Videohårddisk direkt till TVn

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Videohårddisk direkt till TVn

Inläggav Inger » 2008-09-27 13:30:35

http://www.itfyndet.se/product.php?ID=95

Tyckte den här lät väldigt behändig och blir funderar på att köpa en (fick lite pengar av mamma igen).

Nån som har synpunkter för eller emot?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:06:47, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Moggy » 2008-09-27 14:22:06

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=254612

Skulle rekommendera en Popcorn Hour istället. Nån hundring dyrare men en betydligt bättre pryl som klarar allt.

PH uppgraderas regelbundet och klarar allt i musik och filmväg, även HD och MKV-filer som kommer allt mer och mer. Skulle du nångång köpa en ny TV så är du framtidssäker med en PH.

Du kan även koppla PH till din router och titta på film som ligger på dator direkt till TVn.

Men den där du tänkte är säkert bra den med och den blir ju billigare...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 16:06:47, redigerad totalt 1 gång.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Inger » 2008-09-27 16:33:15

Tack för informationen, Moggy. Gillade utseendet bättre på Argosyn. Sånt spelar roll för mig.

Fast nu kan jag inte bestämma mig om jag ska köpa mediaspelaren eller 40gb mp3. Ungefär samma pris. Skulle ha glädje av båda.

Har upptäckt att det här med att bränna skivor av filmer och serier är ett jäkla besvär. Blir sällan av att jag kollar sen, nåt med skivformatet som gör att det tar emot att ta fram dem och titta. Däremot det som ligger på hårddisken är ju bara att klicka fram, passar mig mycket bättre. Tyvärr har jag redan bränt en hel del på skivor och raderat originalfilen. Går det att rippa tillbaka till datorn eller blir det keff då?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:06:47, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav barracuber » 2008-09-28 5:13:55

Inger skrev:Har upptäckt att det här med att bränna skivor av filmer och serier är ett jäkla besvär. Blir sällan av att jag kollar sen, nåt med skivformatet som gör att det tar emot att ta fram dem och titta. Däremot det som ligger på hårddisken är ju bara att klicka fram, passar mig mycket bättre. Tyvärr har jag redan bränt en hel del på skivor och raderat originalfilen. Går det att rippa tillbaka till datorn eller blir det keff då?

Jo det går. Om du har bränt som riktigt dvdformat (vob-filer osv) kan du rippa tillbaka med ett dvdrip-program. Om du bränt filmfiler typ avi, mpg, mp4 osv är det enklare - bara att kopiera till datorn.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:06:47, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav barracuber » 2008-09-28 5:16:55

Inger skrev:Har upptäckt att det här med att bränna skivor av filmer och serier är ett jäkla besvär. Blir sällan av att jag kollar sen, nåt med skivformatet som gör att det tar emot att ta fram dem och titta. Däremot det som ligger på hårddisken är ju bara att klicka fram, passar mig mycket bättre. Tyvärr har jag redan bränt en hel del på skivor och raderat originalfilen. Går det att rippa tillbaka till datorn eller blir det keff då?

Jo det går. Om du har bränt som riktigt dvdformat (vob-filer osv) kan du rippa tillbaka med ett dvdrip-program. Om du bränt filmfiler typ avi, mpg, mp4 osv är det enklare - bara att kopiera till datorn.
/Barracuber
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till IT-forum

Logga in