara fem mp3-låtar.


Nehe det kan den inte visst det, den kan spara fler... :D ( :oops: )
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:13:59, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Lilla Gumman » 2008-10-11 0:31:08

Hej!

Japp, jag har gjort det av misstag nån gång. Det var fel på Handin så den tog inte bort låtar utan bara lade till nya. Sen funkade det son vanligt igen efter att jag strulat länge med det. Nu har jag bytt Handi också.

Men jag vet inte hur man skulle kunna få in typ 10 eller 20 låtar på Handin? Handiladdaren klarar ju inte det. Eller gör den det? 20 låtar skulle mer än väl kunna täcka in mitt behov av musik, det går ju att ha alla mp3-låtarna på datorn och sen byta då och då.

Hmm ... hur kommer man runt detta med det att det är krångligt att skicka sms med em Handifon? Går det att lösa är jag super-intresserad. Kan inte knappen i mitten på Handifonen användas som piltangent, för att navigera runt bland bokstäverna? Det borde vara smidigare än att klicka på en bokstav i taget.

Men en Handifon kostar ju cirka 15300 och Handin kostar cirka 4000 så jag fattar ifall Habiliteringen inte är intresserad. Det blir dyrt för dem.

Alla som har Handi II och Handifon kan ju dela med sig av tips till varandra. Fast det kanske bara är jag och MsTibbs som har Handi av de mer "aktiva" på forumet?

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 16:13:59, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav MsTibbs » 2008-10-11 0:44:25

Lilla Gumman skrev:Men jag vet inte hur man skulle kunna få in typ 10 eller 20 låtar på Handin? Handiladdaren klarar ju inte det. Eller gör den det? 20 låtar skulle mer än väl kunna täcka in mitt behov av musik, det går ju att ha alla mp3-låtarna på datorn och sen byta då och då.


Du kan ju "råka" lägga dem direkt i Handis mapp med musikfiler istället för att gå genom Handi-programmvaran... tänk extern hårddisk typ. :)
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till IT-forum



Logga in