Vilka ljud klarar ni inte av?
Kostymhippie skrev:antonius skrev:När jag bodde i lägenhet och hörde hur grannarna hade sex, väldigt verbal sådan, blev jag väldigt generad när jag mötte dem, för det kändes som att jag tjuvlyssnat på deras allra mest privata. Men samtidigt ambivalent för det var ju faktiskt dom som stört mig, ibland tror jag dom höll på sådär bara för att dom ville blotta sig på något kränkande vis, för dom flinade jämt när man mötte dem i trappen...
De kanske var exhibitionister?
Eller bara ute efter att vara irriterande, det kanske var en invit för ett litet "Ménage à trois"...
Minns en nyårsafton när jag hade en kompis hemma (det här var innan jag hade flyttat hemifrån). Sent på kvällen hörde vi kvinnoskrik från grannen och tänkte först "hjälp, någon blir misshandlad", men skriken övergick till att bli, eh, lustfyllda. Då blev vi alldeles fulla i skratt och förstod att det knappast var slagsmål de sysslade med.
Pappa hade ett gammalt stetoskop hemma (han är sjuksköterska), som jag tog fram och satte mot väggen och sedan höll vi på att garva oss harmynta...
Pappa hade ett gammalt stetoskop hemma (han är sjuksköterska), som jag tog fram och satte mot väggen och sedan höll vi på att garva oss harmynta...
vofff skrev:Maggi skrev:Nu har man börjar med oftivilliga ljuduppspelningar på facebook också!
Hatar facebook! Ännu mer nu.
Det är inte bara facebook, det är allt möjligt speciellt dom populära sidor youtube, som man inte kan stänga av reklamen utan man måste kolla igenom hela annonsen!
Finns adblockers på vissa webbläsare, bl.a. eldräven.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
När man ligger i sängen och det är fridfullt och tyst, men plötsligt hörs ett strilande ljud. Grannen pissar. Ibland följt av plopp, plopp, plopp...
Ibland hjälper inte ens mina hörselkåpor.
- TheWonderer92
- Anslöt: 2014-05-14
TheWonderer92 skrev:När man ligger i sängen och det är fridfullt och tyst, men plötsligt hörs ett strilande ljud. Grannen pissar. Ibland följt av plopp, plopp, plopp...
Inte kul! Bara sex ljud som är svårare undvika. En säng som skakar och annat. Sex på morgonen.
Reklam på youtube och liknande, fy fan!
Dessutom lyckas de alltid hitta reklam som antingen är förvillande lik det klipp man ska titta på eller också fullkomligt apart.
Tur att man har eldräven med adblocker aktiverad.
Dessutom lyckas de alltid hitta reklam som antingen är förvillande lik det klipp man ska titta på eller också fullkomligt apart.
Tur att man har eldräven med adblocker aktiverad.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
RSD555 skrev:Inte kul! Bara sex ljud som är svårare undvika.
Snarare sju.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Radio.
Inte bara skitmusiken som spelas och alla jobbiga jinglar och reklam.
Ljudet är för rent, söndermastrat.
Sen alla dessa klämkäcka radiopratare.
Åker jag i en bil och någon spelar skiten måste jag be dem skruva ner/stänga av.
Tyvärr inte alla NT som förstår det där.
Inte bara skitmusiken som spelas och alla jobbiga jinglar och reklam.
Ljudet är för rent, söndermastrat.
Sen alla dessa klämkäcka radiopratare.
Åker jag i en bil och någon spelar skiten måste jag be dem skruva ner/stänga av.
Tyvärr inte alla NT som förstår det där.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Medhåll på det.
När det är sån där skvalradio. Kommersiell smörja.
Folk får stänga av... Rix FM är en förolämpning mot min intelligens.
När det är sån där skvalradio. Kommersiell smörja.
Folk får stänga av... Rix FM är en förolämpning mot min intelligens.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag hade en körledare som tydligen hade problem att tygla sina aggressioner och sin perfektionism. Så fort det inte lät perfekt när vi sjöng, slog han ihop händerna i en arg KLAPP. Jag kom att börja HATA det där ljudet.
Numera är jag med i en annan kör, med en jättesnäll körledare.
Numera är jag med i en annan kör, med en jättesnäll körledare.
När det sitter ett gäng invandrarkillar (jag menar inte att låta rasistisk, men det ÄR alltid invandrarkillar) längst bak i bussen och vrålar, för de verkar accentuera allt de tycker är bra med någon sorts högljudda klappljud. Vet inte vad de gör, men ungefär var tionde sekund hör man KLATSCH där bakifrån.
Jag pallar alla ljud.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Då har du inte hört mig sjunga ännuLordNelson skrev:Jag pallar alla ljud.
Huggorm skrev:Då har du inte hört mig sjunga ännuLordNelson skrev:Jag pallar alla ljud.
Inga problem. Sjung lite, lägg upp och länka till det här vetja.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Det är inte kul att vakna av ljudet från en snöplog som skrapar mot asfalten.
LordNelson skrev:Huggorm skrev:Då har du inte hört mig sjunga ännuLordNelson skrev:Jag pallar alla ljud.
Ja, vi vill höra Fjäriln vingad syns på Haga!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Går inte, jag sjunger bara "Helan går" och motsvarande.KrigarSjäl skrev:LordNelson skrev:Huggorm skrev:Då har du inte hört mig sjunga ännu
Ja, vi vill höra Fjäriln vingad syns på Haga!
Huggorm skrev:Då har du inte hört mig sjunga ännuLordNelson skrev:Jag pallar alla ljud.
Hihihi
nisse skrev:Det är inte kul att vakna av ljudet från en snöplog som skrapar mot asfalten.
Ja, snöplogens skrapande mot asfalt är ett störande ljud, speciellt vid sovdags eller att vakna till.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Kostymhippie skrev:nisse skrev:Det är inte kul att vakna av ljudet från en snöplog som skrapar mot asfalten.
Ja, snöplogens skrapande mot asfalt är ett störande ljud, speciellt vid sovdags eller att vakna till.
Som barn, när jag tillbringade sportloven hos mormor och morfar i Luleå, älskade jag att somna till ljudet av snöplogarna som for omkring nere på gatorna. Jag var livrädd för att bli överkörd av en snöplog (gillar dem fortfarande inte), men där och då, i den mörka norrbottensnatten, blev jag trygg av ljudet.
Min första egna bostad var en källarlägenhet där min säng stod intill väggen, halvvägs under marknivå. När första snön föll och plogbilen dundrade förbi utanför med plogen mot kullerstenen mitt i natten höll jag på att ramla ur sängen...
vatten som droppar i stuprör
- truthseeker
- Anslöt: 2016-07-02
Ta lös stupröret och montera med lite vinkel så dropparna inte faller ner utan snarare rinner ner längs kanten. Fast det kommer se konstigt ut...truthseeker skrev:vatten som droppar i stuprör
Återgå till Att leva som Aspergare