Scientologerna (Uppdrag granskning m m)
Vad tror man på exakt om man är scientolog då Charley?
Vill du inte gå med i min kyrka istället?
I stora drag går det till att du och jag träffas en gång i månaden så räknar vi på hur mycket pengar du kan ge mig.
Beroende på hur mycket pengar jag får så blir du mer frälst och din själ utvecklas jättemycket liksom.
Vill du inte gå med i min kyrka istället?
I stora drag går det till att du och jag träffas en gång i månaden så räknar vi på hur mycket pengar du kan ge mig.
Beroende på hur mycket pengar jag får så blir du mer frälst och din själ utvecklas jättemycket liksom.
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Men Herre Min Skapare (läste precis Amanda2s inlägg).
Du har inte tänkt på att alla dessa konspirationer egentligen är en konspiration för att få konspirationsteoretiker/galningar/sådana som staten vill få bort, att fokusera på just dessa av staten skapade konspirationer, så att de missar den verkliga konspirationen? Tänk på den du..
Du har inte tänkt på att alla dessa konspirationer egentligen är en konspiration för att få konspirationsteoretiker/galningar/sådana som staten vill få bort, att fokusera på just dessa av staten skapade konspirationer, så att de missar den verkliga konspirationen? Tänk på den du..
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Men Herre Min Skapare (läste precis Amanda2s inlägg).
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Amanda2:
Underhållande läsning, men jag kan inte ta varken dig eller din text på allvar. Det verkar som att du tror på det första bästa som säger emot den oficiella historien.
Så det är alltså normalt att hela tiden känna en näst intill okontrollerbar ilska som är så intensiv och överväldigande att den kväver allt rationellt tänkande? Bra att veta.
Underhållande läsning, men jag kan inte ta varken dig eller din text på allvar. Det verkar som att du tror på det första bästa som säger emot den oficiella historien.
Amanda2 skrev:sluta ta era jävla mediciner. nej, det är inget fel på era hjärnor! jag lovar!
Så det är alltså normalt att hela tiden känna en näst intill okontrollerbar ilska som är så intensiv och överväldigande att den kväver allt rationellt tänkande? Bra att veta.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Så Lisa McPhersons död under scientologernas överinseende är alltså bara en cover-up för de skattefinaniserade skolorna i Idaho?Charley? skrev:Men Herre Min Skapare (läste precis Amanda2s inlägg).
Encylopedia Dramatica har en bra artikel om Scientologi. Den kanske är lite jobbosäker och hård i tonen, men det är snarast nödvändigt.
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp
- Anslöt: 2008-08-03
Proffe Slimp skrev:Så Lisa McPhersons död under scientologernas överinseende är alltså bara en cover-up för de skattefinaniserade skolorna i Idaho?
Encylopedia Dramatica har en bra artikel om Scientologi. Den kanske är lite jobbosäker och hård i tonen, men det är snarast nödvändigt.
Nej, jag pratar om den verkliga konspirationen.
Charley? skrev:Men Herre Min Skapare (läste precis Amanda2s inlägg).
hahaHAHA!!
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
Charley? skrev:För övrigt är jag med i Scientologikyrkan.
Det finns människor jag värderar högt som fastnat hos scientologerna, så jag dömer inte dig som person. Jag hoppas dock att även du kan bli fri från dem och deras irrläror.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Micke2 skrev:Det finns människor jag värderar högt som fastnat hos scientologerna, så jag dömer inte dig som person. Jag hoppas dock att även du kan bli fri från dem och deras irrläror.
Har jag sagt att jag tror på det? Jag är bara med i Scientologikyrkan.
Charley? skrev:Du har inte tänkt på att alla dessa konspirationer egentligen är en konspiration för att få konspirationsteoretiker/galningar/sådana som staten vill få bort, att fokusera på just dessa av staten skapade konspirationer, så att de missar den verkliga konspirationen?
Vettigaste konspirationsteorin hittills! Jag köper den rakt av.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Micke2 skrev:Det finns människor jag värderar högt som fastnat hos scientologerna, så jag dömer inte dig som person. Jag hoppas dock att även du kan bli fri från dem och deras irrläror.
Har jag sagt att jag tror på det? Jag är bara med i Scientologikyrkan.
Allvarligt? Hade jag aldrig kunnat drömma om, måste jag erkänna. Vill du berätta mer om hur det gick till? Du verkar ju ovanligt intelligent så om du är med där måste det finnas en väldigt god anledning. Fick du hjälp av dem när du höll på med droger? (Om jag får vara nyfiken och fråga.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:08:32, redigerad totalt 1 gång.
"Från flera håll har scientologirörelsen stämplats som en sekt och anklagats för att bedriva hjärntvätt och att utnyttja svaga och sökande människor i behov av stöd och hjälp. Man har också kritiserats för att lura sina anhängare ur ekonomisk synvinkel. Det har ofta hänt att folk har tagit stora lån och skuldsatt sig för att ha råd att köpa scientologi-kurser. Organisationen har en hierarkisk pyramidformad uppbyggnad där medlemmar på de lägsta nivåerna betalar betydande avgifter (tiotusentals dollar [16]) för kurser och behandlingar som sedan skickas uppåt i organisationen i form av olika avgifter. En stor del av verksamheten för nyrekryterade medlemmar går ut på att värva ytterligare nya medlemmar vilket ger bonus och avdrag på de egna kurskostnaderna."
Klippt och klistrat ifrån Wikipedia.
Jag vägrar se scientologi som en relligion .
Det är mest av allt ett pyramidspel.
USA är pyramidspelens förlovade land och scientologerna kan klä ut sig till kyrka på samma sätt som Amway utger sig för att vara ett legitimt företag.
En humbug organsition som profiterar på lättlädda och svaga människor.
Vidrigt.
Klippt och klistrat ifrån Wikipedia.
Jag vägrar se scientologi som en relligion .
Det är mest av allt ett pyramidspel.
USA är pyramidspelens förlovade land och scientologerna kan klä ut sig till kyrka på samma sätt som Amway utger sig för att vara ett legitimt företag.
En humbug organsition som profiterar på lättlädda och svaga människor.
Vidrigt.
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
Jonte skrev:Såå Inger, det är till att jobba för militären?Amanda2 skrev:eftersom detta är så känsligt så finns det folk överallt på internet anställda av militären som har som jobb att racka ner på sk konspirationsteorier.
Hehe. Tydligen.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Allvarligt? Hade jag aldrig kunnat drömma om, måste jag erkänna. Vill du berätta mer om hur det gick till? Du verkar ju ovanligt intelligent så om du är med där måste det finnas en väldigt god anledning. Fick du hjälp av dem när du höll på med droger? (Om jag får vara nyfiken och fråga.)
Nej, de förföljde mig i ett år efter att jag specialbeställt DSM-IV-TR (ringde på ett oregistrerat nummer, visste vem jag var och vart jag bodde fastän jag inte var folkbokförd). Efter ett tag gick jag med på ett möte.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Du har inte tänkt på att alla dessa konspirationer egentligen är en konspiration för att få konspirationsteoretiker/galningar/sådana som staten vill få bort, att fokusera på just dessa av staten skapade konspirationer, så att de missar den verkliga konspirationen? Tänk på den du..
Problemet r ju, att veta vilka av konspirationerna som är verkliga och icke-verkliga, det kan inte vanliga personer veta i normalfallet. Sedan finns det massa konstiga avarter på allting, även i de saker där vissa korn är sanning.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
Judarna?Charley? skrev:Proffe Slimp skrev:Så Lisa McPhersons död under scientologernas överinseende är alltså bara en cover-up för de skattefinaniserade skolorna i Idaho?
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp
Proffe Slimp skrev:Judarna?Charley? skrev:Proffe Slimp skrev:Så Lisa McPhersons död under scientologernas överinseende är alltså bara en cover-up för de skattefinaniserade skolorna i Idaho?
Nej.
Inger skrev:Thetanerna...?
Nej... Alltså, varför missuppfattar alla mig? Den verkliga konspirationen går inte att förklara, ingen är tillräckligt intelligent och insatt för att förstå.
Men ändå så är du helt säker på att det inte är judana som ligger bakom den verkliga konspirationen. Ser du inte luckorna i din argumentation? Kan det inte vara så att tillvaron i grunden är kaotisk, ologisk och våldsam? Kan det inte vara så att människans förmåga att se och skapa mönster har sin grund i jägar- & samlarsamhället, men att om man ser och skapar mönster utan att ha någon form av förnuft inkopplat så ser och skapar man istället monster?Charley? skrev:Nej.[/quote]Varför inte? Att skylla allt på judarna - det är en rejäl husmanskonspirationsteori. Inget tjafs med rymdödlor eller hemliga sällskap som grundades i Atlantis - tjafs som kräver massa förklaringar. Då är judarna mycket bättre att skylla allt på - alla vet vilka de är.[quote="Charley? skrev:Proffe Slimp skrev:Judarna?Charley? skrev:Nej, jag pratar om den verkliga konspirationen.Proffe Slimp"]Så Lisa McPhersons död under scientologernas överinseende är alltså bara en cover-up för de skattefinaniserade skolorna i Idaho?
Encylopedia Dramatica har en bra artikel om Scientologi. Den kanske är lite jobbosäker och hård i tonen, men det är snarast nödvändigt.Inger skrev:Thetanerna...?
Nej... Alltså, varför missuppfattar alla mig? Den verkliga konspirationen går inte att förklara, ingen är tillräckligt intelligent och insatt för att förstå.
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 16:08:36, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp