Vad äter du absolut inte?
Jag äter inte bacon (hatar salt och fet mat)! Kalla såser och röror gillar jag inte heller. Dock går dip till chips samt rödbetssallad bra.
Kokt potatis. Hatar både smaken och konsistensen.
- Missanthropi
- Ny medlem
- Anslöt: 2018-04-19
Frukt med några få undantag. Klarar inte av konsistensen, lukten, utseendet och hur de känns att ta i.
Jag kan inte äta smörgåstårta. Inbillar mig att brödet typ har "legat i blöt" och är helt geggigt och att krämerna inte alls passar ihop. Har till och med lite svårt att kolla på när andra människor äter smörgåstårta
Håller med. Dessutom gillar jag inte alla ingredienser, till exempel tycker jag inte om majonnäs som är en av huvudingredienserna. Bröd upplöst i majonnäs, nej tack Men ibland blir man tvungen och då kan jag få ner en bit under mycken våndainv9p skrev:Jag kan inte äta smörgåstårta. Inbillar mig att brödet typ har "legat i blöt" och är helt geggigt och att krämerna inte alls passar ihop. Har till och med lite svårt att kolla på när andra människor äter smörgåstårta
Havregrynsgröt, speciellt "hårdkokt" med osötat äppelmos (som den serverades i mitt barndomshem...)
Jag har bokstavligen kräkts av det, på den gamla goda tiden när man inte lämnar bordet förrän man ätit upp på tallriken.
Jag har bokstavligen kräkts av det, på den gamla goda tiden när man inte lämnar bordet förrän man ätit upp på tallriken.
Antonius - min första reaktion är "kan man ens äta det!?" Men jo, jag håller med om att det låter...sjukt oaptitligt.
Det var väl mest förr, under svältperioder, som man åt det. Och hela måsen för den delen. Jag tror dom smakar ganska skarpt av fisk.Lulis skrev:Antonius - min första reaktion är "kan man ens äta det!?" Men jo, jag håller med om att det låter...sjukt oaptitligt.
Kors i taket först var det galna kosjukan och nu har någon käkat ekorrehjärna och drabbats utav Creutzfeldt–Jakob.
https://www.popularmechanics.com/scienc ... el-brains/
Så jag tror att jag skippar att äta någon som helt form utav hjärna.
A Man Contracted a Rare, Fatal Disease From Eating Squirrel Brains
This makes the first time a person has contracted variant Creutzfeldt–Jakob disease in the U.S.
https://www.popularmechanics.com/scienc ... el-brains/
Så jag tror att jag skippar att äta någon som helt form utav hjärna.
Skaldjur och insekter.
Har du provat? Det kanske är jättegott!
antonius skrev:smörstekt gammal flippflopp
Har du provat? Det kanske är jättegott!
Huggorm skrev:Det var väl mest förr, under svältperioder, som man åt det. Och hela måsen för den delen. Jag tror dom smakar ganska skarpt av fisk.Lulis skrev:Antonius - min första reaktion är "kan man ens äta det!?" Men jo, jag håller med om att det låter...sjukt oaptitligt.
Okej, då är jag med! Jo, vad har man inte ätit i svält genom tiderna?
Re: Vad äter du absolut inte?
Svamp och varma grönsaker. Så vidrigt.
Speciellt varm, lite mjuk och gojsig tomat... *kräkande smiley*
Gillar dock rå tomat.
Speciellt varm, lite mjuk och gojsig tomat... *kräkande smiley*
Gillar dock rå tomat.
Återgå till Att leva som Aspergare