Om OA, Organiserade Aspergare

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kvasir » 2008-09-02 18:39:50

Tahlia, föreningen heter "Organiserade Aspergare". Följaktligen är det avsedd för personer som dels har Asperger (även om en något bredare grupp tillåts) och dels klarar av att organisera sig (vilket ju är ett uppenbart krav med tanke på namnet). Såvitt jag förstår det hela så är hela syftet med skrivningen av stadgarna att just försöka fånga detta, dvs. att ha asperger och att klara av att själv organisera sig. Det är inte konstigare än att föreningen "Morgonpigga flugfiskare" vill ha medlemmar som dels ägnar sig åt flugfiske och dels orkar gå upp och fiska på morgonen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav pH » 2008-09-02 18:52:18

Hm... mitt inlägg verkar ha förkommit. Jag gör ett nytt försök och ber om ursäkt om det blir dubbelpost.
nallen skrev:En förening kan ställa vilka krav den vill på sina medlemmar i stadgarna. De röstberättigade medlemmarna kan sen ändra på de reglerna enligt de regler som också finns i stadgarna.
Det är inte särskilt ovanligt med föreningar/klubbar som t.ex. väljer in medlemmar, där medlemsantalet är fast, där man kräver att medlemmarna skall ha arbetat med vissa saker i 25 år eller liknande fullständigt godtyckliga krav.
Vad är problemet?

Jag tror att vissa högre krav på öppenhet om en förening tänkt sig att ansöka om föreningsstöd eller liknande. Någon som vet mer om reglerna kring detta? Något som OA tänkt sig.

Detta med OA är knepigt. Å ena sidan är jag positiv och nyfiken, å andra sidan har jag vissa betänkligheter (det har jag alltid kring föreningar). Jag skulle gärna vilja veta mer, men är samtidigt lite osäker kring hur. Varje gång ämnet berörs här blir det lätt affekt och defensivitet. Inget konstigt med det, när människor investerat mycket tid och engagemang i projektet. Men det gör det svårt för mig att våga närma mig ämnet, att förstå om OA är något för mig och särskilt att försöka ta reda på det jag känner tvekan inför. Hur bör jag gå till väga? Är min nyfikenhet välkommen, eller tolkas den som antagonism?
Senast redigerad av pH 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
pH

Anslöt: 2006-11-30

Inläggav Milyc » 2008-09-02 19:09:10

tahlia skrev:[EDIT: I ett fall av hjärnsläpp undrar jag nu om det var Organiserade Autister, eller Organiserde Aspergare. I sådana fall var problemet att inte alla Aspisar får bli medlemmar. (Tror jag behöver sova mer än 3 timmar/natt om jag ska fungera på ett någorlunda tillfredsställande sätt :? ) ]

Thalia, varför i hela friden envisas du med att klaga på OA för detaljer när du är mot föreningar som sådana, och inte vill vara med i vilket fall? Du skrev ju tidigare idag att du ger upp och låter oss sköta OA hur sjutton vi vill. Det vore oerhört skönt om du stod fast vid det.

Jag tycker du har varit mycket orättvis mot oss som försöker bygga upp OA när du hela tiden antyder att vi föraktar den ena eller den andra gruppen människor och skulle tycka att det är "motbjudande att behöva hjälpa andra" när det är just hjälpa andra av vår egen sort samt oss själva vi vill göra. Att vi sedan inte går in för att hjälpa alla utan menar att andra grupper bättre hjälps av andra föreningar är en helt annan sak.

Jag blir faktiskt kränkt av att få dylika anklagelser hela tiden från någon som i vilket fall som helst vill stå utanför.

Vad exakt gör DU för att hjälpa LFA, eller de mäst osjälvständiga Aspisarna om du nu anser dig ha rätt att anklaga oss för att göra för lite?

Vad gör DU för att öka NT-samhällets förståelse för oss med AST?

Vad gör DU för att uppmuntra och stötta andra aspergare här på forumet eller någon annanstans?

Kan du påstå att du gör mer än oss aktiva i OA?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv

Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Zombie » 2008-09-02 19:19:08

pH (kanske med flera)

Gå med, kolla in, känna dig för i din egen takt, få tillgång till det interna forumet och annat; gillar du det inte och inte tror du kan påverka nog så kan du alltid gå ur igen?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Milyc » 2008-09-02 19:20:25

pH skrev:Hm... mitt inlägg verkar ha förkommit. Jag gör ett nytt försök och ber om ursäkt om det blir dubbelpost.
nallen skrev:En förening kan ställa vilka krav den vill på sina medlemmar i stadgarna. De röstberättigade medlemmarna kan sen ändra på de reglerna enligt de regler som också finns i stadgarna.
Det är inte särskilt ovanligt med föreningar/klubbar som t.ex. väljer in medlemmar, där medlemsantalet är fast, där man kräver att medlemmarna skall ha arbetat med vissa saker i 25 år eller liknande fullständigt godtyckliga krav.
Vad är problemet?

Jag tror att vissa högre krav på öppenhet om en förening tänkt sig att ansöka om föreningsstöd eller liknande.

Det är jag ytterst tveksam till. Frikyrkor får statsbidrag för sin välgörande verksamhet trots att de utestänger exempelvis öppet homosexuella. Kravet på öppenhet består i att man inte får utesluta folk utan stöd i stadgarna eller att medlemen motverkar förenings målsättning/grundvärderingar.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv

Anslöt: 2007-02-22

Inläggav tahlia » 2008-09-02 19:22:53

Jag försökte påpeka att jag inte ville dra igång diskussionen igen, jag ville bara bemöta nallen. Men jag kan svara på dina frågor.

Milyc skrev:Vad exakt gör DU för att hjälpa LFA, eller de mäst osjälvständiga Aspisarna om du nu anser dig ha rätt att anklaga oss för att göra för lite?

Just nu, inte mycket. Jag har två barn som behöver (och får/tar) hela min tid. En tjej med AS som inte klarat av att gå i skolan sedan januari, och en tjej som blir mobbad samt har läs och skrivsvårigheter. Jag måste sätta dem först. Svårare än så är det inte.
Därför startar jag heller inte någon förening, eftersom tid är en bristvara för mig.

Milyc skrev:Vad gör DU för att öka NT-samhällets förståelse för oss med AST?

Det jag kan göra. Dvs informera de personer jag kommer i kontakt med på ett eller annat sätt (i mitt fall en hel del människor eftersom jag har barn med AS). Åter igen så fattas tid till mer än så.

Milyc skrev:Vad gör DU för att uppmuntra och stötta andra aspergare här på forumet eller någon annanstans?

Aha... jag antar att du aldrig sett mig försöka hjälpa och stödja någon här (?). Nåja, vi hinner ju inte läsa alla inlägg överallt, det förstår även jag.

Milyc skrev:Kan du påstå att du gör mer än oss aktiva i OA?

Nej. Å andra sidan är det inte jag som startat en förening av Aspisar, för aspisar heller, eller hur? Jag kanske märker ord, men jag ogillar när man pratar sig varm för en grupp personer (som man då oftast tillhör), väljer ett namn som innefattar benämningen på gruppen, och sedan "utesluter" personer som även de har den benämningen.

Om du nu slutar tjata på mig (och visar dig vara den större av oss eftersom jag har oerhört svårt att inte bemöta saker man slänger efter mig) så kan vi kanske lägga ned det här och "agree to disagree"?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav nallen » 2008-09-02 20:34:30

Mea culpa.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Inger » 2008-09-22 0:10:27

rdos skrev:Snart har hela PK-maffian "dunkat varandra i ryggen" för Nilales inlägg. Fast Nilale själv är för mig inte en del av PK-maffian.

Börjar blir väldigt tröttsamt att man inte ens får säga att man tyckte någons inlägg var bra längre, eller att man ens håller med någon, innan det blir "ryggdunkande". Har du något att tillföra mer än att gnälla och försöka så split?

Och vilka är nu denna PK-maffia egentligen? Alla som insett att din Hn-teori lämnar mycket övrigt att önska vad gäller vetenskaplig trovärdighet?

rdos skrev:Jag skiljer som sagt på om personer skiftar inställning lite då och då efter att ha fått nya insikter, och när föreningar gör det. För mig är det ohederligt för en förening och gå ut och lova "guld och gröna skogar" åt alla som man kan tänkas värva som medlemmar, för att sedan vända kappan efter vinden allteftersom det passar i hopp om att man ska kunna behålla alla de man lovat saker man inte kan hålla. Det är samma sak som när politiker gör det.

Jaha, ännu ett fylt tjuvnyp på OA. Vad för "guld och gröna skogar" har utlovats av OA? I vilken fråga menar du att OA har "vänt kappan efter vinden"`? OA är en förening under uppbyggnad, där vi fortfarande genom debatt försöker utmejsla vilken policy som ska gälla.

Är det den debatten du menar? Alltså den där som du först krävde, men som kunde föras på ett seriöst sätt först när du hade den goda smaken (eller impulsiviteten) att lämna OA eftersom du bara trollade och bytte åsikt hela tiden? Den som du tjafsade sönder bara för att du råkade ha semester och ville få igång lite bråk, tills folk i förtvivlan började lämna OA? Menar du att det är den man, efter att Ers Höghet lämnat OA, inte längre får föra nu?

rdos skrev:Så skedde i Empowerment-projektet när man påstod sig kunna acceptera alla synsätt på diagnosen, när detta i realiteten var en omöjlighet. Liksom OA oxå måste ta ställning i så pass centrala frågor. Antingen är man för defekttänket och hyllar Gillberg & co eller så är man emot det. Som förening kan man inte vara båda sakerna på en gång.

Vad jag vet har OA ingen policy när det gäller Gillberg. Inte heller har alla medlemmar samma syn på Gillberg. (Jag är medlem i OA och jag är definitivt inte okritisk till Gillberg. Jag orkar bara inte bry mig just nu.)

OA måste f.ö. ingenting bara för att du säger det. Du är inte medlem och har därför inget inflytnde. Är det där skon klämmer? Misstänker att du fortfarande bara är avundsjuk för att ditt eget försök att starta en AS-förening inte ledde till nåt (eftersom det blev sånt tjafs..) och att du helt enkelt inte kan tåla att andra faktiskt lyckats starta en förening där inte DU får styra. Surt, sa räven.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav rdos » 2008-09-22 11:01:45

Inger skrev:Och vilka är nu denna PK-maffia egentligen? Alla som insett att din Hn-teori lämnar mycket övrigt att önska vad gäller vetenskaplig trovärdighet?

PK-maffian är de som inte kan diskutera invandring, brott & invandrare o.d. utan att börja kalla folk för rasister eller nazister.

Inger skrev:Jaha, ännu ett fylt tjuvnyp på OA. Vad för "guld och gröna skogar" har utlovats av OA? I vilken fråga menar du att OA har "vänt kappan efter vinden"`? OA är en förening under uppbyggnad, där vi fortfarande genom debatt försöker utmejsla vilken policy som ska gälla.

Se tråden om Gillberg. En hel hög från styrelsen hoppade in och försvarade honom utan minsta tendens till kritik. Sådant tolkar jag som att OAs policy numera är att neuropsykiatrin ska försvaras av föreningen.
Att föreningen skulle ha en sådan inriktning är det ingen som informerat om. Ett annat exempel är när namnet byts från Organiserade Autister till Organiserade Aspergare.

I övrigt så har jag inte "krävt" någonting av OA, men väl velat veta vad de står för, något som börjar bli mycket klarare nu.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Pontus » 2008-09-22 11:10:15

rdos skrev:Ett annat exempel är när namnet byts från Organiserade Autister till Organiserade Aspergare.

Namnbytet diskuterades på forumet och Organiserade Aspergare valdes för att fler aspergare skulle vilja gå med i föreningen utan att klumpas ihop med lågfungerande autister. Om jag minns rätt.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Pontus

Anslöt: 2008-03-12

Inläggav rdos » 2008-09-22 11:43:29

Pontus skrev:
rdos skrev:Ett annat exempel är när namnet byts från Organiserade Autister till Organiserade Aspergare.

Namnbytet diskuterades på forumet och Organiserade Aspergare valdes för att fler aspergare skulle vilja gå med i föreningen utan att klumpas ihop med lågfungerande autister. Om jag minns rätt.

Precis, och det är sådant jag kallar för "vänder kappan efter vinden" eftersom föreningen då (informellt) existerat i flera år utan att man explicit talat om att LFA-gruppen inte var välkommen.
rdos

Inläggav Charley? » 2008-09-22 12:07:47

Har aldrig förstått uttrycket "vända kappan efter vinden", som om det skulle vara en dålig sak att göra det.. Bra korkat att låta bli. Bokstavligt talat, alltså.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Inger » 2008-09-22 13:49:32

rdos skrev:
Inger skrev:Och vilka är nu denna PK-maffia egentligen?

Alla som insett att din Hn-teori lämnar mycket övrigt att önska vad gäller vetenskaplig PK-maffian är de som inte kan diskutera invandring, brott & invandrare o.d. utan att börja kalla folk för rasister eller nazister.

Jaha. Fint att få så tydliga definitioner. ;)

rdos skrev:
Inger skrev:Jaha, ännu ett fylt tjuvnyp på OA. Vad för "guld och gröna skogar" har utlovats av OA? I vilken fråga menar du att OA har "vänt kappan efter vinden"`? OA är en förening under uppbyggnad, där vi fortfarande genom debatt försöker utmejsla vilken policy som ska gälla.

Se tråden om Gillberg. En hel hög från styrelsen hoppade in och försvarade honom utan minsta tendens till kritik. Sådant tolkar jag som att OAs policy numera är att neuropsykiatrin ska försvaras av föreningen. Att föreningen skulle ha en sådan inriktning är det ingen som informerat om.

Talade dessa personer i OA:s namn eller uttryckte de bara sina åsikter som privatpersoner? Du får nog lära dig skilja på det. Om någon kommer hit och låter som en gammal Kärfve-grammofonskiva eller trollet Å, så är det knappast konstigt om den som orkar ger svar på tal. (FYI: Man kan vara Kärfve-motståndare utan att vara Gillberg-anhängare.)

Hos OA har jag inte sett saken diskuterats ö h t, än mindre röstats om på något medlems- eller styrelsemöte. Däremot står det så här på OA:s hemsida:
OA skrev:Föreningens syfte är att arbeta för att autister, det vill säga människor med diagnoser inom autismspektrumet, som är högfungerande nog skall kunna hjälpa och stötta varandra var och en utifrån sina styrkor och svagheter att utvecklas, att hantera sina svårigheter och använda sina styrkor på bästa sätt, samt att gemensamt kunna föra sin egen talan i samhället oberoende av anhöriga och personal som ofta har ett helt annat perspektiv än autisten själv.

Vi tror att hjälp till självhjälp, ökad möjlighet till träning och lärande, och stöd av personernas självförtroende samt förståelse och acceptans av autismens annorlundaskap på gott och ont gynnar många autister mer än ett alltigenom säkert omhändertagande av alla uppgifter personen inte bedömts klara av.

OA anser även att Aspergers Syndrom och högfungerande autism inte nödvändigtvis enbart är funktionshinder utan tvärtom kan ha mycket positiva sidor vilka kan vara stora tillgångar både för den enskilde och för samhället. Detta är något vi vill föra in i diskussionen om vilken hjälp vi behöver.

Låter det som att man anammat Gillbergs defekttänkande?

Namnbytet skedde, som du mycket väl vet, efter intensiv debatt och demokratisk omröstning. Du är väl bara sur för att utfallet inte blev såsom du önskade, eftersom du hade din egen agenda för vad du velat använda OA till. Men sådana föreningar finns ju redan. Saken är dock inte längre uppe till diskussion eftersom namnet redan är klubbat.

Vore trevligt om du kunde ägna dig åt något mer konstruktivt istället för att fortsätta föra detta omotiverade gerillakrig mot OA. Att vara medlem och rösta i demokratisk ordning funkar tydligen inte för dig då du i det fallet bara blir en röst i mängden. Du måste få styra och bestämma mycket mer än så, och nu försöker du göra det utifrån istället. Vad vill du uppnå egentligen?
Inger
Inaktiv

Inläggav rdos » 2008-09-22 14:08:44

Inger skrev:Talade dessa personer i OA:s namn eller uttryckte de bara sina åsikter som privatpersoner? Du får nog lära dig skilja på det.

Om OA klart valt sida här så skulle jag tolkat deras uttalanden som om de gavs av privatpersoner, men eftersom man inte gjort det så tolkar jag det istället som vad föreningen så småningom kommer att välja som sin huvudinriktning. :wink:

Inger skrev:Om någon kommer hit och låter som en gammal Kärfve-grammofonskiva eller trollet Å, så är det knappast konstigt om den som orkar ger svar på tal. (FYI: Man kan vara Kärfve-motståndare utan att vara Gillberg-anhängare.)

FYI: man kan vara både Kärfve och Gillbergmotståndare oxå, eller välja det bästa från båda. :wink:

Inger skrev:något medlems- eller styrelsemöte. Däremot står det så här på OA:s hemsida:
OA skrev:Föreningens syfte är att arbeta för att autister, det vill säga människor med diagnoser inom autismspektrumet, som är högfungerande nog skall kunna hjälpa och stötta varandra var och en utifrån sina styrkor och svagheter att utvecklas, att hantera sina svårigheter och använda sina styrkor på bästa sätt, samt att gemensamt kunna föra sin egen talan i samhället oberoende av anhöriga och personal som ofta har ett helt annat perspektiv än autisten själv.

Vi tror att hjälp till självhjälp, ökad möjlighet till träning och lärande, och stöd av personernas självförtroende samt förståelse och acceptans av autismens annorlundaskap på gott och ont gynnar många autister mer än ett alltigenom säkert omhändertagande av alla uppgifter personen inte bedömts klara av.

OA anser även att Aspergers Syndrom och högfungerande autism inte nödvändigtvis enbart är funktionshinder utan tvärtom kan ha mycket positiva sidor vilka kan vara stora tillgångar både för den enskilde och för samhället. Detta är något vi vill föra in i diskussionen om vilken hjälp vi behöver.

Det står inget om vilken syn man har på Gillberg & neuropsykiatrin. Det står i stort sett samma rappakalja som Empowerment ursprungligen hade som regler för sin diskussionlista.

Inger skrev:Vore trevligt om du kunde ägna dig åt något mer konstruktivt istället för att fortsätta föra detta omotiverade gerillakrig mot OA.

Som vad då? :wink:
rdos

Inläggav Pontus » 2008-09-22 14:42:07

rdos skrev:Precis, och det är sådant jag kallar för "vänder kappan efter vinden" eftersom föreningen då (informellt) existerat i flera år utan att man explicit talat om att LFA-gruppen inte var välkommen.

Så det är fel att försöka nå ut till fler aspergare i en förening för aspergare?
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Pontus

Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Inger » 2008-09-22 15:18:16

rdos skrev:
Inger skrev:Talade dessa personer i OA:s namn eller uttryckte de bara sina åsikter som privatpersoner? Du får nog lära dig skilja på det.

Om OA klart valt sida här så skulle jag tolkat deras uttalanden som om de gavs av privatpersoner, men eftersom man inte gjort det så tolkar jag det istället som vad föreningen så småningom kommer att välja som sin huvudinriktning. :wink:

Så nu är du Nostradamus också och kan förutspå framtiden?

rdos skrev:
Inger skrev:Om någon kommer hit och låter som en gammal Kärfve-grammofonskiva eller trollet Å, så är det knappast konstigt om den som orkar ger svar på tal. (FYI: Man kan vara Kärfve-motståndare utan att vara Gillberg-anhängare.)

FYI: man kan vara både Kärfve och Gillbergmotståndare oxå, eller välja det bästa från båda. :wink:

Visst. Som jag t ex. Medan du så gott som bara attackerar Gillberg.

rdos skrev:
Inger skrev:något medlems- eller styrelsemöte. Däremot står det så här på OA:s hemsida:
OA skrev:(text från OAs hemsida)

Det står inget om vilken syn man har på Gillberg & neuropsykiatrin. Det står i stort sett samma rappakalja som Empowerment ursprungligen hade som regler för sin diskussionlista.

Rappakalja? Det var väl aldrig så att du blev utslängd från Empowerments lista pga trollning och tjafs...?

rdos skrev:
Inger skrev:Vore trevligt om du kunde ägna dig åt något mer konstruktivt istället för att fortsätta föra detta omotiverade gerillakrig mot OA.

Som vad då? :wink:

Så du är alltså ute och trollar igen. Tack för det medgivandet (ibland är du faktiskt inte särskilt smart).
Inger
Inaktiv

Inläggav rdos » 2008-09-22 15:26:05

Inger skrev:Visst. Som jag t ex. Medan du så gott som bara attackerar Gillberg.

Självklart. Eftersom nästan alla här hyllar Gillberg som en hjälte så måste jag ju ge lite nyanser. Hade det varit ett forum för Kärfve-beundrare så skulle jag istället sysslat med ifrågasättande av henne, och kanske dragit fram någon positiv aspekt hos Gillberg?

Inger skrev:Rappakalja? Det var väl aldrig så att du blev utslängd från Empowerments lista pga trollning och tjafs...?

Snarare för att Gunilla Gerland & co inte egentligen accepterade att folk sade emot Gillberg och hans syn på AS?
rdos

Inläggav Inger » 2008-09-22 15:36:56

rdos skrev:
Inger skrev:Visst. Som jag t ex. Medan du så gott som bara attackerar Gillberg.

Självklart. Eftersom nästan alla här hyllar Gillberg som en hjälte så måste jag ju ge lite nyanser. Hade det varit ett forum för Kärfve-beundrare så skulle jag istället sysslat med ifrågasättande av henne, och kanske dragit fram någon positiv aspekt hos Gillberg?

Så brukar jag också göra. Men du brukar inte precis vara den som vill se fler nyanser i en debatt utan verkar snarare uttrycka dig så att den antingen blir mer svartvit, eller också en grå sörja där man varken vet ut eller in eftersom just kappvändning är din specialitet.

rdos skrev:
Inger skrev:Rappakalja? Det var väl aldrig så att du blev utslängd från Empowerments lista pga trollning och tjafs...?

Snarare för att Gunilla Gerland & co inte egentligen accepterade att folk sade emot Gillberg och hans syn på AS?

Du menar den där typ antika konfliken du hade med GG 1999 eller nåt? Fatta; ingen är intresserad av den längre! Gå vidare eller gå i terapi om du inte kan komma över att GG slängde ut dig. Att projicera dina gamla personliga känslor p g a konflikter med GG & RFA på OA leder inte till något annat än att du förstör både för dig själv och andra. Vad vill du åstadkomma med det?

Du medgav ju själv ovan att du bara trollar/bedriver gerillakrig och verkar ta det hela som en lek. Har du semester nu igen och ingen annan att leka med?
Inger
Inaktiv

Inläggav Mats » 2008-09-22 18:27:36

Men hallå!!!

Finns det inte andra trådar där ni kan diskutera OA?

Den här tråden heter "Jag undrar vad jag gjort eddie the man?". Vad jag vet är varken tvilling99 eller Eddie the Man med i OA...
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav underjord » 2008-09-22 18:34:05

Tack Mats; jag var på väg att skriva samma sak själv, men du hann före.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-01-12

Inläggav Inger » 2008-09-22 18:40:35

Varsågod, det är bara att anmäla inläggen och be mod flytta dem. T ex till klaga-på-OA-tråden.
Inger
Inaktiv

Inläggav weasley » 2008-09-22 19:32:31

Moderator:

Swoosh swoosh!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav underjord » 2008-09-22 19:35:56

Det var snabbt jobbat och med snygga ljudeffekter till på köpet!
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 15:24:46, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-01-12

Inläggav Aspkvinna » 2008-09-28 12:34:42

Putt!

http://www.aspergare.org/

för nya som inte sett sidan.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 15:24:49, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna

Anslöt: 2008-04-24

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in