Några bra behandlingshem för aspergare
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det bra behandlingshem för oss med aspergers syndrom? Vilka är de bästa isåfall?
Hej
Ingen aning, tyvärr.
Vilka konsekvenser av din AS är det som du behöver hjälp med på behandlingshem? Har du tilläggsproblematik eller andra diagnoser utöver AS?
Ingen aning, tyvärr.
Vilka konsekvenser av din AS är det som du behöver hjälp med på behandlingshem? Har du tilläggsproblematik eller andra diagnoser utöver AS?
Jag söker inga behandlingshem för mig, men jag vill veta vilka som är dom bästa i sverige.
Asperger är inget man kan behandla bort och det finns naturligtvis inga behandlingshem för det heller.
En del får hjälp på behandlingshem när vanlig habilitering eller psykiatriska öppenvård ej kunnat hjälpa eller varit aktuell.
Asperger kan ge konsekvenser som ger konsekvenser osv som man i viss utsträckning bör kunna förhålla sig till i vardagen och så som jag förstått det kan ibland behandlingshem hjälpa vid allvarliga problem. Det ska ej handla om att bota utan att om att hitta hållbara förhållningssätt (sålänge behandlingsbara sjukdomar inte finns med i bilden iallafall).
Asperger kan ge konsekvenser som ger konsekvenser osv som man i viss utsträckning bör kunna förhålla sig till i vardagen och så som jag förstått det kan ibland behandlingshem hjälpa vid allvarliga problem. Det ska ej handla om att bota utan att om att hitta hållbara förhållningssätt (sålänge behandlingsbara sjukdomar inte finns med i bilden iallafall).
Bältesläggning, för att sedan applicera blodiglar som suger ut aspergern via blodet skulle kanske kunna funka
(sry för ett okonstruktivt inlägg)
(sry för ett okonstruktivt inlägg)
- triggerhappyD
- Anslöt: 2015-06-01
Återgå till Aspergare och vården