Om Asperger i Boston Legal
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Om Asperger i Boston Legal
Tycker det verkar bekant och undrar om det kan vara en repris jag ser, som det har skrivits om här förr, men sökning på "Boston Legal" ger inte en vettig sökträff.
I kvällens avsnitt av Boston Legal kommer de på att en advokat, som alltid varit lite speciell och beskriver väldigt speciella drag som hans far hade också, troligen har Asperger. Några repliker inkluderade att "man tror Albert Einstein hade det, och Thomas Jefferson... och att rentav Bill Gates uppvisar symptom... så du är i gott sällskap".
I kvällens avsnitt av Boston Legal kommer de på att en advokat, som alltid varit lite speciell och beskriver väldigt speciella drag som hans far hade också, troligen har Asperger. Några repliker inkluderade att "man tror Albert Einstein hade det, och Thomas Jefferson... och att rentav Bill Gates uppvisar symptom... så du är i gott sällskap".
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:09:56, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:En på firman. Espenson eller något tror jag han hette.
Det verkar stämma:
http://bostonlegal.wetpaint.com/page/Je ... son?t=anon
Senast redigerad av HGJ 2011-05-04 16:09:56, redigerad totalt 1 gång.
Jag brukar inte se det, och jag fastnade i det här avsnittet för att käre gamle Michael A. Fox, eller Michael J. Fox som han valde att kalla sig i stället, hade en gästroll i kväll. Han fick Parkinsons, han...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:09:56, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Jag brukar inte se det, och jag fastnade i det här avsnittet för att käre gamle Michael A. Fox, eller Michael J. Fox som han valde att kalla sig i stället, hade en gästroll i kväll. Han fick Parkinsons, han...
Michael A. Fox?
Senast redigerad av HGJ 2011-05-04 16:09:56, redigerad totalt 1 gång.
Ja, han heter Michael Andrew, men valde att kalla sig Michael J. Fox hellre än Michael A. Fox. Han behövde lägga till en mellaninitial då det redan fanns en Michael Fox som medlem i skådespelarfacket Screen Actors Guild.
(Den Michael Fox har man kunnat se om man har följt såpan "Glamour", för övrigt. En äldre karl med mustasch och glasögon som spelade någon assistent hos Forrester-familjens konkurrent Sally Spectra.)
(Den Michael Fox har man kunnat se om man har följt såpan "Glamour", för övrigt. En äldre karl med mustasch och glasögon som spelade någon assistent hos Forrester-familjens konkurrent Sally Spectra.)